logo
Wersja dla niedowidzących
  Gmina Susz
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 INFORMACJE OGÓLNE
minus Dane podstawowe
minus Ważniejsze Instytucje
 ORGANA WŁADZY
plus Rada Miejska
minus Burmistrz Susza
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Gminy Susz
plus Budżet
plus Uchwały Rady Miejskiej
plus Interpretacje przepisów
 URZĄD MIEJSKI
plus Organizacja urzędu
minus Godziny urzędowania
plus Praca w urzędzie
plus Rejestry, ewidencje i oświadczenia
minus Rejestr instytucji kultury
plus Ochrona Danych Osobowych
plus Załatwianie spraw obywateli
minus ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
   plus PLANY POSTĘPOWAŃ
   minus PLATFORMA PRZETARGOWA
   minus ARCHIWUM ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
      plus 2021 ZAM. PUBL.
      plus 2020 ZAM. PUBL.
      plus 2019 ZAM.PUBL.
      plus 2018 ZAM.PUBL.
      plus 2017 ZAM.PUBL.
      minus ARCHIWUM PRZETARGÓW DO 2016 roku
         plus PRZETARGI 2003
         plus PRZETARGI 2004
         plus PRZETARGI 2005
         plus PRZETARGI 2006
         plus Przetargi 2007
         plus PRZETARGI 2008
         plus PRZETARGI 2009
         minus PRZETARGI 2010
            plus Przetarg nieograniczony
            minus Przetarg nieograniczony
               minus Wyjaśnienia do przetargu - odpowiedzi na pytania oferentów
               minus Ogłoszenie o wyborze ofert
            minus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus II przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus II przetarg ustny nieograniczony
            plus III przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Zapytanie ofertowe o cenę wykonania robót
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            minus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus II przetarg ustny nieograniczony
            plus III przetarg ustny nieograniczony
            plus IV przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus III przetarg ustny nieograniczony
            plus II Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg ustny ograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            minus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            minus Przetarg ograniczony
            plus I przetarg ustny nieograniczony
            plus III przetarg ustny nieograniczony
         plus PRZETARGI 2011
         plus PRZETARGI 2012
         plus PRZETARGI 2013
         plus PRZETARGI 2014
         plus PRZETARGI 2015
         plus PRZETARGI 2016
         minus Przetargi Zarządu Województwa Pomorskiego
      minus ZAMÓWIENIA PUBLICZNE PONIŻEJ 130.000 ZŁ
      minus ZMIANY OD 2021 R.
      minus PRZETARGI NIEOGRANICZONE
plus NIERUCHOMOŚCI
plus Łowiectwo
minus Wnioski - susza 2018
plus Ogłoszenia i informacje
plus Obwieszczenia urzędowe
plus Raporty
plus Zarządzenia Burmistrza Susza
plus Ochrona Środowiska
minus GOSPODARKA ODPADAMI
plus WYBORY - ogłoszenia - obwieszczenia
plus Petycje
minus Działalność lobbingowa
plus Dostępność
 INNE
plus Jednostki organizacyjne
plus Jednostki pomocnicze
plus Oświadczenia majątkowe
plus Programy i plany gminne
minus Redakcja Biuletynu
plus Instrukcja obsługi biuletynu
 ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
plus Programy współpracy Gminy Susz z organizacjami pozarządowymi
plus Ogłoszenia - informacje
minus Wzory dokumentów i informacje praktyczne
 Urzędy Centralne
minus Spis adresów
 Sprawy do załatwienia
 Podział administracyjny kraju
 Urzędy pracy w Polsce
 Urzędy skarbowe w Polsce
A A A


Susz dnia 25.02.2010 r.
Inw.341/II/1/10

WYJAŚNIENIE

Wszyscy Oferenci
biorący udział w przetargu
 
dotyczy:  
realizacji operacji – Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach: Emilianowo, Piotrkowo, Michałowo, Olbrachtówko oraz rozbudowa stacji uzdatniania wody w Januszewie
 
W związku z pytaniami oferentów  Zamawiający udziela odpowiedzi:

Pytanie:
 
1. Czy w świetle zapisów znowelizowanego art. 30 Prawo Zamówień Publicznych wymienione w specyfikacji wyroby budowlane powinny
    spełniać wymagania wynikające z Polskich Norm przenoszących normy europejskie PN-EN( normy zharmonizowane), a w szczególności dla:
- przepompowni ścieków, wymagania normy PN-EN 12050- 1:2002
- zaworów zwrotnych, wymagania normy PN-EN 12050-4:2002
Odpowiedź:
Wszystkie materiały i urządzenia stosowane przy wykonaniu przedmiotu zamówienia muszą być:
a) dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem oraz  przepisami wykonawczymi i posiadać wymagane prawem deklaracje lub certyfikaty zgodności, atesty , aprobaty techniczne i oznakowanie dopuszczające je do stosowania w budownictwie,
b) spełniać wymagania wynikające z aktualnie obowiązujących prawem,
c) zgodne postanowieniami umowy, dokumentacją projektową, zatwierdzonymi dokumentami wykonawcy i poleceniami inspektora nadzoru.
Dopuszcza się stosowania wyrobów spełniających wymagania wynikające z PN przenoszących normy PN-_EN ( normy zharmonizowane) dla:
- przepompowni ścieków, wymagania normy PN-EN 12050- 1:2002
- zaworów zwrotnych, wymagania normy PN-EN 12050-4:2002:
pod warunkiem, że zastosowane wyroby budowlane i urządzenia w przepompowni będą zachowywały parametry pracy przepompowni wskazane w projekcie budowlanym lub równoważne.

Pytanie:
 
2. W myśl art.8 ust.5 Ustawy o systemie oceny zgodności z dnia 30.08.2002 i jej nowelizacji z dnia 15.12.2006 zabrania się wprowadzenia do użytku i do obrotu wyrobów nie posiadających oznakowania zgodności z wymaganiami zasadniczymi i szczegółowymi. Wobec powyższego, czy od wykonawcy robót będzie żądane stosowne oświadczenie na wymieniona okoliczność w  odniesieniu do wyrobów opisanych w pytaniu 1.
 
Odpowiedź:
Zgodnie z art. 8 ust.5 ustawy o systemie oceny zgodności z dnia 30 sierpnia 2002 r. ( Dz.U. z 2004 r. Nr 204, poz.2087 z późniejszymi zm.) zabrania się wprowadzania do obrotu lub oddania do użytku wyrobu nie posiadającego oznakowania zgodności, jeżeli wyrób ten podlega takiemu oznakowaniu. Powyższe obowiązuje nie tylko producentów wyrobów budowlanych, lecz również wykonawców robot, którzy te wyroby oddają do użytku w postaci złożonej, tj. obiektów budowlanych.
W związku z powyższym Zamawiający wymaga, by wszelkie wyroby budowlane stosowane przy realizacji przedmiotu zamówienia posiadały oznakowanie zgodności, jeżeli dany wyrób podlega takiemu oznakowaniu.
Zamawiający będzie wymagał stosownego oświadczenia potwierdzającego zastosowanie wyrobów posiadających oznakowanie zgodności zgodnie z wymogami prawa po zakończeniu przedmiotu zamówienia.
Od wykonawcy robót będzie żądane stosowne oświadczenie w momencie odbioru częściowego lub końcowego robót.
W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca jest zobowiązany do przedkładania inspektorowi nadzoru stosownych dokumentów ( deklaracji lub certyfikatów zgodności, aprobat technicznych) dopuszczających wyroby budowlane do obrotu i użytku zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa oraz dokumentacją projektową przed ich wbudowaniem oraz uzyskać akceptację inspektora nadzoru na ich wbudowanie.

Pytanie:
3. Czy nowo budowane przepompownie sieciowo opisane w SIWZ mają    stanowić rozbudowę systemu monitoringu funkcjonującego w technologii GSM/GPRS mieszczącego się w ZUK Susz?
 
Odpowiedź:
Nowo projektowane przepompownie ścieków mają być objęte systemem monitoringu  GSM/GPRS, który funkcjonuje w Zakladzie Uslug Komunalnych w Suszu.

Pytanie:
4. Proszę o wyjaśnienie zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia   na rozbudowę SUW w Januszowie . Specyfikacja nakłada obowiązek zapewnienia ciągłości dostawy wody , jednak ani specyfikacja techniczna ani przedmiar robót nigdzie nie wspomina jak to zrobić i nie wycenia tego zakresu prac . Czy należy uzupełnić kosztorys o pozycję   wybudowania zastępczej stacji uzdatniania wody? Czy też jest możliwość podłączenia sieci zasilanej przez tą hydrofornie z innej miejscowości? 
Odpowiedź:
Patrz str.29 specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.
Wycena zapewnia ciągłość dostaw wody, została uwzględniona w poz. Nr 26 przedmiaru. Kalkulacja uwzględnia wykonanie tymczasowej- prowizorycznej stacji uzdatniania na zewnątrz stacji z wykorzystaniem urządzeń z demontażu.

Pytanie:
5. Proszę podać sposób likwidacji zbiornika podziemnego 50 m3. Czy ma być on zasypany. Brak opisu w dokumentacji projektowej.
Odpowiedź:
Likwidacja zbiornika podziemnego 50 m3  nie wchodzi w zakres wykonania przez wykonawcę i sporzadzenia oferty cenowej.

Pytanie:
6. Czy w obudowach typu Lange uwzględnić wodomierze dla każdej studni. Brak wskazania w projekcie ?
Odpowiedź:
Patrz rys. nr 8 – w projekcie arch.-bud. branży sanitarnej, oraz pkt. 2.10 specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych.

Pytanie:
7. Czy dla urządzeń równoważnych załączyć karty katalogowe na etapie składania ofert ?
Odpowiedź:
Zamawiający na etapie składania ofert nie będzie żądał dołączenia do oferty kart katalogowych.

Pytanie:
8. Co należy rozumieć pod pojęciem elektroniczne sygnalizatory poziomu wody. Czy stały pomiar poziomu lustra wody w studni głębinowej z wizualizacją na ekranie sterownika czy zabezpieczenie przed sucho biegiem po przez Cluwo dla danego ustalonego poziomu zwierciadła wody ?
Odpowiedź:
Patrz. pkt.2.9  specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.

Pytanie:
9. Czy zbiornik retencyjny jest materiałem inwestora i należy uwzględnić tylko jego montaż czy należy go uwzględnić w kalkulacji ? Czy jest to zbiornik  100 m3 czy 50 m3. W dokumentacji występuje 50 m3 w przedmiarze robót        100 m3 ?
Odpowiedź:
Zbiornik retencyjny jest materiałem inwestora , w kalkulacji należy uwzględnić montaż. Zbiornik jest pojemności 50 m3. Mylnie jest wpisany w przedmiarze 100 m3 winno być 50 m3.

Pytanie:
10. W Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robot budowlanych "Rozbudowa stacji uzdatniania wody w Januszewie” dz.2.2 Zamawiający określił urządzenia podając typ i jednocześnie wskazał producentów.
Czy zamawiający dopuszcza zatem zastosowanie analogicznych pod względem technicznym, spełniających wszystkie żądane parametry urządzeń innych producentów, aniżeli określonych w/w opracowaniach ?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza zastosowanie ,, równoważnych” urządzeń spełniających wszystkie żądane parametry techniczne. Dotyczy zastosowania "równoważnych”  materiałów i urządzeń spełniających  wszystkie żądane parametry techniczne przy budowie sieci kanalizacji sanitarnych.

Pytanie:
11. Zamawiający w Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robot budowlanych ,, Rozbudowa stacji uzdatniania wody w Januszewie” dz.2.2  zażądał dołączenia do oferty atestu PZH na kompletne zestawy technologiczne: aeracji, filtracji, potwierdzających dopuszczenie urządzeń do użytkowania.
Jeżeli dostawca zestawu o parametrach technicznych zgodnych z opisanymi w SIWZ przedstawi atesty, na poszczególne urządzenia składowe tego zestawu, to czy zamawiający uzna spełnienie warunku wskazanego w pkt. 2.2 ?                                                               
Odpowiedź:
Zamawiający na etapie składania ofert nie będzie żądał dołączenia do oferty atestów PZH.
W trakcie realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca jest zobowiązany do przedkładania inspektorowi nadzoru stosownych dokumentów (atestów PZH, deklaracji, certyfikatów zgodności, aprobat technicznych) dopuszczających wyroby budowlane do obrotu i użytku zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa oraz dokumentacją projektową przed ich wbudowaniem oraz uzyskać akceptację inspektora nadzoru na ich wbudowanie.
Zamawiający będzie również wymagał stosownego oświadczenia potwierdzającego, że zastosowanie wyrobów posiadających oznakowanie zgodności zgodnie z wymogami prawa po zakończeniu przedmiotu zamówienia.
 Zamawiający uzna spełnienie warunków wskazanych w pkt. 2.2  po przedstawieniu atestów na poszczególne urządzenia składowe zestawu.                                                                                  

12. Zamawiający wyjaśnia i wprowadza  zmiany w terści  Specyfikacji
      Istotnych Warunków Zamówienia:
- § VIII ust.2 pkt b otrzymuje brzmienie:
przedstawi kserokopię polisy lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzajacy, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej dzialalności gospodarczej.
 Minimalna wysokość ubezpieczenia  to co najmniej 500.000 zł. na każde zadanie – łącznie na zadania 1,2, 3 -  1.500.000 zł.
Minimalny termin obowiazywania ubezpieczenia dla zadań 1,2,3minimum  do 15.10.2010 r.
Wykonawcy składający oferty na zadania 4,5 są zobowiązani do dostarczenia oświadczenia o zobowiazaniu się do przedstawienia  ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej - zał. Nr 9.
 
Stosownie do brzmienia § VIII ust.2 pkt b,  § IX ust.12 SIWZ ulega odpowiednim zmianom.
 
- § VIII ust.3 otrzymuje brzmienie:
      w okresie ostatnich 5 lat( licząc od dnia wszczęcia postępowania), a jeżeli okresie prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie, wykonał z należytą starannością co najmniej 2 zadania, odpowiadającego swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot tego zamówienia       ( wykonali sieć kanalizacji sanitarnej długości co najmniej 3000 mb)- dotyczy tylko przy składaniu oferty na zadania Nr 1, 2, 4, 5 oraz 2 zadania odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot tego zamówienia ( wykonali budowę lub rozbudowę stacji uzdatniania wody- dotyczy tylko przy składaniu oferty na zadanie Nr 3. Ocena spełnienia warunków szczegółowych nastąpi na podstawie wypełnionego przez Wykonawcę załącznika Nr 7
 
Stosownie do brzmienia § VIII ust.3 , § IX ust. 7 SIWZ ulega odpowiednim zmianom.
  
Gmina i Miasto Susz w związku z zapytaniami oferentów i zmianą treści SIWZ na podstawie art. 38 ust. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655z póź. zm.) zawiadamia o przedłużeniu terminu składania ofertdo 05.03.2010 r. do godz. 830
Termin otwarcia ofert w dniu 05.03.2010 r. godz. 900
 
Burmistrz Gminy i Miasta Susz
Jan Sadowski


 

Ilość odwiedzin: 6980
Nazwa dokumentu: Wyjaśnienia do przetargu - odpowiedzi na pytania oferentów
Osoba, która wytworzyła informację: Inw.-Zdzisław Tur
Osoba, która odpowiada za treść: Inw.-Zdzisław Tur
Osoba, która wprowadzała dane: Administrator
Data wytworzenia informacji: 2010-02-25 12:00:00
Data udostępnienia informacji: 2010-02-25 12:33:11
Data ostatniej aktualizacji: 2010-02-25 12:49:27

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner