logo
Wersja dla niedowidzących
  Gmina Susz
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 INFORMACJE OGÓLNE
minus Dane podstawowe
minus Ważniejsze Instytucje
 ORGANA WŁADZY
plus Rada Miejska
minus Burmistrz Susza
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Gminy Susz
plus Budżet
plus Uchwały Rady Miejskiej
plus Interpretacje przepisów
 URZĄD MIEJSKI
plus Organizacja urzędu
minus Godziny urzędowania
plus Praca w urzędzie
plus Rejestry, ewidencje i oświadczenia
minus Rejestr instytucji kultury
plus Ochrona Danych Osobowych
plus Załatwianie spraw obywateli
minus ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
   plus PLANY POSTĘPOWAŃ
   minus PLATFORMA PRZETARGOWA
   minus ARCHIWUM ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
      plus 2021 ZAM. PUBL.
      plus 2020 ZAM. PUBL.
      plus 2019 ZAM.PUBL.
      plus 2018 ZAM.PUBL.
      plus 2017 ZAM.PUBL.
      minus ARCHIWUM PRZETARGÓW DO 2016 roku
         plus PRZETARGI 2003
         plus PRZETARGI 2004
         plus PRZETARGI 2005
         plus PRZETARGI 2006
         plus Przetargi 2007
         plus PRZETARGI 2008
         minus PRZETARGI 2009
            plus Przetarg nieograniczony
            minus III przetarg ustny nieograniczony
            plus II przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus II przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            minus Przetarg nieograniczony
               minus 1. Wyjaśnienia do przetargu - odpowiedzi na pytania oferentów
               minus Ogłoszenie o wyborze oferty
            plus III przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg ustny ograniczony
            plus Przetarg ustny ograniczony
            plus Przetarg ustny ograniczony
            plus Przetarg ustny ograniczony
            plus Przetarg ustny ograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony na udzielenie długoterminowego kredytu
            plus Przetarg ustny ograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus II Przetarg ustny nieograniczony
         plus PRZETARGI 2010
         plus PRZETARGI 2011
         plus PRZETARGI 2012
         plus PRZETARGI 2013
         plus PRZETARGI 2014
         plus PRZETARGI 2015
         plus PRZETARGI 2016
         minus Przetargi Zarządu Województwa Pomorskiego
      minus ZAMÓWIENIA PUBLICZNE PONIŻEJ 130.000 ZŁ
      minus ZMIANY OD 2021 R.
      minus PRZETARGI NIEOGRANICZONE
plus NIERUCHOMOŚCI
plus Łowiectwo
minus Wnioski - susza 2018
plus Ogłoszenia i informacje
plus Obwieszczenia urzędowe
plus Raporty
plus Zarządzenia Burmistrza Susza
plus Ochrona Środowiska
minus GOSPODARKA ODPADAMI
plus WYBORY - ogłoszenia - obwieszczenia
plus Petycje
minus Działalność lobbingowa
plus Dostępność
 INNE
plus Jednostki organizacyjne
plus Jednostki pomocnicze
plus Oświadczenia majątkowe
plus Programy i plany gminne
minus Redakcja Biuletynu
plus Instrukcja obsługi biuletynu
 ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
plus Programy współpracy Gminy Susz z organizacjami pozarządowymi
plus Ogłoszenia - informacje
minus Wzory dokumentów i informacje praktyczne
 Urzędy Centralne
minus Spis adresów
 Sprawy do załatwienia
 Podział administracyjny kraju
 Urzędy pracy w Polsce
 Urzędy skarbowe w Polsce
A A A


 

Susz dnia 24.07.2009 r.
 
Inw.341/VII/1/09
 
 

 

Wszyscy Oferenci
 biorący udział w przetargu
 
 
 
 
WYJAŚNIENIE
 
 
                                                                         
dotyczy: postępowania przetargowego na wyłonienie wykonawcy zadania inwestycyjnego pod nazwą ” Przebudowa drogi gminnej  Michałowo- Rożnowo” nr. ogłoszenia 107997-2009
 
 
W związku z zapytaniem oferenta Zamawiający udziela odpowiedzi.
 
Pytanie:
 
1. Prosimy o poprawę Oświadczenia na podstawie art. 22 ust.2 oraz oświadczenia na
    podstawie art.24 w ust.1 pkt.1 zgodnie z nowelizacją ustawą Prawo Zamówień Publicznych
 
Odpowiedź:
Zamawiający poprawił oświadczenie – załącznik Nr 7 do SIWZ / w załączeniu/
 
2. Prosimy o potwierdzenie, że za niniejszy przedmiot zamówienia przysługuje
     wynagrodzenie kosztorysowe.  
 
Odpowiedź:
 Potwierdzamy, że niniejszy przedmiot zamówienia przysługuje wynagrodzenie kosztorysowe.
 
3. Prosimy o wyjaśnienie , jaką stawkę wartości zabezpieczenia należytego wykonania
     umowy należy przyjąć 3 % czy 5 % ceny brutto.
 
Odpowiedź:
Wartości zabezpieczenia należytego wykonania umowy będzie właściwa ujęta w wzorze umowy – załącznik Nr 3 i wynosić będzie 5 % ceny brutto.
 
4. Prosimy o podanie miejsca złożenia oferty pok. Nr 101 czy pok. Nr 102
Odpowiedź:
Oferty należy złożyć w pokoju Nr 102
 
5. Prosimy o zmianę § 10 umowy ust. 1, gdyż Zamawiający dopuszcza udział
    podwykonawców jedynie w zakresie prac geodezyjnych wymóg ten nie jest jednolity z
    treścią ogłoszenia i siwz.
Odpowiedź:
Zamawiający wprowadza zmianę treści w § IV pkt. 5 SIWZ i otrzymuje brzmienie: Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców w zakresie robót geodezyjnych.
Jednocześnie   § 10 ust. 1 wzoru umowy otrzymuje brzmienie: Zamawiający dopuszcza podwykonawców do wykonania zamówienia w zakresie robot geodezyjnych
 
6. Prosimy o przekazanie aktualnej kopii pozwolenia na przebudowę.
 
Odpowiedź:
Zamawiający przekazuje kopię pozwolenia na przebudowę.
 
7. Prosimy o przekazanie aktualnej kopii decyzji środowiskowej.
 
Odpowiedź:
Zamawiający przekazuje kopię decyzji środowiskowej
 
8.  Prosimy o przekazanie aktualnej kopii pozwolenia na wycinkę drzew.
 
Odpowiedź:
Zamawiający przekaże przed rozpoczęciem realizacji zadania inwestycyjnego zezwolenie na wycinkę drzew.
 
9.Prosimy o przekazanie informacji, czy Zamawiający dokonał inwentaryzacji drzew pod
   względem ochrony gniazd.
 
Odpowiedź:
Inwentaryzacja gniazd nie była dokonana, oględziny drzew pod względem ochrony gniazd zostaną przeprowadzone przed wydaniem zezwolenia na ich usunięcie.
 
10. W związku z zapisem dotyczącym okresu okresu gwarancji w formularzu oferty w pkt. 6, zapisów ST D.07.02.01 Oznakowanie poziome pkt.1.3 oraz faktem, że trwałość oznakowania poziomego częstokroć nie przekracza jednego roku prosimy o określenie okresu gwarancji dla oznakowania poziomego zgodnie z wydanym przez IBDIM opracowaniem: ,, Warunki Techniczne. Poziome oznakowanie dróg ( POD-97)” w rozdziale I ,, Materiały do poziomego oznakowania dróg: informacje ogólne i zlecenia” pkt. 7 str. 14. W załączeniu kopia strony 14 w/w opracowania.
 
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że na oznakowanie poziome będzie obowiązywała gwarancja  na okres 1 roku. W wzorze umowy załączniku Nr 3 w § 15 ust. 2 wprowadza się zapis: ,, z wyjątkiem oznakowania poziomego 12-miesięcznej gwarancji
 
11. Prosimy o wykreślenie z § IX SIWZ pkt. 7 wyrażenia: ,, Oświadczenia Podwykonawców o gotowości współpracy”, gdyż oświadczenie to nie zawiera się w katalogu zamkniętym dokumentów i oświadczeń Rozporządzenia Prezesa RM z dnia 19.05.2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich mogą być składane celem spełnienia warunku udziału w postępowaniu. 
 
 
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że w wykreśla z § IX SIWZ pkt. 7 wyrażenie: ,, Oświadczenia Podwykonawców o gotowości współpracy”
12. Prosimy o wykreślenie w załączniku Nr 4 Do SIWZ wyrażenie ,, doświadczenie
      zawodowe”   
 
Odpowiedź:
Zamawiający w załączniku Nr 4 skreśla błędny zapis ,, doświadczenie zawodowe”
 
13. Prosimy o zmianę nazwy przedmiotu zamówienia w załączniku Nr 6 Podwykonawcy.   
 
Odpowiedź:
Zamawiający w załączniku Nr 6 skreśla błędny zapis przedmiotu zamówienia ,, Przebudowa drogi gminnej Jakubowo Kisielickie –Gałdowo” winno być ,, Przebudowa drogi gminnej Michałowo- Różnowo” 
 
14. Prosimy potwierdzenie, że w pkt 7 formularza oferty chodzi jedynie o zakres robót podzleconych. Zgodnie z art. 36 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający może żądać wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawców bez podania nazw podwykonawcy.
 
Odpowiedź:
Zamawiającemu w pkt. 7 formularza oferty chodzi jedynie o zakres robót podzleconych.
 
15. Prosimy o wykreślenie wyrażenia ,, tj do dnia „ w formularzu oferty w pkt. 8, gdyż gwarancje bankowe mogą zawierać termin dłuższy niż 30 dni, a tym samym unikniemy rozbieżności .
 
Odpowiedź:
Zamawiający skreśla wyrażenie ,, tj. do dnia „w formularzu ofertowym pkt. 8    
 
16. Prosimy o usunięcie z § XXIII SIWZ informacji o tym, iż ,, w przypadku, gdy do czasu rozstrzygnięcia przetargu nie zostanie zakończona procedura decyzyjna, tj. nie zostanie zawarta umowa pomiędzy Gminą i Miastem Susz a warmińsko-Mazurskim Urzędem Wojewódzkim o dofinansowanie zadania w ramach Programu Wieloletniego pod nazwą  ,, Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 -20011, niniejszy przetarg zostanie obligatoryjnie unieważniony”. Powyższe zastrzeżenie zadaniem wykonawcy stoi w oczywistej sprzeczności z treścią art. 93 PZP., który to przepis zawiera zamknięty katalog przesłanek unieważnienia przetargu. Sytuacja opisana przez Zamawiającego w § XXIII SIWZ nie mieści się w tym katalogu. W doktrynie przyjmuje się, że kwota podana przez Zamawiającego bezpośrednio przed otwarciem ofert 9 stosownie do treści art. 86 ust.3 PZP) jest kwota wiążącą, której zamawiającemu nie wolno zmienić. Dopuszcza się jedynie możliwość zwiększenia tej kwoty, jeśli istnieją w tym zakresie po stronie Zamawiającego możliwości. Zamawiający rozpoczynając procedurę przetargową powinien zabezpieczyć środki na realizację zamówienia. Przetarg może być zatem unieważniony jedynie wówczas, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę wskazaną przez Zamawiającego, zgodnie z art. 86 ust. 3 PZP, bezpośrednio przed otwarciem oferty
 
Odpowiedź:
Zamawiający skreśla informacje zawartą w § XXIII SIWZ 
 
17. Prosimy o wskazanie o jakie badanie chodzi w § 9 ust. 10 projektu umowy
 
Odpowiedź:
Zamawiający skreśla postanowienia zawarte w § 9 ust. 10 projektu umowy
 
18. Prosimy o wskazanie jakiego przepadku dotyczy zastrzeżenie kary umownej w § 11 ust. 2 projektu umowy ? Z kontekstu wynika, że chodzi o przypadek odstąpienia od umowy, jednakże wymaga to sprecyzowania w umowie.
 
Odpowiedź:
Zamawiający w § 11 ust. 2 w prowadza następująca zmianę treści zapisu.: ,,Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną w wysokości 10 % wynagrodzenia brutto w przypadku odstąpienia od umowy z wyjątkiem sytuacji przedstawionej w art. 145 ustawy Prawo zamówień publicznych”
 
19. Zwracamy uwagę, iż zastrzeżenie kary umownej, o którym mowa w § 11 ust. 3 projektu umowy jest niezgodne z treścią art. 483kc. Przepis ten bowiem przewiduje zastrzeżenie kary umownej na wypadek niespełnienia świadczenia o charakterze niepieniężnym, tymczasem niezapłacenie wynagrodzenia w terminie należy traktować jako niewykonanie zobowiązania pieniężnego. W konsekwencji prosimy o zmianę § 11 ust. 3 projektu umowy w następujący sposób: ,, W przypadku zwłoki w zapłacie wynagrodzenia, Zamawiający zapłaci Wykonawcy odsetki w wysokości ustawowej”
 
Odpowiedź:
Zamawiający w § 11 ust. 3 w prowadza następującą zmianę treści zapisu.: W przypadku zwłoki w zapłacie wynagrodzenia, Zamawiający zapłaci Wykonawcy odsetki w wysokości ustawowej
 
20. Prosimy o zmianę treści § 11 ust. 4 umowy poprzez zastrzeżenie, iż obowiązek usunięcia wad bez względu na wysokość związanych z tym kosztów spoczywa na wykonawcy w okresie gwarancji . Bezspornym jest bowiem, iż odpowiedzialność za wady przedmiotu umowy ograniczona jest w czasie okresem gwarancji udzielonej na podstawie § 15 umowy. Tymczasem z obecnego brzmienia § 11 ust 4 wynika, że obowiązek usuwania wad nie jest limitowany czasowo. W konsekwencji prosimy o zmianę tego postanowienia umowy w następujący sposób: ,, W okresie gwarancji, o którym § 15 ust. 2 umowy Wykonawca nie może odmówić usunięcia wad bez względu na wysokość związanych z tym kosztów”
Odpowiedź:
Zamawiający w § 11 ust. 4 w prowadza następującą zmianę treści zapisu: ,,W okresie gwarancji, o którym § 15 ust. 2 umowy Wykonawca nie może odmówić usunięcia wad bez względu na wysokość związanych z tym kosztów”
 
21. Zwracamy uwagę na fakt, iż § 11 ust.6 umowy narusza zasadę równości stron umowy poprzez ograniczenie prawa do dochodzenia odszkodowania ponad zastrzeżone kary umowne jedynie na rzecz Zamawiającego. Kary umowne, np. za odstąpienie od umowy, ciążą symetrycznie na obu stronach umowy, nie ma zatem podstaw do tego, by limitować prawo do dochodzenia odszkodowania ponad kary tylko na rzecz jednej ze stron. W konsekwencji prosimy o zmianę treści § 11 ust.6 umowy w następujący sposób: „Stronom przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych prawa cywilnego, jeśli poniesiona szkoda przekroczy wysokość zastrzeżonych kar umownych.
 
Odpowiedź:
Zamawiający w § 11 ust. 6 w prowadza następującą zmianę treści zapisu: „Stronom przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych prawa cywilnego, jeśli poniesiona szkoda przekroczy wysokość zastrzeżonych kar umownych.
 
22. Zwracamy uwagę, iż zastrzeżenie prawa odstąpienia przez Zamawiającego od umowy na skutek wydania nakazu zajęcia majątku Wykonawcy jest nader restrykcyjne i może okazać się nieadekwatne do poszczególnych sytuacji faktycznych. Wskazane postanowienie umowy umożliwia Zamawiającemu odstąpienie od umowy również w przypadkach dokonania zajęcia na drobną kwotę, co jest skutkiem nieproporcjonalnym do zagrożenia. W konsekwencji prosimy o wykreślenie § 12 ust.1 lit. F) umowy.
 
Odpowiedź:
Zamawiający skreśla postanowienia zawarte § 12 ust.1 lit. F) umowy
 
23. Zgodnie z art.144 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych, zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany. Zamawiający przewidział jej zmiany ( § 13), jednakże nie wskazał warunków takiej zmiany, w konsekwencji jakikolwiek aneks do umowy nie jest możliwy (np. w przypadku zmiany okoliczności których nie można było przewidzieć na etapie zawierania umowy, w zakresie przedłużenia terminu do wykonania przedmiotu zamówienia w przypadku nagłej zmiany warunków atmosferycznych, ujawnienia się błędów w dokumentacji projektowej itp.) W konsekwencji prosimy o wprowadzenie do projektu umowy postanowień dotyczących warunków zmian umowy.
 
Odpowiedź:
Zamawiający wprowadza dodatkowy ust. 3 w § 13 do projektu umowy: W przypadku zaistnienia konieczności wykonania robót których nie można było  przewidzieć / wynikających z ewentualnych błędów w dokumentacji/ sporządzony zostanie aneks.
 
24 Prosimy o sprecyzowanie do jakiego terminu należy liczyć termin zwolnienia 30 % kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy, o którym mowa w § 14 pkt 5) lit. b) projektu umowy. Zgodnie z nim, termin zwolnienia 30 % zabezpieczenia liczony może być dwojako: od upływu okresu rękojmi za wady lub od upływu gwarancji jakości. Wskazać należy, iż okres rękojmi i okres gwarancji jest różny (§ 15 ust. 1 wzoru umowy).
 
Odpowiedź:
Zamawiający w § 14 pkt 5) lit. B otrzymuje brzmienie: ,, 30 % - w ciągu 15 dni po upływie okresu gwarancji.”
 
 
Załączniki:
 
1. Kopia decyzji pozwolenia na budowę
2. Kopia decyzji   środowiskowej
3. Poprawiony załącznik Nr 7 do SIWZ
4. Poprawiony formularz ofertowy załącznik Nr 1 do SIWZ
5. Poprawiony załącznik Nr 6 do SIWZ
6. Poprawiony załącznik Nr 4 do SIWZ
7. Poprawiony wzór umowy załącznik Nr 3
 
                                                                         
 
Susz dnia 24.07.2009 r.
 

 Burmistrz Gminy i Miasta
Jan Sadowski

 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
                ( pieczęć Wykonawcy)
 
 
Załącznik Nr 1 do SIWZ
 
 
 
                                                     FORMULARZ OFERTOWY WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI
 
 
Dane dotyczące wykonawcy:
 
Nazwa.........................................................................................................................................
 
Siedziba......................................................................................................................................
 
Nr telefonu/faks..........................................................................................................................
 
nr NIP..........................................................................................................................................
 
nr REGON...................................................................................................................................
 
Pełnomocnik w przypadku składania oferty wspólnej (jeśli dotyczy)
 
Nazwisko, imię ...........................................................................................................................
Stanowisko .................................................................................................................................
Telefon...................................................Fax...............................................................................
Zakres*:
- do reprezentowania w postępowaniu
- do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
 
Dane dotyczące zamawiającego
 
Gmina i Miasto Susz
14-240 SUSZ
ul. Wybickiego 6
 
Zobowiązania wykonawcy
 
W odpowiedzi na ogłoszenie o przetargu nieograniczonym na:  Przebudowę drogi gminnej Michałowo-Różnowo składamy niniejszą ofertę:
 
1. Oferujemy wykonanie zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia i na warunkach płatności określonych w SIWZ za cenę:
cena netto.................................................................................zł
(słownie: ....................................................................................................................................)
podatek VAT.............................................................................zł
cena brutto..............................................................................zł
(słownie: ....................................................................................................................................)
1. Zobowiązujemy się wykonać zamówienie w terminie..............................…................……..
2. Oświadczamy do zabezpieczenia finansowania robót we własnym zakresie z możliwością
     wystawienia Zamawiającemu jednej faktury po zakończeniu robót i odbiorze przedmiotu
      zamówienia przez Zamawiającego.
3. Oświadczamy, że akceptujemy wzór umowy bez zastrzeżeń.
4. Oświadczamy , że zapoznaliśmy się z terenem na którym prowadzone będą prowadzone
     prace w celu uzyskania dodatkowych informacji koniecznych i przydatnych do oceny prac i
     sporządzenia oferty.
5. Oświadczamy, że dokonaliśmy analizy dokumentacji projektowej, przedmiaru robot , specyfikacji
     technicznego wykonania i robót i SIWZ i nie wnosimy żadnych zastrzeżeń.
6. Oświadczamy, że zapewniamy ............. – miesięczny okres gwarancji (wyrażony w liczbie
      miesięcy).
7. Roboty objęte przetargiem zamierzamy wykonać siłami własnymi z wyjątkiem robót:    .............................................................................................................................................,
     które zlecimy podwykonawcom wymienionym w załączniku Nr ..........................................
8.   Uważamy się za związanych niniejszą ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu do składania ofert, ........................................
 
9.   Zobowiązujemy się do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości: ........................................., w formie: ........................................................;
 
10. Poświadczamy wniesienie wadium w wysokości:........................, w formie: .......................
 
Na potwierdzenie spełnienia wymagań do oferty załączamy:
 
1/............................................................................................................................................
2/............................................................................................................................................
3/............................................................................................................................................
4/............................................................................................................................................
5/............................................................................................................................................
6/............................................................................................................................................
7/............................................................................................................................................
8/...........................................................................................................................................
9/............................................................................................................................................
10/..........................................................................................................................................
11/..........................................................................................................................................
12/..........................................................................................................................................
Zastrzeżenie wykonawcy
 
Niżej wymienione dokumenty składające się na ofertę nie mogą być ogólnie udostępnione:
………………………………………………………………..........................................................................
 
Inne informacje wykonawcy:
………………………………………………………………..........................................................................
Ofertę składamy na ……………………. kolejno ponumerowanych stronach.
 
 
 
______________________________________
(imię i nazwisko)
podpis uprawnionego przedstawiciela wykonawcy
 
 
 
 
   ( pieczęć Wykonawcy)
 
Załącznik nr 4 do SIWZ
 
 
 
Potencjał kadrowy
 
 
Nazwa wykonawcy...............................................................................................................
Adres..............................................................................................................................
 
Wykaz osób pełniących samodzielne funkcje techniczne, które będą wykonywać zamówienie w tym dane dotyczące kierownika budowy i robót.
  
l.p
Imię i Nazwisko
Wykształcenie
Zakres rzeczowy wykonywanych czynności
Posiadane kwalifikacje
(Nr ,rodzaj)*
Doświadczenie ogółem w latach
 
 
 
Kierownik budowy robót drogowych
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
*   Do wykazu należy dołączyć potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie
    dokumentów stwierdzających posiadanie kwalifikacji niezbędnych do wykonania
    zamówienia oraz kopię potwierdzone za zgodność z oryginałem zaświadczenia o
    przynależności do Izby Inżynierów Budownictwa.
 
Niniejszy wykaz przedkładam w związku z uczestnictwem w przetargu nieograniczonym na: Przebudowę drogi gminnej Michałowo- Różnowo.
 
 
                                                                                  ......................................................
                                                                                         (pieczęć i podpis osób uprawnionych
                                                                                               do reprezentowania wykonawcy )
Data .........................
 
 
 
 
        ( pieczęć Wykonawcy)
 
 
                                                                                                             
 Załącznik nr 6 do SIWZ
 
 
Podwykonawcy
 
 
Nazwa wykonawcy...........................................................................................................
 
Adres.......................................................................................................................................
 
Nr telefonu .................................................... faksu .................................
 
 
Rodzaj powierzonej części zamówienia
Wartość prac podzleconych w % ceny oferty
Wartość kwotowa prac podzleconych
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Niniejszy wykaz przedkładam w związku z uczestnictwem w przetargu nieograniczonym na: Przebudowa drogi gminnej Michałowo- Różnowo”
 
 
 
 
                                                                               ......................................................
                                                                                      (pieczęć i podpis osób uprawnionych
                                                                                               do reprezentowania wykonawcy )
Data .........................
 
 
 
         ( pieczęć Wykonawcy)
 
                                                                                                    
 
       Załącznik Nr 7 do SIWZ
 
 
 
 
OŚWIADCZENIE
 
 
 
               Przystępując do udziału w postępowaniu ogłoszonym przez Gminę i Miasto Susz prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na przebudowę drogi gminnej Michałowo- Różnowo , oświadczamy zgodnie z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, że:
1) posiadamy uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
2) posiadamy niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponujemy potencjałem technicznym osobami zdolnymi do wy­konania zamówienia;
3) znajdujemy się w sytuacji ekonomicznej i finansowej za­pewniającej wykonanie zamówienia;
4) nie podlegamy wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
Nie podlegamy wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, który mówi, że z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1) wykonawców, którzy wyrządzili szkodę , nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, jeżeli szkoda ta została stwierdzona prawomocnym orzeczeniem sądu wydanym w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania;
2) wykonawców, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego;
3) wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdro­wotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni prze­widziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wyko­nania decyzji właściwego organu;
4) osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za prze­stępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzie­lenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, prze­stępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
5) spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
6) spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
7) spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
8) osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego;
9) podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;
10) wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3.
2. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również wykonawców, którzy:
1) wykonywali czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji; przepisu nie stosuje się do wykonawców, którym udziela się zamówienia na podstawie art.62 ust. 1 pkt 2 lub art. 67 ust. 1 pkt 1 i 2;
2) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego postępo­wania;
3) nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, z zastrzeżeniem art. 26 ust.3;
4) nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą
 
Niniejsze oświadczenie przedkładam w związku z uczestnictwem w przetargu nieograniczonym na: Przebudowę drogi gminnej Michałowo- Różnowo.
 
 
 
 
                                                                                ……………………………………….     
                                                                                        (pieczęć i podpis osób uprawnionych
                                                                                              do reprezentowania wykonawcy )
 
 
 
 
 
Data ........................
 
 
 
 
 
 
Wzór umowy – załącznik Nr 3
 
 
 
UMOWA NR Inw.
 
na wykonanie robót drogowych współfinansowanych z Programu Wieloletniego pod nazwą
 ,, Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011”
 
 
 
Zawarta w dniu ……………. r. w Suszu , pomiędzy:
 Gminą i Miastem Susz, NIP: 744-166-08-29, REGON 170748086
- zwaną w dalszej części umowy ZAMAWIAJĄCYM, w imieniu którego działają następujące osoby:
1. Jan Sadowski - Burmistrz Gminy i Miasta Susz 
przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy i Miasta Susz – Bożeny Chmielewskiej
a
   ………………………………………………………………………………………………………
 
NIP: ……………………….
REGON: …………………….
 
- zwanym w dalszej części umowy WYKONAWCĄ, reprezentowanym przez:
 
1. ………………………………… - …………………………
 
o następującej treści:
 
§ 1
 
1. Zgodnie z wynikiem przetargu nieograniczonego – art. 39 ustawy Prawo
     zamówień publicznych z dnia …………….. zamawiający zleca, a wykonawca
     przyjmuje do wykonania zadania pod nazwą ,,Przebudowa drogi gminnej
     Michałowo- Różnowo”.
2. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania na rzecz Zamawiającego robót
     według projektu budowlanego, przedmiaru robót, specyfikacji technicznej
     wykonania i odbioru robót pt.,, Przebudowa drogi gminnej Michałowo- Różnowo
      wykonanego przez Zakład Usługowy ,, DAN”   w Iławie , Specyfikacji Istotnych
      Warunków Zamówienia, dokonaną wizją lokalną oraz złożoną ofertą.
     Dokumenty te stanowią integralną część umowy
3. Realizacja robót prowadzona będzie zgodnie z obowiązującymi przepisami,
    obowiązującymi normami i zasadami wiedzy technicznej oraz należytą
     starannością w ich wykonywaniu, bezpieczeństwem, dobrą jakością i właściwą
      organizacją.
 
 
§ 2 Przedmiot zamówienia
 
1. Na przedmiot Umowy określony w § 1 składa się następujący zakres rzeczowy
   zgodny ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia i obejmujeprzebudowę
   drogi gminnej Michałowo - Rożnowo w tym:
- roboty pomiarowe – ha 11,088
- roboty ziemne
- wykonanie jezdni o nawierzchni z mieszanki mineralno-bitumicznej – 9255,46 m2
- wykonanie zjazdów o nawierzchni z mieszanki mineralno-bitumicznej – 522,02 m2
- wykonanie przepustu drogowego Ø 800 mm – 12 mb
- wykonanie przepustów pod zjazdami Ø 400 mm – 198 mb
- wykonanie poboczy
- roboty wykończeniowe
- inwentaryzacja geodezyjna powykonawcza – 3 kpl.
 
2. Integralną częścią umowy jest kosztorys uproszczony złożony przez Wykonawcę.
 
§ 3
 
1. Zamawiający zobowiązuje się przekazać Wykonawcy teren budowy w ciągu 7 dni
     po podpisaniu umowy.
2. Wykonawca na swój koszt przygotuje składowiska, magazyny, pomieszczenia
    socjalne dla pracowników, po ogrodzeniu i zabezpieczeniu terenu.
3. Wykonawca na swój koszt zabezpieczy korzystanie z wody, energii elektrycznej.
4. Wykonawca po zakończeniu prac uporządkuje teren budowy i przekaże go
    Zamawiającemu w terminie odbioru robót.
 
§ 4 Termin realizacji
 
Termin rozpoczęcia robót : po podpisaniu umowy          
Termin zakończenia robót: do 15 października 2009 r.
 
§ 5 Funkcje techniczne
 
1.  Zamawiający powierza funkcję inspektora nadzoru w osobie: …………………. , działającego w granicach umocowania określonego przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane
 
2.  Wykonawca ustanawia Kierownika Budowy w osobie: ………………………………………
 
 
§ 6 Wynagrodzenie
 
1. Wynagrodzenie z tytułu wykonania przedmiotu umowy wraz z podatkiem VAT wynosi ……………………zł brutto (słownie:…………………..)
2. Jeżeli w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia dla kompleksowego
       zrealizowania zadania będzie konieczne rozszerzenie zakresu rzeczowego
      wykonawca zobowiązany będzie do wykonania tych robót na podstawie
      sporządzonego protokółu konieczności i dodatkowego zamówienia w oparciu o
      przedstawione ceny jednostkowe wykonawcy , a w przypadku gdy nie są ujęte w
       kosztorysie uproszczonym na podstawie czynników cenotwórczych
      przedstawionych w ofercie.
3. W przypadku zmniejszenia zakresu rzeczowego i nie wykonania elementów
     określonych   w kosztorysie ofertowym zadania Zamawiający dokona korektę
     wynagrodzenia na podstawie cen jednostkowych przedstawionych przez
     wykonawcę w złożonej ofercie ( kosztorysie uproszczonym).
 
§ 7 Warunki płatności
 
1. Zapłata wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia nastąpi po jego
    prawidłowym wykonaniu całkowitym zakończeniu robót, odbiorze końcowym
    i podpisaniu protokółu odbioru tym, że płatność nastąpi na podstawie faktury
    przedstawionej przez Wykonawcę w terminie do 30 dni licząc od dnia złożenia
    faktury w siedzibie Zamawiającego.
 
§ 8 Obowiązki wykonawcy
 
Wykonawca zobowiązuje się do:
1. Wykonania przedmiotu umowy określonego w § 1 zgodnie z warunkami przetargu
    zawartymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, specyfikacjami
     technicznymi wymogami Prawa Budowlanego, przepisami techniczno-
     budowlanymi oraz obowiązującymi normami i zasadami wiedzy technicznej.
2. Usunięcia ewentualnie powstałych usterek i wad wykonawczych w terminie 14 dni
      od dnia ich zgłoszenia przez Zamawiającego.
3. Opracowanie kompletnej dokumentacji geodezyjnej powykonawczej w 3 (trzech)
     egzemplarzach i przekazanie jej Zamawiającemu na 3 ( trzy) dni przed terminem
     odbioru końcowego całego zamówienia.
4. Zapewnienie obsługi geodezyjnej w trakcie realizacji zamówienia.
5. Opracowanie planu zagospodarowania budowy i uzgodnienie go ze służbami
      Zamawiającego.
6. Zorganizowanie placu budowy, w tym:  wykonanie dróg i komunikacji, ogrodzeń,
     instalacji, zabudowań i wszystkich innych czynności niezbędnych do właściwego
     wykonania prac. Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczyć i oznakować
     prowadzone roboty oraz dbać o stan techniczny i prawidłowość oznakowania
    przez cały czas trwania realizacji zadania. Wykonawca ponosi pełną
     odpowiedzialność za teren  budowy od chwili przejęcia placu budowy do dnia
     odbioru końcowego zadania.
7. Koordynacji prac realizowanych przez podwykonawców.
8. Prowadzenia dziennika budowy i udostępnienia go Zamawiającemu celem
      dokonania wpisów i potwierdzeń.
9. Przygotowanie obiektów i wymaganych dokumentów we wszystkich branżach,
      łącznie z dokumentacją powykonawczą oraz do dokonania odbioru przez
       Zamawiającego z  instrukcją konserwacji wykonanych obiektów.
10. Przestrzegania przepisów bhp i ppoż.
11. Zapewnienie kadry i nadzoru z wymaganymi uprawnieniami.
12. Zapewnienie sprzętu spełniającego wymagania norm technicznych.
13. Utrzymania porządku na placu budowy w czasie realizacji prac zapewniającego
      bezpieczne użytkowanie drogi w trakcie budowy.
14. Likwidacji placu budowy i zaplecza własnego Wykonawcy bezzwłocznie po
      zakończeniu prac, lecz nie później niż 14 dni od daty dokonania odbioru
      końcowego.
15. Dostarczenie wszystkich niezbędnych dokumentów leżących po stronie
      Wykonawcy, potrzebnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu
       stanowiącego przedmiot umowy.
16. Ubezpieczenia budowy od ryzyka utraty lub uszkodzenia przedmiotu
         zamówienia.
17. Na każde żądanie Zamawiającego lub Inspektora Nadzoru Wykonawca
        obowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych materiałów: certyfikat
         zgodności z Polską Normą lub aprobatę techniczną.
 
§ 9 Odbiory
 
1. Strony ustalając, że przedmiotem odbioru końcowego jest bezusterkowe
     wykonanie przedmiotu zamówienia objętego niniejszą umową, potwierdzone
     protokółem odbioru końcowego.
2. Odbiorom częściowym będą podlegały roboty zanikające i ulegające zakryciu, z
     tym, że odbiór tych robot przez Zamawiającego nastąpi w terminie bezzwłocznym
    po zgłoszeniu przez Wykonawcę, nie dłuższym jednak niż 4 dni.
3. Dostawy oraz roboty budowlane i montażowe, dla których strony ustalają odbiory
    częściowe, Wykonawca każdorazowo zgłosi wpisem do dziennika budowy, a
    Zamawiający dokona ich odbioru bezzwłocznie, tak aby nie spowodować przerw w
    realizacji przedmiotu umowy. Dla dokonania odbioru częściowego Wykonawca
     przedłoży inspektorowi nadzoru inwestorskiego niezbędne dokumenty, a w
     szczególności świadectwa jakości, certyfikaty, atesty dotyczące odbieranego
     elementu robót.
4. Zamawiający powoła komisję i dokona odbioru końcowego. Rozpoczęcie odbioru
     końcowego nastąpi w terminie 7 dni, licząc od daty zgłoszenia pisemnego przez
    Wykonawcę gotowości do odbioru. Zakończenie czynności odbioru winno nastąpić
    najpóźniej 14 dni licząc od dnia rozpoczęcia.
5. Na co najmniej 3 dni przed dniem odbioru końcowego Wykonawca przedłoży
    Zamawiającemu wszystkie dokumenty pozwalające na ocenę prawidłowości
     wykonania przedmiotu odbioru, a w szczególności: dziennik budowy, świadectwa
      jakości, certyfikaty, atesty i dokumentację geodezyjną powykonawczą.
6. Z czynności odbioru zostanie sporządzony protokół, który zawierać będzie
     wszystkie ustalenia i zalecenia poczynione w trakcie odbioru.
7. Jeżeli w toku czynności odbioru zostanie stwierdzone, że przedmiot odbioru nie
    osiągnął gotowości do odbioru z powodu nie zakończenia prac lub jego wadliwego
     wykonania, to Zamawiający odmówi odbioru z winy Wykonawcy.
8. Jeżeli w toku czynności odbioru końcowego zadania zostaną stwierdzone wady
     nadające się do usunięcia, to Zamawiający może zażądać usunięcia wad,
    wyznaczając odpowiedni termin. Fakt usunięcia wad zostanie stwierdzona
      protokólarnie, a termin odbioru w takiej sytuacji będzie termin usunięcia wad
     określony po pisemnym zawiadomieniu przez Wykonawcę Zamawiającego w
     protokóle odbioru końcowego. Fakt usunięcia wad Wykonawca zgłosi pisemnie
      Zamawiającemu.
9. Jeżeli w toku czynności odbioru końcowego zadania zostaną stwierdzone wady
     nie nadające się do usunięcia to Zamawiający może:
a/ jeżeli wady nie umożliwiają użytkowanie obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem
    obniżyć wynagrodzenie wykonawcy do utraconej wartości użytkowej, estetycznej i
     technicznej,
b/ jeżeli wady nie umożliwiają użytkowanie obiektu zgodnie z jego przeznaczeniem,
    zażądać wykonania przedmiotu umowy po raz drugi, zachowując prawo do
     naliczania Wykonawcy zastrzeżonych kar umownych i odszkodowań określonych
     w § 11 niniejszej umowy.
c/ w przypadku nie wykonania prac w ustalonym terminie przedmiotu umowy po raz
     drugi –odstąpi od umowy z winy Wykonawcy.
 
§ 10 Podwykonawcy
 
1. Zamawiający dopuszcza podwykonawców do wykonania zamówienia w zakresie
       robót geodezyjnych.
2. Zlecenie wykonania części robot podwykonawcom nie zmienia zobowiązań
    Wykonawcy wobec Zamawiającego za wykonanie tej części robót. Wykonawca
     jest odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawcy i jego
     pracowników w takim samym stopniu, jakby to były działania uchybienia lub
     zaniedbania jego własnych pracowników.
3. Do zawarcia umowy o roboty budowlane przez Wykonawcę z podwykonawcą
    wymagana jest pisemna zgoda Zamawiającego.
4. Jeżeli Zamawiający w terminie 14 dni od przedstawienia mu przez Wykonawcę
     umowy z podwykonawcą lub jej projektu wraz z częścią dokumentacji dotyczącą
      wykonania robót określonych w umowie lub projekcie, nie zgłosi na piśmie
      sprzeciwu lub zastrzeżeń uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy.
5. Umowy o których mowa w ust. 3,4 powinny być dokonane w formie pisemnej po
     rygorem nieważności.
6. Zawierający umowę z podwykonawcą Wykonawca oraz Zamawiający ponoszą
     solidarną odpowiedzialność za zapłatę wynagrodzenia za usługi wykonane przez
    podwykonawcę.
7. Odmienne postanowienia umów o których mowa powyżej są nieważne.
8. Zamawiający nie wyrazi zgody na zawarcie umowy z podwykonawcą, której treść
     będzie sprzeczna z treścią umowy zawartej z Wykonawcą.
9. W przypadku zawarcia umowy Wykonawcy z podwykonawcą lub podwykonawcy z
    dalszym podwykonawcą, zmiany lub zatrudnienie nowego podwykonawcy, zmiany
    warunków umowy z podwykonawcą bez zgody Zamawiającego oraz w przypadku
    nieuwzględnienia sprzeciwu lub zastrzeżeń do umowy zgłoszonych przez
     Zamawiającego zgodnie z ustaleniami ust 4 Zamawiający jest zwolniony z
     odpowiedzialności określonej w ust.6.
10. W sytuacji określonej w ust. 9 Zamawiającemu przysługują uprawnienia w
      postaci: wstrzymania płatności należności z tytułu realizacji umowy przez
      Wykonawcę do czasu dostosowania warunków umów do ustaleń określonych w
        ust.8 oraz kary umowne.
11. Wykonawca zobowiązany jest do złożenia w terminie 20 dni od wystawienia
      faktury Zamawiającemu pisemnego potwierdzenia przez podwykonawcę, którego
      wierzytelność jest częścią składową wystawionej faktury o dokonaniu zapłaty na
      rzecz tego podwykonawcy. Potwierdzenie powinno zawierać zestawienie kwot,
       które były należne podwykonawcy z tej faktury. W przypadku faktury końcowej
      potwierdzenie winno być do protokółu odbioru końcowego. Za dokonanie zapłaty
      przyjmuje się datę uznania rachunku podwykonawcy.
12. W przypadku niedostarczenia potwierdzenia o którym mowa w ust. 11
      Zamawiający zatrzyma z część należności Wykonawcy, kwotę w wysokości
      równej należności podwykonawcy do czasu otrzymania tego potwierdzenia.
13. Wykonawcy nie przysługuje prawo do przedłużenia terminu wykonania
       przedmiotu umowy powołując się na okoliczności wstrzymania płatności
        należności przez Zamawiającego z powodów określonych w ust. 10,11,12.
14. Nie zastosowanie się Wykonawcy do wymogów wynikających z zapisów ust.9,11
      upoważnia Zamawiającego do podjęcia wszelkich niezbędnych działań w celu
      wyegzekwowania od Wykonawcy i podwykonawcy ustaleń niniejszego rozdziału,
      aż do odstąpienia od umowy z winy Wykonawcy włącznie.
 
§ 11 Kary umowne
 
1. Wykonawca zapłaci Zamawiającemu karę umowną za:
a/ za odstąpienie od umowy Wykonawcy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy
     w wysokości 10 % wynagrodzenia umownego brutto,
b/ za zwłokę w terminie oddania Zamawiającemu przedmiotu zamówienia
      określonego w    § 4 w wysokości 0,2 % wartości wynagrodzenia umownego
      brutto za każdy dzień zwłoki.
c/ za zwłokę w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie rękojmi w
    wysokości 0,2 % wynagrodzenia umownego brutto za każdy dzień zwłoki liczonej
     od dnia wyznaczonego na usunięcie wad.
2. Zamawiający zapłaci Wykonawcy karę umowną w wysokości 10 % wynagrodzenia
    brutto w przypadku odstąpienia od umowy z wyjątkiem sytuacji przedstawionej w
    art.145 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3.W przypadku zwłoki w zapłacie wynagrodzenia, Zamawiający zapłaci Wykonawcy
    odsetki w wysokości ustawowej.
4. W okresie gwarancji, o którym § 15 ust. 2 umowy Wykonawca nie może odmówić
    usunięcia wad bez względu na wysokość związanych z tym kosztów.
5 Zamawiający może usunąć w zastępstwie Wykonawcy i na jego koszt, wady
   nieusunięte w wyznaczonym terminie.
6. Stronom przysługuje prawo dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych
    prawa cywilnego, jeśli poniesiona szkoda przekroczy wysokość zastrzeżonych kar
    umownych.
 
 
 
§ 12 Odstąpienie od umowy
 
Oprócz przypadków wymienionych w treści tytułu XV Kodeksu cywilnego stronom przysługuje prawo odstąpienia od umowy w następujących sytuacjach:
1. Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
a/ w razie wystąpienia istotnej okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie
     leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia
     umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w ciągu miesiąca od powzięcia
     wiadomości o powyższych okolicznościach. W takim wypadku wykonawca może
      żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy.
b/ Zostanie ogłoszona upadłość lub rozwiązanie firmy Wykonawcy.
c/ Zostanie wydany nakaz zajęcia majątku Wykonawcy.
d/ Wykonawca nie rozpoczął robót bez uzasadnionych przyczyn oraz nie kontynuuje
     ich pomimo wezwania Zamawiającego złożonego na piśmie.
e/ Wykonawca przerwał realizację robót i przerwa ta trwa dłużej niż jeden miesiąc
2. Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy:
a/ Zamawiający nie wywiązuje się z obowiązku zapłaty faktur, mimo dodatkowego
     wezwania w terminie trzech miesięcy od upływu terminu na zapłatę faktur,
    określonego w niniejszej umowy.
b/ Zamawiający odmawia bez uzasadnionej przyczyny odbioru robót lub odmawia
     podpisania protokółu odbioru robót.
c/ Zamawiający zawiadomi Wykonawcę, iż wobec zaistnienia uprzednio nie
     przewidzianych okoliczności nie będzie mógł spełnić swoich zobowiązań
    umownych wobec niego.
3. Odstąpienie od umowy winno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem
      nieważności takie oświadczenie powinno zawierać uzasadnienie.
4. W przypadku odstąpienia od umowy Wykonawcę i Zamawiającego obciążają
    następujące obowiązki szczegółowe:
a/ W terminie 14 dni od daty odstąpienia od umowy Wykonawca przy udziale
    Zamawiającego sporządzi szczegółowy protokół inwentaryzacji robót w toku wg
    stanu na dzień odstąpienia.
b/ Wykonawca zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym
     na koszt strony z której winy nastąpiło odstąpienie od umowy.
c/ Wykonawca niezwłocznie najpóźniej w terminie 30 dni usunie z terenu budowy
    urządzenia przez niego dostarczone lub wniesione.
5. Zamawiający w razie odstąpienia od umowy z przyczyn za które Wykonawca nie
     ponosi odpowiedzialności zobowiązany jest do:
a/ Dokonania odbioru robót przerwanych oraz zapłaty wynagrodzenia za roboty
    , które zostały wykonane do dnia odstąpienia.
b/ Przejęcia od Wykonawcy pod swój dozór terenu budowy.
6. Sposób obliczenia należytego wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu wykonania
      części umowy będzie następujący:
a/ W przypadku odstąpienia od całego elementu robót określonego w kosztorysie
    uproszczonym nastąpi odliczenie wartości tego elementu.
b/ W przypadku odstąpienia od części robót danego elementu określonego w
    kosztorysie uproszczonym obliczenie wykonanej części tego elementu nastąpi na
     podstawie protokólarnego ustalenia przez strony umowy procentowego
    zaawansowania wykonania tej części robót w odniesieniu do wartości danego
     elementu.
7. Wynagrodzenie należne Wykonawcy za zabezpieczenie przerwanych prac nastąpi na podstawie kosztorysów powykonawczych przygotowanych przez Wykonawcę na
    podstawie średnich cen, wynikających z publikacji SEKOCENBUD, za okres
    realizacji tych prac zatwierdzonych przez inspektora nadzoru i Zamawiającego.
 
§ 13 Zmiana umowy
 
1. Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić za zgodą obydwu stron
     wyrażoną na piśmie, formie aneksu do umowy z zachowaniem formy pisemnej
     pod rygorem nieważności takiej zmiany.
2. Zmiany nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 144 ustawy Prawo
    Zamówień publicznych.
3. W przypadku zaistnienia konieczności wykonania robót, których nie można było
     przewidzieć / wynikających z ewentualnych błędów w dokumentacji/ sporządzony
     zostanie aneks.
 
 
§ 14 Zabezpieczenie należytego wykonania umowy
 
1) Wykonawca złoży zabezpieczenie w wysokości 5 % wynagrodzenia umownego
    brutto …………………PLN ważne przez okres realizacji zamówienia + 30 dni. 
    Następnie zabezpieczenie na okres rękojmi i gwarancji Wykonawca złoży przed
    datą odbioru końcowego na okres 3 lat + 14 dni w wysokości 30 % kwoty
    zabezpieczenia ………………… PLN. Nie złożenie powyższego zabezpieczenia
     na okres rękojmi i gwarancji przed odbiorem końcowym spowoduje potrącenie z
    faktury Wykonawcy należności dla Zamawiającego na poczet zabezpieczenia.
2) Zabezpieczenie to Wykonawca wniesie w formie ……………………………                              3) Zabezpieczenie należytego wykonania umowy służy pokryciu roszczeń z tytułu
    niewykonania lub nienależytego wykonania umowy. Jeżeli Wykonawca jest
    jednocześnie gwarantem, zabezpieczenie służy także pokryciu roszczeń z tytułu
     gwarancji jakości.
4) Jeżeli Wykonawca nie usunie wad w wyznaczonym terminie, Zamawiający, po
     uprzednim zawiadomieniu, zleci ich usunięcie osobie trzeciej - na koszt
     Wykonawcy i opłaci z zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
5) Niewykorzystane zabezpieczenie zostanie zwrócone w następujący sposób:
     a)    70 % - w terminie 30 dni po odbiorze końcowym robót.
     b)    30% - w ciągu 15 dni po upływie okresu gwarancji
6) W okresie realizacji robót i rękojmi Wykonawca zobowiązany jest do pisemnego zawiadamiania Zamawiającego w terminie siedmiu dni o:
a)     zmianie siedziby firmy,
b)     zmianie osób reprezentujących generalnego wykonawcę,
c)     ogłoszeniu upadłości Wykonawcy,
d)     ogłoszeniu likwidacji firmy Wykonawcy.
Nie zawiadomienie w w/w terminie Zamawiającego o zaistnieniu powyższych zdarzeń spowoduje, że niewykorzystane należności zabezpieczające rękojmię nie zostaną zwrócone.
 
 
§ 15 Gwarancje ( okres rękojmi)
 
1. Strony postanawiają, iż odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady
     przedmiotu umowy wynikająca z Kodeksu cywilnego.
2. Wykonawca udziela Zamawiającemu 36- miesięcznej gwarancji na wykonany
     przedmiot umowy licząc od dnia odbioru i przekazania w użytkowanie z wyjątkiem
     oznakowania poziomego 12-miesięcznej gwarancji.
3. Zamawiający może dochodzić roszczeń z tytułu gwarancji także po upływie jeżeli  
    reklamował wadę przed upływem tego terminu. W tym wypadku roszczenia
     Zamawiającego wygasają w ciągu roku od dnia ujawnienia wady.
 
§ 16 Postanowienia końcowe
 
1. Strony zobowiązują się do współpracy w zakresie realizacji przedmiotu umowy.
2. Zamawiający może w zastępstwie Wykonawcy i na jego koszt usunąć wady nie usunięte w wyznaczonym czasie.
3. W razie stwierdzenia w toku czynności odbioru lub w okresie gwarancji i rękojmi
   wad nienadających się do usunięcia, Zamawiający może ( jeżeli wady
    uniemożliwiają użytkowanie przedmiotu umowy zgodnie z jego przeznaczeniem)
     obniżyć wynagrodzenie za ten przedmiot odpowiednio do utraconej wartości
      użytkowej, estetycznej i technicznej.
4. Wykonawca zapoznał się z dokumentacją techniczną, specyfikacjami
     technicznymi oraz zapoznał się z terenem, na którym ma realizować przedmiot
     zamówienia i ma świadomość jej wykonania.
5. Osoba odpowiedzialną za realizację zamówienia ze strony Zamawiającego jest
     Zdzisław Tur tel. /55/278-60-15
6. Ewentualne spory , wynikłe w związku z realizacją przedmiotu umowy , strony
     zobowiązują się rozwiązać na drodze wspólnych negocjacji , a w przypadku nie
     możności ustalenia kompromisu spory będą rozstrzygane przez Sąd właściwy dla
    siedziby Zamawiającego.
7. Wszelkie polecenia wydane Wykonawcy przez Zamawiającego oraz Inspektora
    Nadzoru, jak również zapytania i odpowiedzi dotyczące realizacji niniejszej umowy
     wymagają formy pisemnej.
8. W sprawach, których nie reguluje niniejsza umowa będą miały zastosowanie
      przepisy Kodeksu cywilnego. Ustawy Prawo budowlane i ustawy Prawo
      zamówień publicznych wraz z aktami wykonawczymi do tych ustaw.
9. Umowę niniejszą sporządza się w 3-ch egzemplarzach, 1 egz. otrzymuje
  Wykonawca, 2 egz. otrzymuje Zamawiający.
 
 
 
 
ZAMAWIAJĄCY:                                                                               WYKONAWCA:                                                    
 
 

Nazwa dokumentu: 1. Wyjaśnienia do przetargu - odpowiedzi na pytania oferentów
Skrócony opis: 24.07.2009 - Wyjaśnienia do przetargu na przebudowę drogi gminnej Michałowo-Różnowo.
Osoba, która wytworzyła informację: INW
Osoba, która odpowiada za treść: INW
Osoba, która wprowadzała dane: Tomasz Pacan
Data wytworzenia informacji: 2009-07-24 14:16:33
Data udostępnienia informacji: 2009-07-24 14:16:33
Data ostatniej aktualizacji: 2009-07-24 14:31:49

Wersja do wydruku...

corner   corner