logo
Wersja dla niedowidzących
  Gmina Susz
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 INFORMACJE OGÓLNE
minus Dane podstawowe
minus Ważniejsze Instytucje
 ORGANA WŁADZY
plus Rada Miejska
minus Burmistrz Susza
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Gminy Susz
plus Budżet
plus Uchwały Rady Miejskiej
plus Interpretacje przepisów
 URZĄD MIEJSKI
plus Organizacja urzędu
minus Godziny urzędowania
plus Praca w urzędzie
plus Rejestry, ewidencje i oświadczenia
minus Rejestr instytucji kultury
plus Ochrona Danych Osobowych
plus Załatwianie spraw obywateli
minus ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
   plus PLANY POSTĘPOWAŃ
   minus PLATFORMA PRZETARGOWA
   minus ARCHIWUM ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
      plus 2021 ZAM. PUBL.
      plus 2020 ZAM. PUBL.
      plus 2019 ZAM.PUBL.
      plus 2018 ZAM.PUBL.
      plus 2017 ZAM.PUBL.
      minus ARCHIWUM PRZETARGÓW DO 2016 roku
         plus PRZETARGI 2003
         plus PRZETARGI 2004
         plus PRZETARGI 2005
         plus PRZETARGI 2006
         plus Przetargi 2007
         plus PRZETARGI 2008
         plus PRZETARGI 2009
         minus PRZETARGI 2010
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            minus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus II przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus II przetarg ustny nieograniczony
            plus III przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Zapytanie ofertowe o cenę wykonania robót
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            minus Przetarg nieograniczony
               minus Wyjaśnienia - odpowiedzi na pytania oferentów
               minus Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania
            minus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus II przetarg ustny nieograniczony
            plus III przetarg ustny nieograniczony
            plus IV przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus III przetarg ustny nieograniczony
            plus II Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg ustny ograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            minus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            minus Przetarg ograniczony
            plus I przetarg ustny nieograniczony
            plus III przetarg ustny nieograniczony
         plus PRZETARGI 2011
         plus PRZETARGI 2012
         plus PRZETARGI 2013
         plus PRZETARGI 2014
         plus PRZETARGI 2015
         plus PRZETARGI 2016
         minus Przetargi Zarządu Województwa Pomorskiego
      minus ZAMÓWIENIA PUBLICZNE PONIŻEJ 130.000 ZŁ
      minus ZMIANY OD 2021 R.
      minus PRZETARGI NIEOGRANICZONE
plus NIERUCHOMOŚCI
plus Łowiectwo
minus Wnioski - susza 2018
plus Ogłoszenia i informacje
plus Obwieszczenia urzędowe
plus Raporty
plus Zarządzenia Burmistrza Susza
plus Ochrona Środowiska
minus GOSPODARKA ODPADAMI
plus WYBORY - ogłoszenia - obwieszczenia
plus Petycje
minus Działalność lobbingowa
plus Dostępność
 INNE
plus Jednostki organizacyjne
plus Jednostki pomocnicze
plus Oświadczenia majątkowe
plus Programy i plany gminne
minus Redakcja Biuletynu
plus Instrukcja obsługi biuletynu
 ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
plus Programy współpracy Gminy Susz z organizacjami pozarządowymi
plus Ogłoszenia - informacje
minus Wzory dokumentów i informacje praktyczne
 Urzędy Centralne
minus Spis adresów
 Sprawy do załatwienia
 Podział administracyjny kraju
 Urzędy pracy w Polsce
 Urzędy skarbowe w Polsce
A A A


Susz dnia 01.06.2010 r.
IK.341 – 1/10 

WYJAŚNIENIE
Wszyscy Oferenci biorący udział w przetargu
 
dotyczy:  
realizacji operacji – Wykonanie projektu budowlanego sieci kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Falknowo, Różanki, Redaki, Babięty Wielkie, Babięty Małe i Jakubowo Kisielickie.
  
Gmina i Miasto Susz w związku z zapytaniami oferentów i zmianą treści SIWZ na podstawie art. 38 ust. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 ze  zm.) zawiadamia o przedłużeniu terminu składania ofertdo 14.06.2010 r. do godz. 830.
Termin otwarcia ofert w dniu 14.06.2010 r. godz. 900.
 
Sekretarz Gminy i Miasta Susz
Ewa Wiśniewska


Susz dnia 02.06.2010 r.
IK.341 – 1.2/10

WYJAŚNIENIE
Wszyscy Oferenci biorący udział w przetargu

dotyczy:  

realizacji operacji – Wykonanie projektu budowlanego sieci kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Falknowo, Różanki, Redaki, Babięty Wielkie, Babięty Małe i Jakubowo Kisielickie.
 
W związku z pytaniami oferentów  Zamawiający udziela odpowiedzi:
Pytanie:
1. Prosimy o sprecyzowanie zakresu zamówienia w/w postępowania:
- długość sieci kanalizacyjnej
- liczba przepompowni ścieków
- ilość przyłączy
 
Odpowiedź:
-  Łączna szacunkowa długość sieci kanalizacyjnej wynosi ok. 30,7 km w tym przyłączy 4,6 km. W uzupełnieniu informujemy, że długość sieci na którą opracowana jest koncepcja to odpowiednio 22,5 sieci głównej w tym 3,3 km przyłączy. Pozostałe 8,2 sieci głównej w tym 1,3 km przyłączy to dodatkowa sieć w miejscowości Jakubowo Kisielickie i połączenie pomiędzy wsią Babięty wielkie a Jakubowo Kisielickie.
-   18 szt. w tym   5 w Jakubowie Kisielickim.
- 140 szt. w tym 40 w Jakubowie Kisielickim.
 
Pytanie:
2.Czy zamawiający dysponuje terenem pod lokalizację przepompowni ścieków ?
 
Odpowiedź:
Gmina nie dysponuje terenem pod lokalizację przepompowni. Na trasie projektowanej sieci kanalizacji sanitarnej znajdują się tereny mogące służyć doi tego celu. W przypadku zaprojektowania przepompowni na gruntach innych jak gminne, Gmina dokona wykupu gruntu pod lokalizację przepompowni.
 
Pytanie:
3. Czy teren projektowanej inwestycji obejmuje tereny zamknięte PKP ?
Odpowiedź:
Tak, w miejscowości Redaki.
 
Pytanie:
4. Jakie drogi występują na terenie objętym zadaniem – proszę o sprecyzowanie ?
Odpowiedź:
Na trasie Falknowo – Ulnowo trasa sieci biegnie wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 521. Od skrzyżowania z drogą 521 do miejscowości Babięty Wielkie w kierunku Gałdowa oraz z Babięt Wielkich do Jakubowa Kisielickiego w kierunku Krzywca – drogi powiatowe. Pozostałe drogi to drogi gminne
 
Pytanie:
5. Czy projektowana sieć przekraczać będzie cieki szczegółowe ?
Odpowiedź:
Tak
 
Pytanie:
6.       Czy na terenie planowanej inwestycji zlokalizowane są obszary chronione zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, a w szczególności obszary NATURA 2000, obszary chronionego krajobrazu ?
Odpowiedź:
Na terenie planowanej inwestycji  nie występują Obszary Chronionego Krajobrazu (OChK). Występuje obszar NATURA 2000 – projektowany Specjalny Obszar Ochrony (SOO) siedlisk „Aleje Pojezierza Iławskiego” wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 521 oraz na odcinku drogi powiatowej od skrzyżowania z drogą nr 521 do miejscowości Redaki.
Pytanie:
7.       Czy w zakresie zamówienia jest pełnienie nadzoru autorskiego ? Jeśli tak – to w jakim zakresie?
 
Odpowiedź:
Tak, w zakresie zamówienia jest pełnienie nadzoru autorskiego. Jego zakres określony jest w załączniku nr 2 – wzór umowy do SIWZ, w § 3 pkt. 1 – „Wykonawca nieodpłatnie będzie sprawować nadzór autorski. Ilość pobytów projektanta na budowie będzie dostosowana do rzeczywistych potrzeb, jednak nie mniej niż 5 pobytów na budowie”.
 
Pytanie:
8.       Czy projektowane sieci będą przebiegały przez tereny Lasów Państwowych ?
Odpowiedź:
Nie.
 
Pytanie:
9.       W przypadku przyłączy:
- czy będą one projektowane do granic działek czy do obiektów posesji, do pierwszej studzienki z wejściem na
   posesję, za ogrodzeniem ?
Odpowiedź:
Przyłącza powinny być projektowane z wejściem za ogrodzenie, do wskazanego obiektu budowlanego. Swym zakresem obejmować ma odcinki rurociągu od sieci do budynku.
 
Pytanie:
10.    Proszę podać miejsce włączenia projektowanej kanalizacji do sieci istniejącej.
Odpowiedź:
Pompownia ścieków w miejscowości Ulnowo.
 
Pytanie:
11.    Czy zamawiający wyrazi zgodę na przesunięcie terminu zakończenia prac projektowych w przypadku:
- niedotrzymania ustawowych terminów przez organy wydające decyzję lub dokonujące uzgodnień ?
- działania czynników niezależnych od Wykonawcy oraz okoliczności, których nie można było przewidzieć w
   chwili zawarcia umowy, uniemożliwiających wykonanie zadania ?
- wystąpienia trudności w pozyskaniu uzgodnień z właścicielami posesji w przypadku nieuregulowanego stanu
    prawnego gruntów ?
Odpowiedź:
Zamawiający na tym etapie nie przewiduje przesunięcia terminu zakończenia prac projektowych w żadnym z tych przypadków.
 
Pytanie:
12.    W opisie przedmiotu zamówienia termin wykonania zamówienia określony jest na 15.12.2010 r., natomiast w § 4 pkt. 1 wzoru umowy termin zakończenia prac to 15.12.2012 r. Który termin wykonania prac jest obowiązujący ?
Odpowiedź:
W ogłoszeniu jak i § VII SIWZ jako termin wykonania zamówienia podano – 15.12.2010 r. i ten termin jest obowiązujący. Zapis w załączniku nr 2 to oczywista omyłka pisarska. Przepraszamy.
 
Pytanie:
13.    Zwracamy się z prośbą o uściślenie zakresu przetargu poprzez załączenie do SIWZ załącznika graficznego w wersji elektronicznej (PDF, DWG) przedstawiającego orientacyjny przebieg trasy przedmiotu zamówienia. Jaka jest przewidywana długość projektowanej kanalizacji sanitarnej?
 
Odpowiedź:
Na stronie internetowej Zamawiający umieści mapy terenu przez który przebiegać będzie inwestycja. Mapy 1 do 5 obejmują teren dla którego jest opracowana koncepcja budowy sieci sanitarnej, natomiast dodatkowo projektem zostanie objęta miejscowość Jakubowo Kisielickie. Łączna długość sieci kanalizacyjnej wyniesie ok. 30,7 km w tym przyłącza ok. 4,6 km
 
Pytanie:
14.    W jakim systemie ma być zaprojektowana kanalizacja sanitarna (ciśnieniowym, podciśnieniowym, grawitacyjnym czy mieszanym) i ile ewentualnie na trasie miało by być zaprojektowanych strefowych przepompowni ścieków?
Odpowiedź:
W systemie mieszanym. Przewidywana ilość pompowni dla terenu objętego koncepcją wynosi 13 szt. W Jakubowie Kisielickim szacujemy, że będzie potrzeba wykonania dodatkowo 5 pompowni ścieków. Zatem łączna ilość pompowni to 18 szt.
 
Pytanie:
15.    Jaki jest termin wykonania zamówienia? Termin 15.12.2010 r. uważamy za zbyt krótki, uwzględniając uzyskanie wszystkich niezbędnych decyzji administracyjnych (decyzja środowiskowa, ewentualnie decyzja lokalizacyjna oraz pozwolenie wodno-prawne), map do celów projektowych oraz uzgodnień z prywatnymi właścicielami działek? Czy istnieje możliwość przedłużenie terminu wykonania zmówienia na marzec/kwiecień 2011 r.
Odpowiedź:
Terminem wykonania zamówienia jest 15.12.2010 r. Zamawiający na tym etapie nie przewiduje przedłużenia terminu wykonania zamówienia.
 
Pytanie:
16.    Czy istnieje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego dla terenu na którym planowana jest kanalizacja sanitarna? Jeżeli nie, czy należy wystąpić o wydanie decyzji lokalizacyjnej dla zadania przedmiotowego?
Odpowiedź:
Jedynie dla miejscowości Falknowo istnieje częściowy plan zagospodarowania przestrzennego, dla pozostałych miejscowości takiego planu brak. W związku z tym należy wystąpić o wydanie decyzji lokalizacyjnej dla przedmiotowego zadania.
 
Pytanie:
17.    Jaka jest forma potwierdzenia wykonania prac projektowych, czy jest to zestawienie tabelaryczne, czy konieczne są referencje i ile tych referencji należy przedstawić ? 
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza w tym przypadku pewną dowolność. Zestawienie tabelaryczne wydaje się tu najbardziej odpowiednie. Do każdego wykonania prac projektowych należy załączyć referencje. Zatem ilość referencji zależy od ilości prac wykonanych i wykazanych przez oferenta.
 
Pytanie:
18.    W związku z zapisami w SIWZ § IX  pkt 6,7 dotyczącymi wymagań stawianych wykonawcy i wymaganych od niego dokumentów tj.
       „6.Wykaz wykonanych dokumentacji projektowych dotyczących projektów w branży sanitarnej z okresu ostatnich 5 lat przez wszczęciem postępowania, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy w tym okresie, z podaniem wielkości, daty i miejsca wykonania oraz nazwy zleceniodawcy.
  1. Wykaz dokumentów potwierdzających, że prace projektowe zostały wykonane należycie ( referencje)”
Proszę o wyjaśnienie jakie są minimalne stawiane wymagania od Wykonawcy w celu spełnienia w/w kryterium
- Czy wystarczy jedynie, że Wykonawca wykonał jakiekolwiek dokumentacje projektowe ?
- Czy wymagane są odpowiednie zakresy zrealizowanych prac projektowych odpowiadające zakresowi zamówienia ?
- Czy wymagane jest od Wykonawcy udokumentowanie odpowiednio podobnego zakresu prac projektowych i wartości prac projektowych i ewentualnie ile takich realizacji powinien wykazać Wykonawca w ciągu 5 ostatnich lat ?  
Odpowiedź:
- zamawiający oczekuje od oferenta wykazu wykonania zgodnie z zapisami w SIWZ § IX pkt 6 projektów w branży sanitarnej a nie jakiejkolwiek dokumentacji projektowej.
- wskazane jest wykazanie wykonania projektów o zbliżonym charakterze do zamówienia. Zakres rzeczowy niekoniecznie musi być zbliżony do zakresu obejmującego zamówienie.
- jeżeli oferent wykaże prace projektowe, które swoim charakterem będą odpowiadać przedmiotowemu zamówieniu, to do każdego takiego wykonanego projektu należy załączyć stosowne referencje. Zamawiający nie narzuca ilości wykonanych projektów, prosi jedynie o podanie wielkości, daty i miejsca wykonania oraz nazwy zleceniodawcy.
 
 Z-ca Burmistrz Gminy i Miasta Susz
Damian Paszynin

Ilość odwiedzin: 9489
Nazwa dokumentu: Wyjaśnienia - odpowiedzi na pytania oferentów
Skrócony opis: IK.341–1/10-Wyjaśnienia do przetargu - realiz.operacji – Wykonanie projektu bud. sieci kanaliz. sanit. dla miejsc. Falknowo, Różanki, Redaki, Babięty Wielkie, Babięty Małe i Jakubowo Kis.
Osoba, która wytworzyła informację: IK.-Krzysztof kander
Osoba, która odpowiada za treść: IK.-Krzysztof Kander
Osoba, która wprowadzała dane: Administrator
Data wytworzenia informacji: 2010-06-01 09:00:00
Data udostępnienia informacji: 2010-06-01 09:46:02
Data ostatniej aktualizacji: 2010-06-02 11:32:35

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner