Susz dnia 24.07.2009 r.
Inw.341/VII/1/09
Wszyscy Oferenci
biorący udział w przetargu
WYJAŚNIENIE
dotyczy: postępowania przetargowego na wyłonienie wykonawcy zadania inwestycyjnego pod nazwą ” Przebudowa drogi gminnej Michałowo- Rożnowo” nr. ogłoszenia 107997-2009
W związku z zapytaniem oferenta Zamawiający udziela odpowiedzi.
Pytanie:
1. Prosimy o poprawę Oświadczenia na podstawie art. 22 ust.2 oraz oświadczenia na
podstawie art.24 w ust.1 pkt.1 zgodnie z nowelizacją ustawą Prawo Zamówień Publicznych
Odpowiedź:
Zamawiający poprawił oświadczenie – załącznik Nr 7 do SIWZ / w załączeniu/
2. Prosimy o potwierdzenie, że za niniejszy przedmiot zamówienia przysługuje
wynagrodzenie kosztorysowe.
Odpowiedź:
Potwierdzamy, że niniejszy przedmiot zamówienia przysługuje wynagrodzenie kosztorysowe.
3. Prosimy o wyjaśnienie , jaką stawkę wartości zabezpieczenia należytego wykonania
umowy należy przyjąć 3 % czy 5 % ceny brutto.
Odpowiedź:
Wartości zabezpieczenia należytego wykonania umowy będzie właściwa ujęta w wzorze umowy – załącznik Nr 3 i wynosić będzie 5 % ceny brutto.
4. Prosimy o podanie miejsca złożenia oferty pok. Nr 101 czy pok. Nr 102
Odpowiedź:
Oferty należy złożyć w pokoju Nr 102
5. Prosimy o zmianę § 10 umowy ust. 1, gdyż Zamawiający dopuszcza udział
podwykonawców jedynie w zakresie prac geodezyjnych wymóg ten nie jest jednolity z
treścią ogłoszenia i siwz.
Odpowiedź:
Zamawiający wprowadza zmianę treści w § IV pkt. 5 SIWZ i otrzymuje brzmienie: Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców w zakresie robót geodezyjnych.
Jednocześnie § 10 ust. 1 wzoru umowy otrzymuje brzmienie: Zamawiający dopuszcza podwykonawców do wykonania zamówienia w zakresie robot geodezyjnych
6. Prosimy o przekazanie aktualnej kopii pozwolenia na przebudowę.
Odpowiedź:
Zamawiający przekazuje kopię pozwolenia na przebudowę.
7. Prosimy o przekazanie aktualnej kopii decyzji środowiskowej.
Odpowiedź:
Zamawiający przekazuje kopię decyzji środowiskowej
8. Prosimy o przekazanie aktualnej kopii pozwolenia na wycinkę drzew.
Odpowiedź:
Zamawiający przekaże przed rozpoczęciem realizacji zadania inwestycyjnego zezwolenie na wycinkę drzew.
9.Prosimy o przekazanie informacji, czy Zamawiający dokonał inwentaryzacji drzew pod
względem ochrony gniazd.
Odpowiedź:
Inwentaryzacja gniazd nie była dokonana, oględziny drzew pod względem ochrony gniazd zostaną przeprowadzone przed wydaniem zezwolenia na ich usunięcie.
10. W związku z zapisem dotyczącym okresu okresu gwarancji w formularzu oferty w pkt. 6, zapisów ST D.07.02.01 Oznakowanie poziome pkt.1.3 oraz faktem, że trwałość oznakowania poziomego częstokroć nie przekracza jednego roku prosimy o określenie okresu gwarancji dla oznakowania poziomego zgodnie z wydanym przez IBDIM opracowaniem: ,, Warunki Techniczne. Poziome oznakowanie dróg ( POD-97)” w rozdziale I ,, Materiały do poziomego oznakowania dróg: informacje ogólne i zlecenia” pkt. 7 str. 14. W załączeniu kopia strony 14 w/w opracowania.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że na oznakowanie poziome będzie obowiązywała gwarancja na okres 1 roku. W wzorze umowy załączniku Nr 3 w § 15 ust. 2 wprowadza się zapis: ,, z wyjątkiem oznakowania poziomego 12-miesięcznej gwarancji ‘
11. Prosimy o wykreślenie z § IX SIWZ pkt. 7 wyrażenia: ,, Oświadczenia Podwykonawców o gotowości współpracy”, gdyż oświadczenie to nie zawiera się w katalogu zamkniętym dokumentów i oświadczeń Rozporządzenia Prezesa RM z dnia 19.05.2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich mogą być składane celem spełnienia warunku udziału w postępowaniu.
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że w wykreśla z § IX SIWZ pkt. 7 wyrażenie: ,, Oświadczenia Podwykonawców o gotowości współpracy”
12. Prosimy o wykreślenie w załączniku Nr 4 Do SIWZ wyrażenie ,, doświadczenie
zawodowe”
Odpowiedź:
Zamawiający w załączniku Nr 4 skreśla błędny zapis ,, doświadczenie zawodowe”
13. Prosimy o zmianę nazwy przedmiotu zamówienia w załączniku Nr 6 Podwykonawcy.
Odpowiedź:
Zamawiający w załączniku Nr 6 skreśla błędny zapis przedmiotu zamówienia ,, Przebudowa drogi gminnej Jakubowo Kisielickie –Gałdowo” winno być ,, Przebudowa drogi gminnej Michałowo- Różnowo”
14. Prosimy potwierdzenie, że w pkt 7 formularza oferty chodzi jedynie o zakres robót podzleconych. Zgodnie z art. 36 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający może żądać wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawców bez podania nazw podwykonawcy.
Odpowiedź:
Zamawiającemu w pkt. 7 formularza oferty chodzi jedynie o zakres robót podzleconych.
15. Prosimy o wykreślenie wyrażenia ,, tj do dnia „ w formularzu oferty w pkt. 8, gdyż gwarancje bankowe mogą zawierać termin dłuższy niż 30 dni, a tym samym unikniemy rozbieżności .
Odpowiedź:
Zamawiający skreśla wyrażenie ,, tj. do dnia „w formularzu ofertowym pkt. 8
16. Prosimy o usunięcie z § XXIII SIWZ informacji o tym, iż ,, w przypadku, gdy do czasu rozstrzygnięcia przetargu nie zostanie zakończona procedura decyzyjna, tj. nie zostanie zawarta umowa pomiędzy Gminą i Miastem Susz a warmińsko-Mazurskim Urzędem Wojewódzkim o dofinansowanie zadania w ramach Programu Wieloletniego pod nazwą ,, Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 -20011, niniejszy przetarg zostanie obligatoryjnie unieważniony”. Powyższe zastrzeżenie zadaniem wykonawcy stoi w oczywistej sprzeczności z treścią art. 93 PZP., który to przepis zawiera zamknięty katalog przesłanek unieważnienia przetargu. Sytuacja opisana przez Zamawiającego w § XXIII SIWZ nie mieści się w tym katalogu. W doktrynie przyjmuje się, że kwota podana przez Zamawiającego bezpośrednio przed otwarciem ofert 9 stosownie do treści art. 86 ust.3 PZP) jest kwota wiążącą, której zamawiającemu nie wolno zmienić. Dopuszcza się jedynie możliwość zwiększenia tej kwoty, jeśli istnieją w tym zakresie po stronie Zamawiającego możliwości. Zamawiający rozpoczynając procedurę przetargową powinien zabezpieczyć środki na realizację zamówienia. Przetarg może być zatem unieważniony jedynie wówczas, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę wskazaną przez Zamawiającego, zgodnie z art. 86 ust. 3 PZP, bezpośrednio przed otwarciem oferty
Odpowiedź:
Zamawiający skreśla informacje zawartą w § XXIII SIWZ
17. Prosimy o wskazanie o jakie badanie chodzi w § 9 ust. 10 projektu umowy
Odpowiedź:
Zamawiający skreśla postanowienia zawarte w § 9 ust. 10 projektu umowy
18. Prosimy o wskazanie jakiego przepadku dotyczy zastrzeżenie kary umownej w § 11 ust. 2 projektu umowy ? Z kontekstu wynika, że chodzi o przypadek odstąpienia od umowy, jednakże wymaga to sprecyzowania w umowie.
Odpowiedź:
Zamawiający w § 11 ust. 2 w prowadza następująca zmianę treści zapisu.: ,,Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną w wysokości 10 % wynagrodzenia brutto w przypadku odstąpienia od umowy z wyjątkiem sytuacji przedstawionej w art. 145 ustawy Prawo zamówień publicznych”
19. Zwracamy uwagę, iż zastrzeżenie kary umownej, o którym mowa w § 11 ust. 3 projektu umowy jest niezgodne z treścią art. 483kc. Przepis ten bowiem przewiduje zastrzeżenie kary umownej na wypadek niespełnienia świadczenia o charakterze niepieniężnym, tymczasem niezapłacenie wynagrodzenia w terminie należy traktować jako niewykonanie zobowiązania pieniężnego. W konsekwencji prosimy o zmianę § 11 ust. 3 projektu umowy w następujący sposób: ,, W przypadku zwłoki w zapłacie wynagrodzenia, Zamawiający zapłaci Wykonawcy odsetki w wysokości ustawowej”
Odpowiedź:
Zamawiający w § 11 ust. 3 w prowadza następującą zmianę treści zapisu.: W przypadku zwłoki w zapłacie wynagrodzenia, Zamawiający zapłaci Wykonawcy odsetki w wysokości ustawowej”
20. Prosimy o zmianę treści § 11 ust. 4 umowy poprzez zastrzeżenie, iż obowiązek usunięcia wad bez względu na wysokość związanych z tym kosztów spoczywa na wykonawcy w okresie gwarancji . Bezspornym jest bowiem, iż odpowiedzialność za wady przedmiotu umowy ograniczona jest w czasie okresem gwarancji udzielonej na podstawie § 15 umowy. Tymczasem z obecnego brzmienia § 11 ust 4 wynika, że obowiązek usuwania wad nie jest limitowany czasowo. W konsekwencji prosimy o zmianę tego postanowienia umowy w następujący sposób: ,, W okresie gwarancji, o którym § 15 ust. 2 umowy Wykonawca nie może odmówić usunięcia wad bez względu na wysokość związanych z tym kosztów”
Odpowiedź:
Zamawiający w § 11 ust. 4 w prowadza następującą zmianę treści zapisu: ,,W okresie gwarancji, o którym § 15 ust. 2 umowy Wykonawca nie może odmówić usunięcia wad bez względu na wysokość związanych z tym kosztów”
21. Zwracamy uwagę na fakt, iż § 11 ust.6 umowy narusza zasadę równości stron umowy poprzez ograniczenie prawa do dochodzenia odszkodowania ponad zastrzeżone kary umowne jedynie na rzecz Zamawiającego. Kary umowne, np. za odstąpienie od umowy, ciążą symetrycznie na obu stronach umowy, nie ma zatem podstaw do tego, by limitować prawo do dochodzenia odszkodowania ponad kary tylko na rzecz jednej ze stron. W konsekwencji prosimy o zmianę treści § 11 ust.6 umowy w następujący sposób: „Stronom przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych prawa cywilnego, jeśli poniesiona szkoda przekroczy wysokość zastrzeżonych kar umownych.
Odpowiedź:
Zamawiający w § 11 ust. 6 w prowadza następującą zmianę treści zapisu: „Stronom przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych prawa cywilnego, jeśli poniesiona szkoda przekroczy wysokość zastrzeżonych kar umownych.
22. Zwracamy uwagę, iż zastrzeżenie prawa odstąpienia przez Zamawiającego od umowy na skutek wydania nakazu zajęcia majątku Wykonawcy jest nader restrykcyjne i może okazać się nieadekwatne do poszczególnych sytuacji faktycznych. Wskazane postanowienie umowy umożliwia Zamawiającemu odstąpienie od umowy również w przypadkach dokonania zajęcia na drobną kwotę, co jest skutkiem nieproporcjonalnym do zagrożenia. W konsekwencji prosimy o wykreślenie § 12 ust.1 lit. F) umowy.
Odpowiedź:
Zamawiający skreśla postanowienia zawarte § 12 ust.1 lit. F) umowy
23. Zgodnie z art.144 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany. Zamawiający przewidział jej zmiany ( § 13), jednakże nie wskazał warunków takiej zmiany, w konsekwencji jakikolwiek aneks do umowy nie jest możliwy (np. w przypadku zmiany okoliczności których nie można było przewidzieć na etapie zawierania umowy, w zakresie przedłużenia terminu do wykonania przedmiotu zamówienia w przypadku nagłej zmiany warunków atmosferycznych, ujawnienia się błędów w dokumentacji projektowej itp.) W konsekwencji prosimy o wprowadzenie do projektu umowy postanowień dotyczących warunków zmian umowy.
Odpowiedź:
Zamawiający wprowadza dodatkowy ust. 3 w § 13 do projektu umowy: W przypadku zaistnienia konieczności wykonania robót których nie można było przewidzieć / wynikających z ewentualnych błędów w dokumentacji/ sporządzony zostanie aneks.
24 Prosimy o sprecyzowanie do jakiego terminu należy liczyć termin zwolnienia 30 % kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy, o którym mowa w § 14 pkt 5) lit. b) projektu umowy. Zgodnie z nim, termin zwolnienia 30 % zabezpieczenia liczony może być dwojako: od upływu okresu rękojmi za wady lub od upływu gwarancji jakości. Wskazać należy, iż okres rękojmi i okres gwarancji jest różny (§ 15 ust. 1 wzoru umowy).
Odpowiedź:
Zamawiający w § 14 pkt 5) lit. B otrzymuje brzmienie: ,, 30 % - w ciągu 15 dni po upływie okresu gwarancji.”
Załączniki:
1. Kopia decyzji pozwolenia na budowę
2. Kopia decyzji środowiskowej
3. Poprawiony załącznik Nr 7 do SIWZ
4. Poprawiony formularz ofertowy załącznik Nr 1 do SIWZ
5. Poprawiony załącznik Nr 6 do SIWZ
6. Poprawiony załącznik Nr 4 do SIWZ
7. Poprawiony wzór umowy załącznik Nr 3
Susz dnia 24.07.2009 r.
|
Burmistrz Gminy i Miasta
Jan Sadowski
|
Załącznik Nr 1 do SIWZ
FORMULARZ OFERTOWY WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI
Dane dotyczące wykonawcy:
Nazwa.........................................................................................................................................
Siedziba......................................................................................................................................
Nr telefonu/faks..........................................................................................................................
nr NIP..........................................................................................................................................
nr REGON...................................................................................................................................
Pełnomocnik w przypadku składania oferty wspólnej (jeśli dotyczy)
Nazwisko, imię ...........................................................................................................................
Stanowisko .................................................................................................................................
Telefon...................................................Fax...............................................................................
Zakres*:
- do reprezentowania w postępowaniu
- do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
Dane dotyczące zamawiającego
Gmina i Miasto Susz
14-240 SUSZ
ul. Wybickiego 6
Zobowiązania wykonawcy
W odpowiedzi na ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na: Przebudowę drogi gminnej Michałowo-Różnowo składamy niniejszą ofertę:
1. Oferujemy wykonanie zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia i na warunkach płatności określonych w SIWZ za cenę:
cena netto.................................................................................zł
(słownie: ....................................................................................................................................)
podatek VAT.............................................................................zł
cena brutto..............................................................................zł
(słownie: ....................................................................................................................................)
1. Zobowiązujemy się wykonać zamówienie w terminie..............................…................……..
2. Oświadczamy do zabezpieczenia finansowania robót we własnym zakresie z możliwością
wystawienia Zamawiającemu jednej faktury po zakończeniu robót i odbiorze przedmiotu
zamówienia przez Zamawiającego.
3. Oświadczamy, że akceptujemy wzór umowy bez zastrzeżeń.
4. Oświadczamy , że zapoznaliśmy się z terenem na którym prowadzone będą prowadzone
prace w celu uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac i
sporządzenia oferty.
5. Oświadczamy, że dokonaliśmy analizy dokumentacji projektowej, przedmiaru robot , specyfikacji
technicznego wykonania i robót i SIWZ i nie wnosimy żadnych zastrzeżeń.
6. Oświadczamy, że zapewniamy ............. – miesięczny okres gwarancji (wyrażony w liczbie
miesięcy).
7. Roboty objęte przetargiem zamierzamy wykonać siłami własnymi z wyjątkiem robót: .............................................................................................................................................,
które zlecimy podwykonawcom wymienionym w załączniku Nr ..........................................
8. Uważamy się za związanych niniejszą ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu do składania ofert, ........................................
9. Zobowiązujemy się do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości: ........................................., w formie: ........................................................;
10. Poświadczamy wniesienie wadium w wysokości:........................, w formie: .......................
Na potwierdzenie spełnienia wymagań do oferty załączamy:
1/............................................................................................................................................
2/............................................................................................................................................
3/............................................................................................................................................
4/............................................................................................................................................
5/............................................................................................................................................
6/............................................................................................................................................
7/............................................................................................................................................
8/...........................................................................................................................................
9/............................................................................................................................................
10/..........................................................................................................................................
11/..........................................................................................................................................
12/..........................................................................................................................................
Zastrzeżenie wykonawcy
Niżej wymienione dokumenty składające się na ofertę nie mogą być ogólnie udostępnione:
………………………………………………………………..........................................................................
Inne informacje wykonawcy:
………………………………………………………………..........................................................................
Ofertę składamy na ……………………. kolejno ponumerowanych stronach.
______________________________________
(imię i nazwisko)
podpis uprawnionego przedstawiciela wykonawcy
Załącznik nr 4 do SIWZ
Potencjał kadrowy
Nazwa wykonawcy...............................................................................................................
Adres..............................................................................................................................
Wykaz osób pełniących samodzielne funkcje techniczne, które będą wykonywać zamówienie w tym dane dotyczące kierownika budowy i robót.
l.p
|
Imię i Nazwisko
|
Wykształcenie
|
Zakres rzeczowy wykonywanych czynności
|
Posiadane kwalifikacje
(Nr ,rodzaj)*
|
Doświadczenie ogółem w latach
|
|
|
|
Kierownik budowy robót drogowych
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Do wykazu należy dołączyć potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie
dokumentów stwierdzających posiadanie kwalifikacji niezbędnych do wykonania
zamówienia oraz kopię potwierdzone za zgodność z oryginałem zaświadczenia o
przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa.
Niniejszy wykaz przedkładam w związku z uczestnictwem w przetargu nieograniczonym na: Przebudowę drogi gminnej Michałowo- Różnowo.
......................................................
(pieczęć i podpis osób uprawnionych
do reprezentowania wykonawcy )
Data .........................
Załącznik nr 6 do SIWZ
Podwykonawcy
Nazwa wykonawcy...........................................................................................................
Adres.......................................................................................................................................
Nr telefonu .................................................... faksu .................................
Rodzaj powierzonej części zamówienia
|
Wartość prac podzleconych w % ceny oferty
|
Wartość kwotowa prac podzleconych
|
|
|
|
Niniejszy wykaz przedkładam w związku z uczestnictwem w przetargu nieograniczonym na: Przebudowa drogi gminnej Michałowo- Różnowo”
......................................................
(pieczęć i podpis osób uprawnionych
do reprezentowania wykonawcy )
Data .........................
Załącznik Nr 7 do SIWZ
OŚWIADCZENIE
Przystępując do udziału w postępowaniu ogłoszonym przez Gminę i Miasto Susz prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na przebudowę drogi gminnej Michałowo- Różnowo , oświadczamy zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, że:
1) posiadamy uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2) posiadamy niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponujemy potencjałem technicznym osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
3) znajdujemy się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4) nie podlegamy wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
Nie podlegamy wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, który mówi, że z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1) wykonawców, którzy wyrządzili szkodę , nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;
2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego;
3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
9) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;
10) wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3.
2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:
1) wykonywali czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art.62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2;
2) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
3) nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust.3;
4) nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą
Niniejsze oświadczenie przedkładam w związku z uczestnictwem w przetargu nieograniczonym na: Przebudowę drogi gminnej Michałowo- Różnowo.
……………………………………….
(pieczęć i podpis osób uprawnionych
do reprezentowania wykonawcy )
Data ........................
Wzór umowy – załącznik Nr 3
UMOWA NR Inw.
na wykonanie robót drogowych współfinansowanych z Programu Wieloletniego pod nazwą
,, Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011”
Zawarta w dniu ……………. r. w Suszu , pomiędzy:
Gminą i Miastem Susz, NIP: 744-166-08-29, REGON 170748086
- zwaną w dalszej części umowy ZAMAWIAJĄCYM, w imieniu którego działają następujące osoby:
1. Jan Sadowski - Burmistrz Gminy i Miasta Susz
przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy i Miasta Susz – Bożeny Chmielewskiej
a
………………………………………………………………………………………………………
NIP: ……………………….
REGON: …………………….
- zwanym w dalszej części umowy WYKONAWCĄ, reprezentowanym przez:
1. ………………………………… - …………………………
o następującej treści:
§ 1
1. Zgodnie z wynikiem przetargu nieograniczonego – art. 39 ustawy Prawo
zamówień publicznych z dnia …………….. zamawiający zleca, a wykonawca
przyjmuje do wykonania zadania pod nazwą ,,Przebudowa drogi gminnej
Michałowo- Różnowo”.
2. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania na rzecz Zamawiającego robót
według projektu budowlanego, przedmiaru robót, specyfikacji technicznej
wykonania i odbioru robót pt.,, Przebudowa drogi gminnej Michałowo- Różnowo
wykonanego przez Zakład Usługowy ,, DAN” w Iławie , Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia, dokonaną wizją lokalną oraz złożoną ofertą.
Dokumenty te stanowią integralną część umowy
3. Realizacja robót prowadzona będzie zgodnie z obowiązującymi przepisami,
obowiązującymi normami i zasadami wiedzy technicznej oraz należytą
starannością w ich wykonywaniu, bezpieczeństwem, dobrą jakością i właściwą
organizacją.
§ 2 Przedmiot zamówienia
1. Na przedmiot Umowy określony w § 1 składa się następujący zakres rzeczowy
zgodny ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia i obejmujeprzebudowę
drogi gminnej Michałowo - Rożnowo w tym:
- roboty pomiarowe – ha 11,088
- roboty ziemne
- wykonanie jezdni o nawierzchni z mieszanki mineralno-bitumicznej – 9255,46 m2
- wykonanie zjazdów o nawierzchni z mieszanki mineralno-bitumicznej – 522,02 m2
- wykonanie przepustu drogowego Ø 800 mm – 12 mb
- wykonanie przepustów pod zjazdami Ø 400 mm – 198 mb
- wykonanie poboczy
- roboty wykończeniowe
- inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza – 3 kpl.
2. Integralną częścią umowy jest kosztorys uproszczony złożony przez Wykonawcę.
§ 3
1. Zamawiający zobowiązuje się przekazać Wykonawcy teren budowy w ciągu 7 dni
po podpisaniu umowy.
2. Wykonawca na swój koszt przygotuje składowiska, magazyny, pomieszczenia
socjalne dla pracowników, po ogrodzeniu i zabezpieczeniu terenu.
3. Wykonawca na swój koszt zabezpieczy korzystanie z wody, energii elektrycznej.
4. Wykonawca po zakończeniu prac uporządkuje teren budowy i przekaże go
Zamawiającemu w terminie odbioru robót.
§ 4 Termin realizacji
Termin rozpoczęcia robót : po podpisaniu umowy
Termin zakończenia robót: do 15 października 2009 r.
§ 5 Funkcje techniczne
1. Zamawiający powierza funkcję inspektora nadzoru w osobie: …………………. , działającego w granicach umocowania określonego przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane
2. Wykonawca ustanawia Kierownika Budowy w osobie: ………………………………………
§ 6 Wynagrodzenie
1. Wynagrodzenie z tytułu wykonania przedmiotu umowy wraz z podatkiem VAT wynosi ……………………zł brutto (słownie:…………………..)
2. Jeżeli w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia dla kompleksowego
zrealizowania zadania będzie konieczne rozszerzenie zakresu rzeczowego
wykonawca zobowiązany będzie do wykonania tych robót na podstawie
sporządzonego protokółu konieczności i dodatkowego zamówienia w oparciu o
przedstawione ceny jednostkowe wykonawcy , a w przypadku gdy nie są ujęte w
kosztorysie uproszczonym na podstawie czynników cenotwórczych
przedstawionych w ofercie.
3. W przypadku zmniejszenia zakresu rzeczowego i nie wykonania elementów
określonych w kosztorysie ofertowym zadania Zamawiający dokona korektę
wynagrodzenia na podstawie cen jednostkowych przedstawionych przez
wykonawcę w złożonej ofercie ( kosztorysie uproszczonym).
§ 7 Warunki płatności
1. Zapłata wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi po jego
prawidłowym wykonaniu całkowitym zakończeniu robót, odbiorze końcowym
i podpisaniu protokółu odbioru tym, że płatność nastąpi na podstawie faktury
przedstawionej przez Wykonawcę w terminie do 30 dni licząc od dnia złożenia
faktury w siedzibie Zamawiającego.
§ 8 Obowiązki wykonawcy
Wykonawca zobowiązuje się do:
1. Wykonania przedmiotu umowy określonego w § 1 zgodnie z warunkami przetargu
zawartymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, specyfikacjami
technicznymi wymogami Prawa Budowlanego, przepisami techniczno-
budowlanymi oraz obowiązującymi normami i zasadami wiedzy technicznej.
2. Usunięcia ewentualnie powstałych usterek i wad wykonawczych w terminie 14 dni
od dnia ich zgłoszenia przez Zamawiającego.
3. Opracowanie kompletnej dokumentacji geodezyjnej powykonawczej w 3 (trzech)
egzemplarzach i przekazanie jej Zamawiającemu na 3 ( trzy) dni przed terminem
odbioru końcowego całego zamówienia.
4. Zapewnienie obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji zamówienia.
5. Opracowanie planu zagospodarowania budowy i uzgodnienie go ze służbami
Zamawiającego.
6. Zorganizowanie placu budowy, w tym: wykonanie dróg i komunikacji, ogrodzeń,
instalacji, zabudowań i wszystkich innych czynności niezbędnych do właściwego
wykonania prac. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczyć i oznakować
prowadzone roboty oraz dbać o stan techniczny i prawidłowość oznakowania
przez cały czas trwania realizacji zadania. Wykonawca ponosi pełną
odpowiedzialność za teren budowy od chwili przejęcia placu budowy do dnia
odbioru końcowego zadania.
7. Koordynacji prac realizowanych przez podwykonawców.
8. Prowadzenia dziennika budowy i udostępnienia go Zamawiającemu celem
dokonania wpisów i potwierdzeń.
9. Przygotowanie obiektów i wymaganych dokumentów we wszystkich branżach,
łącznie z dokumentacją powykonawczą oraz do dokonania odbioru przez
Zamawiającego z instrukcją konserwacji wykonanych obiektów.
10. Przestrzegania przepisów bhp i ppoż.
11. Zapewnienie kadry i nadzoru z wymaganymi uprawnieniami.
12. Zapewnienie sprzętu spełniającego wymagania norm technicznych.
13. Utrzymania porządku na placu budowy w czasie realizacji prac zapewniającego
bezpieczne użytkowanie drogi w trakcie budowy.
14. Likwidacji placu budowy i zaplecza własnego Wykonawcy bezzwłocznie po
zakończeniu prac, lecz nie później niż 14 dni od daty dokonania odbioru
końcowego.
15. Dostarczenie wszystkich niezbędnych dokumentów leżących po stronie
Wykonawcy, potrzebnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu
stanowiącego przedmiot umowy.
16. Ubezpieczenia budowy od ryzyka utraty lub uszkodzenia przedmiotu
zamówienia.
17. Na każde żądanie Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru Wykonawca
obowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych materiałów: certyfikat
zgodności z Polską Normą lub aprobatę techniczną.
§ 9 Odbiory
1. Strony ustalając, że przedmiotem odbioru końcowego jest bezusterkowe
wykonanie przedmiotu zamówienia objętego niniejszą umową, potwierdzone
protokółem odbioru końcowego.
2. Odbiorom częściowym będą podlegały roboty zanikające i ulegające zakryciu, z
tym, że odbiór tych robot przez Zamawiającego nastąpi w terminie bezzwłocznym
po zgłoszeniu przez Wykonawcę, nie dłuższym jednak niż 4 dni.
3. Dostawy oraz roboty budowlane i montażowe, dla których strony ustalają odbiory
częściowe, Wykonawca każdorazowo zgłosi wpisem do dziennika budowy, a
Zamawiający dokona ich odbioru bezzwłocznie, tak aby nie spowodować przerw w
realizacji przedmiotu umowy. Dla dokonania odbioru częściowego Wykonawca
przedłoży inspektorowi nadzoru inwestorskiego niezbędne dokumenty, a w
szczególności świadectwa jakości, certyfikaty, atesty dotyczące odbieranego
elementu robót.
4. Zamawiający powoła komisję i dokona odbioru końcowego. Rozpoczęcie odbioru
końcowego nastąpi w terminie 7 dni, licząc od daty zgłoszenia pisemnego przez
Wykonawcę gotowości do odbioru. Zakończenie czynności odbioru winno nastąpić
najpóźniej 14 dni licząc od dnia rozpoczęcia.
5. Na co najmniej 3 dni przed dniem odbioru końcowego Wykonawca przedłoży
Zamawiającemu wszystkie dokumenty pozwalające na ocenę prawidłowości
wykonania przedmiotu odbioru, a w szczególności: dziennik budowy, świadectwa
jakości, certyfikaty, atesty i dokumentację geodezyjną powykonawczą.
6. Z czynności odbioru zostanie sporządzony protokół, który zawierać będzie
wszystkie ustalenia i zalecenia poczynione w trakcie odbioru.
7. Jeżeli w toku czynności odbioru zostanie stwierdzone, że przedmiot odbioru nie
osiągnął gotowości do odbioru z powodu nie zakończenia prac lub jego wadliwego
wykonania, to Zamawiający odmówi odbioru z winy Wykonawcy.
8. Jeżeli w toku czynności odbioru końcowego zadania zostaną stwierdzone wady
nadające się do usunięcia, to Zamawiający może zażądać usunięcia wad,
wyznaczając odpowiedni termin. Fakt usunięcia wad zostanie stwierdzona
protokólarnie, a termin odbioru w takiej sytuacji będzie termin usunięcia wad
określony po pisemnym zawiadomieniu przez Wykonawcę Zamawiającego w
protokóle odbioru końcowego. Fakt usunięcia wad Wykonawca zgłosi pisemnie
Zamawiającemu.
9. Jeżeli w toku czynności odbioru końcowego zadania zostaną stwierdzone wady
nie nadające się do usunięcia to Zamawiający może:
a/ jeżeli wady nie umożliwiają użytkowanie obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem
obniżyć wynagrodzenie wykonawcy do utraconej wartości użytkowej, estetycznej i
technicznej,
b/ jeżeli wady nie umożliwiają użytkowanie obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem,
zażądać wykonania przedmiotu umowy po raz drugi, zachowując prawo do
naliczania Wykonawcy zastrzeżonych kar umownych i odszkodowań określonych
w § 11 niniejszej umowy.
c/ w przypadku nie wykonania prac w ustalonym terminie przedmiotu umowy po raz
drugi –odstąpi od umowy z winy Wykonawcy.
§ 10 Podwykonawcy
1. Zamawiający dopuszcza podwykonawców do wykonania zamówienia w zakresie
robót geodezyjnych.
2. Zlecenie wykonania części robot podwykonawcom nie zmienia zobowiązań
Wykonawcy wobec Zamawiającego za wykonanie tej części robót. Wykonawca
jest odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawcy i jego
pracowników w takim samym stopniu, jakby to były działania uchybienia lub
zaniedbania jego własnych pracowników.
3. Do zawarcia umowy o roboty budowlane przez Wykonawcę z podwykonawcą
wymagana jest pisemna zgoda Zamawiającego.
4. Jeżeli Zamawiający w terminie 14 dni od przedstawienia mu przez Wykonawcę
umowy z podwykonawcą lub jej projektu wraz z częścią dokumentacji dotyczącą
wykonania robót określonych w umowie lub projekcie, nie zgłosi na piśmie
sprzeciwu lub zastrzeżeń uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy.
5. Umowy o których mowa w ust. 3,4 powinny być dokonane w formie pisemnej po
rygorem nieważności.
6. Zawierający umowę z podwykonawcą Wykonawca oraz Zamawiający ponoszą
solidarną odpowiedzialność za zapłatę wynagrodzenia za usługi wykonane przez
podwykonawcę.
7. Odmienne postanowienia umów o których mowa powyżej są nieważne.
8. Zamawiający nie wyrazi zgody na zawarcie umowy z podwykonawcą, której treść
będzie sprzeczna z treścią umowy zawartej z Wykonawcą.
9. W przypadku zawarcia umowy Wykonawcy z podwykonawcą lub podwykonawcy z
dalszym podwykonawcą, zmiany lub zatrudnienie nowego podwykonawcy, zmiany
warunków umowy z podwykonawcą bez zgody Zamawiającego oraz w przypadku
nieuwzględnienia sprzeciwu lub zastrzeżeń do umowy zgłoszonych przez
Zamawiającego zgodnie z ustaleniami ust 4 Zamawiający jest zwolniony z
odpowiedzialności określonej w ust.6.
10. W sytuacji określonej w ust. 9 Zamawiającemu przysługują uprawnienia w
postaci: wstrzymania płatności należności z tytułu realizacji umowy przez
Wykonawcę do czasu dostosowania warunków umów do ustaleń określonych w
ust.8 oraz kary umowne.
11. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia w terminie 20 dni od wystawienia
faktury Zamawiającemu pisemnego potwierdzenia przez podwykonawcę, którego
wierzytelność jest częścią składową wystawionej faktury o dokonaniu zapłaty na
rzecz tego podwykonawcy. Potwierdzenie powinno zawierać zestawienie kwot,
które były należne podwykonawcy z tej faktury. W przypadku faktury końcowej
potwierdzenie winno być do protokółu odbioru końcowego. Za dokonanie zapłaty
przyjmuje się datę uznania rachunku podwykonawcy.
12. W przypadku niedostarczenia potwierdzenia o którym mowa w ust. 11
Zamawiający zatrzyma z część należności Wykonawcy, kwotę w wysokości
równej należności podwykonawcy do czasu otrzymania tego potwierdzenia.
13. Wykonawcy nie przysługuje prawo do przedłużenia terminu wykonania
przedmiotu umowy powołując się na okoliczności wstrzymania płatności
należności przez Zamawiającego z powodów określonych w ust. 10,11,12.
14. Nie zastosowanie się Wykonawcy do wymogów wynikających z zapisów ust.9,11
upoważnia Zamawiającego do podjęcia wszelkich niezbędnych działań w celu
wyegzekwowania od Wykonawcy i podwykonawcy ustaleń niniejszego rozdziału,
aż do odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy włącznie.
§ 11 Kary umowne
1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną za:
a/ za odstąpienie od umowy Wykonawcy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy
w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto,
b/ za zwłokę w terminie oddania Zamawiającemu przedmiotu zamówienia
określonego w § 4 w wysokości 0,2 % wartości wynagrodzenia umownego
brutto za każdy dzień zwłoki.
c/ za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie rękojmi w
wysokości 0,2 % wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień zwłoki liczonej
od dnia wyznaczonego na usunięcie wad.
2. Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną w wysokości 10 % wynagrodzenia
brutto w przypadku odstąpienia od umowy z wyjątkiem sytuacji przedstawionej w
art.145 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3.W przypadku zwłoki w zapłacie wynagrodzenia, Zamawiający zapłaci Wykonawcy
odsetki w wysokości ustawowej.
4. W okresie gwarancji, o którym § 15 ust. 2 umowy Wykonawca nie może odmówić
usunięcia wad bez względu na wysokość związanych z tym kosztów.
5 Zamawiający może usunąć w zastępstwie Wykonawcy i na jego koszt, wady
nieusunięte w wyznaczonym terminie.
6. Stronom przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych
prawa cywilnego, jeśli poniesiona szkoda przekroczy wysokość zastrzeżonych kar
umownych.
§ 12 Odstąpienie od umowy
Oprócz przypadków wymienionych w treści tytułu XV Kodeksu cywilnego stronom przysługuje prawo odstąpienia od umowy w następujących sytuacjach:
1. Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
a/ w razie wystąpienia istotnej okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie
leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia
umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w ciągu miesiąca od powzięcia
wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim wypadku wykonawca może
żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy.
b/ Zostanie ogłoszona upadłość lub rozwiązanie firmy Wykonawcy.
c/ Zostanie wydany nakaz zajęcia majątku Wykonawcy.
d/ Wykonawca nie rozpoczął robót bez uzasadnionych przyczyn oraz nie kontynuuje
ich pomimo wezwania Zamawiającego złożonego na piśmie.
e/ Wykonawca przerwał realizację robót i przerwa ta trwa dłużej niż jeden miesiąc
2. Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy:
a/ Zamawiający nie wywiązuje się z obowiązku zapłaty faktur, mimo dodatkowego
wezwania w terminie trzech miesięcy od upływu terminu na zapłatę faktur,
określonego w niniejszej umowy.
b/ Zamawiający odmawia bez uzasadnionej przyczyny odbioru robót lub odmawia
podpisania protokółu odbioru robót.
c/ Zamawiający zawiadomi Wykonawcę, iż wobec zaistnienia uprzednio nie
przewidzianych okoliczności nie będzie mógł spełnić swoich zobowiązań
umownych wobec niego.
3. Odstąpienie od umowy winno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem
nieważności takie oświadczenie powinno zawierać uzasadnienie.
4. W przypadku odstąpienia od umowy Wykonawcę i Zamawiającego obciążają
następujące obowiązki szczegółowe:
a/ W terminie 14 dni od daty odstąpienia od umowy Wykonawca przy udziale
Zamawiającego sporządzi szczegółowy protokół inwentaryzacji robót w toku wg
stanu na dzień odstąpienia.
b/ Wykonawca zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym
na koszt strony z której winy nastąpiło odstąpienie od umowy.
c/ Wykonawca niezwłocznie najpóźniej w terminie 30 dni usunie z terenu budowy
urządzenia przez niego dostarczone lub wniesione.
5. Zamawiający w razie odstąpienia od umowy z przyczyn za które Wykonawca nie
ponosi odpowiedzialności zobowiązany jest do:
a/ Dokonania odbioru robót przerwanych oraz zapłaty wynagrodzenia za roboty
, które zostały wykonane do dnia odstąpienia.
b/ Przejęcia od Wykonawcy pod swój dozór terenu budowy.
6. Sposób obliczenia należytego wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu wykonania
części umowy będzie następujący:
a/ W przypadku odstąpienia od całego elementu robót określonego w kosztorysie
uproszczonym nastąpi odliczenie wartości tego elementu.
b/ W przypadku odstąpienia od części robót danego elementu określonego w
kosztorysie uproszczonym obliczenie wykonanej części tego elementu nastąpi na
podstawie protokólarnego ustalenia przez strony umowy procentowego
zaawansowania wykonania tej części robót w odniesieniu do wartości danego
elementu.
7. Wynagrodzenie należne Wykonawcy za zabezpieczenie przerwanych prac nastąpi na podstawie kosztorysów powykonawczych przygotowanych przez Wykonawcę na
podstawie średnich cen, wynikających z publikacji SEKOCENBUD, za okres
realizacji tych prac zatwierdzonych przez inspektora nadzoru i Zamawiającego.
§ 13 Zmiana umowy
1. Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić za zgodą obydwu stron
wyrażoną na piśmie, formie aneksu do umowy z zachowaniem formy pisemnej
pod rygorem nieważności takiej zmiany.
2. Zmiany nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 144 ustawy Prawo
Zamówień publicznych.
3. W przypadku zaistnienia konieczności wykonania robót, których nie można było
przewidzieć / wynikających z ewentualnych błędów w dokumentacji/ sporządzony
zostanie aneks.
§ 14 Zabezpieczenie należytego wykonania umowy
1) Wykonawca złoży zabezpieczenie w wysokości 5 % wynagrodzenia umownego
brutto …………………PLN ważne przez okres realizacji zamówienia + 30 dni.
Następnie zabezpieczenie na okres rękojmi i gwarancji Wykonawca złoży przed
datą odbioru końcowego na okres 3 lat + 14 dni w wysokości 30 % kwoty
zabezpieczenia ………………… PLN. Nie złożenie powyższego zabezpieczenia
na okres rękojmi i gwarancji przed odbiorem końcowym spowoduje potrącenie z
faktury Wykonawcy należności dla Zamawiającego na poczet zabezpieczenia.
2) Zabezpieczenie to Wykonawca wniesie w formie …………………………… 3) Zabezpieczenie należytego wykonania umowy służy pokryciu roszczeń z tytułu
niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Jeżeli Wykonawca jest
jednocześnie gwarantem, zabezpieczenie służy także pokryciu roszczeń z tytułu
gwarancji jakości.
4) Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w wyznaczonym terminie, Zamawiający, po
uprzednim zawiadomieniu, zleci ich usunięcie osobie trzeciej - na koszt
Wykonawcy i opłaci z zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
5) Niewykorzystane zabezpieczenie zostanie zwrócone w następujący sposób:
a) 70 % - w terminie 30 dni po odbiorze końcowym robót.
b) 30% - w ciągu 15 dni po upływie okresu gwarancji
6) W okresie realizacji robót i rękojmi Wykonawca zobowiązany jest do pisemnego zawiadamiania Zamawiającego w terminie siedmiu dni o:
a) zmianie siedziby firmy,
b) zmianie osób reprezentujących generalnego wykonawcę,
c) ogłoszeniu upadłości Wykonawcy,
d) ogłoszeniu likwidacji firmy Wykonawcy.
Nie zawiadomienie w w/w terminie Zamawiającego o zaistnieniu powyższych zdarzeń spowoduje, że niewykorzystane należności zabezpieczające rękojmię nie zostaną zwrócone.
§ 15 Gwarancje ( okres rękojmi)
1. Strony postanawiają, iż odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady
przedmiotu umowy wynikająca z Kodeksu cywilnego.
2. Wykonawca udziela Zamawiającemu 36- miesięcznej gwarancji na wykonany
przedmiot umowy licząc od dnia odbioru i przekazania w użytkowanie z wyjątkiem
oznakowania poziomego 12-miesięcznej gwarancji.
3. Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji także po upływie jeżeli
reklamował wadę przed upływem tego terminu. W tym wypadku roszczenia
Zamawiającego wygasają w ciągu roku od dnia ujawnienia wady.
§ 16 Postanowienia końcowe
1. Strony zobowiązują się do współpracy w zakresie realizacji przedmiotu umowy.
2. Zamawiający może w zastępstwie Wykonawcy i na jego koszt usunąć wady nie usunięte w wyznaczonym czasie.
3. W razie stwierdzenia w toku czynności odbioru lub w okresie gwarancji i rękojmi
wad nienadających się do usunięcia, Zamawiający może ( jeżeli wady
uniemożliwiają użytkowanie przedmiotu umowy zgodnie z jego przeznaczeniem)
obniżyć wynagrodzenie za ten przedmiot odpowiednio do utraconej wartości
użytkowej, estetycznej i technicznej.
4. Wykonawca zapoznał się z dokumentacją techniczną, specyfikacjami
technicznymi oraz zapoznał się z terenem, na którym ma realizować przedmiot
zamówienia i ma świadomość jej wykonania.
5. Osoba odpowiedzialną za realizację zamówienia ze strony Zamawiającego jest
Zdzisław Tur tel. /55/278-60-15
6. Ewentualne spory , wynikłe w związku z realizacją przedmiotu umowy , strony
zobowiązują się rozwiązać na drodze wspólnych negocjacji , a w przypadku nie
możności ustalenia kompromisu spory będą rozstrzygane przez Sąd właściwy dla
siedziby Zamawiającego.
7. Wszelkie polecenia wydane Wykonawcy przez Zamawiającego oraz Inspektora
Nadzoru, jak również zapytania i odpowiedzi dotyczące realizacji niniejszej umowy
wymagają formy pisemnej.
8. W sprawach, których nie reguluje niniejsza umowa będą miały zastosowanie
przepisy Kodeksu cywilnego. Ustawy Prawo budowlane i ustawy Prawo
zamówień publicznych wraz z aktami wykonawczymi do tych ustaw.
9. Umowę niniejszą sporządza się w 3-ch egzemplarzach, 1 egz. otrzymuje
Wykonawca, 2 egz. otrzymuje Zamawiający.
ZAMAWIAJĄCY: WYKONAWCA: