Zaświadczenie z ewidencji ludności zawierające odpis danych wnioskodawcy
Zaświadczenie zawierające odpis przetworzonych danych osoby zainteresowanej (np. zaświadczenie o zameldowaniu, zaświadczenie o wymeldowaniu, numer PESEL) wydaje organ prowadzący ewidencję ludności na wniosek tej osoby
Wymagane dokumenty:
- wniosek o wydanie zaświadczenia z ewidencji ludności,
- dowód wniesienia opłaty skarbowej za zaświadczenie (opłacie skarbowej nie podlegają zaświadczenia zwolnione z opłaty w trybie ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej),
- dowód osobisty lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości,
- pełnomocnictwo (w przypadku osoby upoważnionej) wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (opłacie nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu oraz pełnomocnictwa złożone w sprawie wydania zaświadczenia zwolnionego z opłaty w trybie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej).
Opłata skarbowa:
Kwota
|
Tytuł płatności
|
|
17,00 zł
|
za zaświadczenie
|
|
17,00 zł
|
za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (jeśli osobę wnoszącą reprezentuje pełnomocnik)
|
|
Wnioskodawca zobowiązany jest dołączyć dowód wniesienia należnej opłaty w kasie Urzędu lub na rachunek bankowy: Urząd Miejski w Suszu: 92 8320 0005 0000 0114 2000 0220
Opłacie nie podlegają zaświadczenia zwolnione z opłaty w trybie ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2018 roku, poz. 1044 ze zm.)
Opłaty administracyjne:
- nie dotyczy –
Termin i sposób załatwiania:
Niezwłocznie. Jeśli rozpatrzenie wniosku wymaga przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego - zgodnie z przepisami ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Miejski w Suszu
Referat Spraw Obywatelskich, pok. nr 2
ul. Józefa Wybickiego 6
14-240 Susz
Tryb odwoławczy:
Zażalenie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t. j. Dz. U. z 2018 roku, poz. 1382 ze zm.)
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2018 roku, poz. 2096);
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U z 2018 roku, poz. 1044 ze zm.);
4. Ustawa z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 roku poz.1000)
Ilość odwiedzin: | 7057 |
Nazwa dokumentu: | Zaświadczenie z ewidencji ludności zawierające odpis danych wnioskodawcy |
Osoba, która wytworzyła informację: | SO.III - Monika Scheffler |
Osoba, która odpowiada za treść: | SO.III - Monika Scheffler |
Osoba, która wprowadzała dane: | Inf.I - Cezary Maćkiewicz |
Data wytworzenia informacji: | 2019-01-11 08:40:22 |
Data udostępnienia informacji: | 2019-01-11 08:40:22 |
Data ostatniej aktualizacji: | 2020-11-10 13:37:57 |