Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego:
Zgłoszenia wymeldowania dokonuje osoba obowiązana do wymeldowania się osobiście, w formie dokumentu elektronicznego lub przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie pisemnej, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego w organie gminy właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce pobytu czasowego.
Za osobę nie posiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub opiekun prawny. Osoba opuszczająca miejsce pobytu czasowego jest zwolniona z obowiązku wymeldowania się, jeżeli okres tego pobytu odpowiada okresowi zgłoszonemu przy zameldowaniu.
Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu czasowego można także dokonać podczas zameldowania w nowym miejscu pobytu czasowego albo pobytu stałego. Wymeldowanie następuje wówczas na podstawie formularza zgłoszenia pobytu czasowego: "Zameldowanie na pobyt czasowy", albo formularza "Zameldowanie na pobyt stały".
Zaświadczenie o wymeldowaniu wydaje się na wniosek osoby zgłaszającej wymeldowanie (pełnomocnika).
Wymagane dokumenty:
- druk "zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego"
- dowód osobisty lub paszport
- pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej)
- jeśli osoba zgłaszająca własne wymeldowanie wnosi o wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu: wniosek o wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu wydania zaświadczenia (opłacie skarbowej nie podlegają zaświadczenia zwolnione z opłaty w trybie ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej)
- jeśli o wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu wnosi pełnomocnik: wniosek o wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu wydania zaświadczenia oraz dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu oraz pełnomocnictwa złożone w sprawie wydania zaświadczenia zwolnionego z opłaty w trybie ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej)
Opłata skarbowa:
Kwota
|
Tytuł płatności
|
|
17,00 zł
|
za zaświadczenie o wymeldowaniu (jeśli osoba zgłaszająca wymeldowanie wnosi o wydanie zaświadczenia)
|
|
17,00 zł
|
za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (jeśli o wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu wnosi pełnomocnik)
|
|
Wnioskodawca zobowiązany jest dołączyć dowód wniesienia należnej opłaty w kasie Urzędu lub na rachunek bankowy: Urząd Miejski w Suszu: 92 8320 0005 0000 0114 2000 0220
Opłacie nie podlegają zaświadczenia zwolnione z opłaty w trybie ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2018 roku, poz. 1044 ze zm.)
Opłaty administracyjne:
- nie dotyczy -
Termin i sposób załatwiania:
Niezwłocznie
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Suszu
Referat Spraw Obywatelskich, pok. nr 2
ul. Józefa Wybickiego 6
14-240 Susz
Tryb odwoławczy:
- nie dotyczy –
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 roku o ewidencji ludności (t. j. Dz. U. z 2018 roku poz. 1382 ze zm.)
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 roku w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego ( Dz. U. poz. 2411)
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2018 roku poz. 2096 ze zm.)
Załączniki:
Należy dołączyć
- Zgłoszenie wymeldowania z pobytu czasowego
- Pełnomocnictwo
- Wniosek o wydanie zaświadczenia z ewidencji ludności