|
Susz, 17.01.2013
Ni R. III. 6840.1.2013
O G Ł O S Z E N I E
Burmistrz Susza działając na podstawie art. 37 ust. 1, art. 38 i 40 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( jednolity tekst Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późniejszymi zmianami ) oraz zgodnie z § 3 ust. 1 ; § 15 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r. w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości ( Dz. U. z 2004 r. Nr 207, poz. 2108 z późniejszymi zmianami ),
ogłasza I przetarg ustny ograniczony
na sprzedaż niezabudowanej nieruchomości położonej w Suszu przy ul. Prabuckiej,
przeznaczonej do sprzedaży pod budowę parkingu i placu manewrowego,
na rzecz właścicieli nieruchomości przyległych.
Przedmiotem przetargu jest niezabudowana nieruchomość określona w wykazie podanym do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty w dniu 22.11.2012 r. - nr NiR.III.6840.21.2012.
Położenie
nieruchomości
|
Nieruchomość składająca się z działek
gruntu nr
|
Pow.
m2
|
Cena
wywoławcza
w zł.
|
Należne
wadium
w zł.
|
Wysokość
przebicia
w zł
|
Koszty przygotowania działki do zbycia
w zł
|
Susz, ul. Prabucka
|
291/4; 293/8
|
1642
|
152.805,00
|
15. 300,00
|
1.530,00
|
1.496,56
|
Do ustalonej w wyniku przetargu ceny sprzedaży działki gruntu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług ( Dz. U. z 2011r. Nr 177, poz. 1054 z późniejszymi zmianami), zostanie doliczony podatek VAT w wysokości 23 %.
- Teren obejmujący w/w nieruchomość, nie posiada obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W/w teren w polityce przestrzennej gminy Susz określonej w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Susz, uchwalonym przez Radę Miejską w Suszu uchwałą Nr XXI/165/2012 z dnia 25 października 2012 r. stanowi strefę zabudowy mieszkaniowej i usługowej. Burmistrz Susza decyzją Nr 42/2012 ( znak - Ua.6730.42.2012) z dnia 24.09.2012 r. ustalił warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie parkingu i placu manewrowego, na działkach nr : 291/4 i 293/8, obręb 1 m. Susz.
- Nieruchomość przeznaczona jest do sprzedaży w drodze przetargu ustnego ograniczonego pod budowę parkingu i placu manewrowego. W przetargu mogą brać udział właściciele nieruchomości bezpośrednio przyległych do działek nr 291/4 i 293/8, położonych w Suszu przy ul. Prabuckiej. Zbywana nieruchomość nie posiada bezpośredniego dostępu do drogi publicznej, dlatego też została przeznaczona do sprzedaży w drodze przetargu ograniczonego dla właścicieli nieruchomości przyległych, które posiadają dostęp do drogi publicznej.
- W rejestrze ewidencji gruntów powyższa nieruchomość oznaczona jest jako :
- działka Nr 291/4 o pow.0,0654 ha, ”RIVa” z obr. Nr 1 m. Susz, KW Nr EL1I/00035701/5 SR Iława,
- działka Nr 293/8 o pow. 0,0988 ha, RIVa” z obr. Nr 1 m. Susz, KW Nr EL1I/00033669/4 SR Iława,
Właścicielem działek jest Gmina Susz.
- W/w nieruchomość jest niezabudowana, ma kształt foremny, zbliżony do prostokąta, położona na zapleczu zabudowy mieszkaniowej i usługowo-handlowej. Zbywana nieruchomość nie posiada bezpośredniego dostępu do drogi publicznej, dlatego też została przeznaczona do sprzedaży w drodze przetargu ograniczonego dla właścicieli nieruchomości przyległych, które posiadają dostęp do drogi publicznej. Powyższa nieruchomość położona jest w terenach uzbrojonych w sieć elektryczną, wodociągową, kanalizacyjną, gazową, telekomunikacyjną.
- Ustala się termin zakończenia budowy parkingu w terminie 2-ch lat, licząc od dnia zawarcia umowy notarialnej. W przypadku niedotrzymania przez nabywcę terminu budowy parkingu, ustala się kary umowne w wysokości 10% ceny gruntu uzyskanej w drodze przetargu za każdy następny rozpoczęty rok kalendarzowy niezachowania terminu.
- Dla powyższej nieruchomości w Sądzie Rejonowym w Iławie w V Wydziale Ksiąg Wieczystych prowadzone są księgi wieczyste KW NR EL1I/00035701/5 i EL1I/00033669/4, wolne od długów i obciążeń.
- Przetarg odbędzie się w dniu 22 lutego 2013 r. o godzinie 1000 w Urzędzie Miejskim w Suszu, ul. J. Wybickiego 6 - sala nr 1 ( parter ).
- Oferenci spełniający warunek posiadania przyległej nieruchomości zamierzający przystąpić do przetargu winni zgłosić swoje uczestnictwo w przetargu najpóźniej do dnia 20 lutego 2013 r. w Urzędzie Miejskim w Suszu – pokój Nr 208 ( II piętro).
- Lista osób zakwalifikowanych do przetargu przez komisję przetargową zostanie wywieszona do publicznej wiadomości w dniu 21 lutego 2013 r.
- Warunkiem uczestnictwa w przetargu jest wpłata wadium na rzecz Gminy Susz w gotówce w wysokości wyżej wymienionej w terminie do dnia 18 lutego 2013 roku w kasie urzędu(do godz.1400) lub na rachunek Urzędu Miejskiego w Suszu nr 81 8320 0005 0000 0114 2000 0030 prowadzony przez BS w Suszu i przedłożą dowód wpłaty wadium Komisji Przetargowej. Warunek wniesienia wadium na rachunek bankowy będzie spełniony wówczas, jeżeli środki pieniężne znajdą się na rachunku bankowym Urzędu Miejskiego w Suszu najpóźniej w dniu 18 lutego 2013 r. Nie wpłacenie wadium w terminie i formie podanej w ogłoszeniu uniemożliwi udział w przetargu. Przy wpłacaniu wadium należy podać nr nieruchomości i położenie.
W imieniu osoby fizycznej i prawnej, może występować osoba na podstawie prawnego pisemnego upoważnienia.
- Wadium :
1. wniesione w pieniądzu przez uczestnika przetargu, który przetarg wygrał, zalicza się na poczet ceny nabycia nieruchomości,
2. zwraca się niezwłocznie po odwołaniu lub zamknięciu przetargu z zastrzeżeniem pkt 10 ppkt 1 jednak nie później niż przed upływem 3 dni od dnia odpowiednio :
a) odwołania przetargu;
b) zamknięcia przetargu;
c) unieważnienia przetargu:
d) zakończenia przetargu wynikiem negatywnym.
- Przetarg jest ważny bez względu na liczbę uczestników przetargu, jeżeli przynajmniej jeden uczestnik zaoferuje co najmniej jedno postąpienie powyżej ceny wywoławczej.
- Wysokość przebicia nie może wynosić mniej niż 1% ceny wywoławczej, z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.
- Nabywca działki zobowiązany jest do zapłacenia wylicytowanej ceny działki ( z zaliczeniem wadium), podatku VAT oraz kosztów przygotowania działki do sprzedaży najpóźniej w dniu zawarcia umowy notarialnej na rachunek Urzędu Miejskiego w Suszu nr 92 8320 0005 0000 0114 2000 0220 prowadzony przez BS w Suszu lub w kasie urzędu.
- W przypadku nie przystąpienia do aktu notarialnego za nieusprawiedliwioną przyczyną leżącą po stronie kandydata na nabywcę w oznaczonym miejscu i terminie, organizator przetargu odstąpi od zawarcia umowy a wpłacone wadium ulega przepadkowi na rzecz Gminy Susz.
- Koszty związane z czynnościami notarialnymi i wpisu do księgi wieczystej ponosi nabywający.
- W przypadku zaistnienia uzasadnionej przyczyny przetarg może być odwołany.
- Uczestnik przetargu ma prawo wnieść skargę w terminie7 dni od zamknięcia przetargu na czynności związane z przeprowadzeniem niniejszego przetargu za pośrednictwem Burmistrza Susza.
Szczegółowych informacji udziela Referat Nieruchomości i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Suszu
- pokój nr 208, tel. 55 2786 015 lub 55 2786 221 wew. 33 lub 31.
|
Burmistrz Susza
Krzysztof Pietrzykowski
|
Opracowała :
Krystyna Rospierska
Tel.055 2785 015 wew.33
Ilość odwiedzin: | 9584 | Nazwa dokumentu: | I przetarg ustny ograniczony | Skrócony opis: | NiR.III.6840.1.2013 sprzedaż niezabudowanej nieruchomości położonej w Suszu przy ul. Prabuckiej. Wadium do 18.02.2013 r.; przetarg 20 lutego 2013 r. | Osoba, która wytworzyła informację: | NiR.III.Krystyna Rospierska | Osoba, która odpowiada za treść: | NiR.III.Krystyna Rospierska | Osoba, która wprowadzała dane: | Inf.-Dariusz Dańczyszyn | Data wytworzenia informacji: | 2013-01-17 14:00:00 | Data udostępnienia informacji: | 2013-01-18 07:43:29 | Data ostatniej aktualizacji: | 2013-03-29 11:58:39 |
Wersja do wydruku... Rejestr zmian...
|