Susz dnia 12.05.2009 r.
Inw.341/IV/3/09
WYJAŚNIENIE
Wszyscy Oferenci
biorący udział w przetargu
dotyczy: postępowania przetargowego na wyłonienie wykonawcy zadania
inwestycyjnego pod nazwą ,, Budowa Gminnego Centrum
Zarządzania Kryzysowego w Suszu”
W związku z pytaniami oferentów Zamawiający udziela odpowiedzi.
Pytanie:
1. Zgodnie z opisem pkt. 6.12 Projektu technicznego stolarkę okienną i drzwiową należy
wykonać w dowolnej konstrukcji: PCV lub aluminiowe. Czy wariant ten należy również
przyjąć do wyceny.
Odpowiedź:
Do wyceny należy przyjąć stolarkę okienną PCV i drzwiową - aluminiową; natomiast wrota jako kombinację stali i aluminium (proponowane wrota – TAP 40 wg oferty firmy HORMANN lub ,, równoważnej”).
2. Pt ( rys. elewacji) zakłada kolor czerwony stolarki okiennej i drzwiowej.
Prosimy o uszczegółowienie koloru czerwieni poprzez nr RAL
Odpowiedź:
Kolor czerwony RAL 3020.
3. Poprzez kolor należy rozumieć okleinę stolarki czy uzyskanie koloru w masie.
Odpowiedź:
Poprzez kolor należy rozumieć uzyskanie koloru w masie w przypadku stolarki PCV natomiast w przypadku drzwi i wrót aluminiowych – nałożone powłoki w kolorze czerwonym.
4. Prosimy o uszczegółowienie czy kolor należy przyjąć jednostronnie czy dwustronnie ?
Odpowiedź:
Kolor należy przyjąć dwustronnie.
5. Prosimy o potwierdzenie czy do wyceny należy przyjąć bramy garażowe segmentowe.
Odpowiedź:
Do wyceny należy przyjąć bramy garażowe segmentowe.
6. Z jakiego materiału należy przyjąć wypełnienie bram- dwa razy pleksi czy szyba zespolona
bezpieczna ?
Odpowiedź:
Jako wypełnienie bram należy przyjąć podwójną szybę z tworzywa sztucznego, przezroczystą 16 mm z ramą wykonaną z cynku odlewanego ciśnieniowo: 29 mm, do ramy przeszklenia z aluminium (profil izolowany termicznie) – wg oferty firmy HORMANN lub ,, równoważnej”.
7. Czy bramy należy wyposażyć w napęd elektryczny ?
Odpowiedź:
Bramy należy wyposażyć w napęd elektryczny.
8. Jakie rodzaj sterowania należy przyjąć przy bramach garażowych – pilot( jaka ilość) czy
konsola sterownicza ?
Odpowiedź:
Sterowanie należy przyjąć jako konsolę sterowniczą.
9. Prosimy o podanie rodzaju parapetów wewnętrznych: PCV czy konglomerat żywiczny ?.
Przedmiar robot zakłada parapety z PCV.
Odpowiedź:
Parapety wewnętrzne należy przyjąć wg przedmiaru – PCV.
10. W przedmiarach i PT przyjęto posadzki z płytek gres we wszystkich pomieszczeniach.
Czy inwestor potwierdza ten rodzaj posadzek w pom. łazienek, sali konferencyjnej i pom.
biurowych.
Odpowiedź:
Posadzki wg projektu budowlanego; w pomieszczeniach łazienek można zastosować terakotę
11. Czy w pom. garażowych należy przyjąć posadzki z płytek gres ?
Odpowiedź:
Dopuszcza się wykonanie posadzek z betonu uszlachetnionego powierzchniowo.
12. W opisie j.w zaleca się stosowanie okien wyposażonych w nawiewniki okienne. Prosimy
o uszczegółowienie nawiewników jakie przyjąć do wyceny – mechaniczne czy
higrosterowalne w ramie okiennej czy podokiennej typ N/A-1,5 ?
Odpowiedź:
Nawiewniki podokienne typu N/A-1,5 w sali konferencyjnej i w kotłowni wg projektu branży sanitarnej w ilości łącznie – 6 szt.; w pomieszczeniach biurowych i szatniach nawiewniki higrosterowalne w ramie okiennej co drugie okno.
13. Prosimy o podanie ilości w/w nawiewników.
Odpowiedź:
Ilości łącznie – 13 szt.
14.W przedmiarach nie ujęto ścian myjni gr. 38 cm z bloczków betonowych w ilości 7,80 m3
Czy brakujący przedmiar ująć w ofercie ?
Odpowiedź:
Brakujący przedmiar ująć w ofercie.
15. W poz. 3.28 przedmiaru przyjęto 48,60 mb nadproży, a prawidłowa ilość to 148,80 mb.
Którą ilość należy przyjąć do wyceny?
Odpowiedź:
Należy przyjąć ilość wykazaną w projekcie budowlanym
16. W przedmiarach przyjęto izolację fundamentów styropianem gr. 8,0 cm, PT zakłada
gr. 10 cm . Którą grubość przyjąć do wyceny ?
Odpowiedź:
Należy przyjąć grubość według projektu budowlanego.
17. Czy wykonanie napisu lub tablicy na elewacji budynku ,, Centrum Zarządzania
Kryzysowego” należy do obowiązków Wykonawcy i czy koszt ten należy uwzględnić w
ofercie ?
Odpowiedź:
Koszt napisu należy uwzględnić w ofercie.
18. Prosimy o uszczegółowienie która pozycja przedmiaru dotyczy:
- wykonania ołacenia
- wykonania kontrłat
- wykonania deskowania
Odpowiedź:
Przedmiar należy traktować orientacyjnie. Podstawą wyceny jest projekt budowlany i specyfikacja techniczna.
19. Jaki rodzaj balustrad przyjąć przy drzwiach balkonowych ?
Odpowiedź:
Balustrada przy drzwiach balkonowych z wypełnieniem szkłem akrylowym w systemie LIGHTLINE wg oferty firmy ROBELIT lub ,, równoważnej”.
20. Czy w ofercie należy uwzględnić płotki przeciwśniegowe? Jeśli tak prosimy o podanie
ilości.
Odpowiedź:
W ofercie należy uwzględnić drabinki przeciwśniegowe. Długość całkowita drabinek 52,80 mb.
21. Prosimy o podanie wymiarów i rodzaj daszków z poliwęglanu.
Odpowiedź:
Daszki z wypełnieniem ze szkła akrylowego, LIGHTLINE szczytowy, wg oferty firmy ROBELIT lub ,, równoważnej” o rozpiętości 2,48 m i głębokości 9,1 m.
22. Prosimy o podanie standardu skrzydeł wewnętrznych np. PORTA oraz czy skrzydła
przyjąć płaskie czy tłoczone ?
Odpowiedź:
Skrzydła wewnętrzne według zestawienia stolarki. Standard dopuszczony do stosowania w budownictwie posiadający aprobatę techniczną.
23. Czy w ofercie należy uwzględnić opaski drzwiowe obustronne ?
Odpowiedź:
Należy uwzględnić opaski drzwiowe obustronnie.
24. Czy należy przyjąć ościeżnice regulowane czy zwykłe przy montażu skrzydeł
drzwiowych ?
Odpowiedź:
Ościeżnice przyjąć regulowane.
25.Czy w ofercie przyjąć balustrady zewnętrzne, jeśli tak prosimy o podanie rodzaju.
Odpowiedź:
Poza balustradą przy drzwiach balkonowych w projekcie nie są przewidziane balustrady zewnętrzne.
26. Jaki standard przyjąć przy robotach wykończeniowych komina – wyprawa elewacyjna czy
płytki ceramiczne ?
Odpowiedź:
Komin – wyprawa elewacyjna.
27. Czy w cenie przyjąć wycieraczki stalowe zewnętrzne ?
Odpowiedź:
Przyjąć wycieraczki stalowe zewnętrzne.
28. Czy doliczyć półpostumenty do umywalek ? Jeśli tak prosimy podać przedmiar.
Odpowiedź:
Należy doliczyć półpostumenty pod umywalki w ilości - 15 szt.
29. Czy doliczyć szafki pod zlewozmywaki? Jeśli tak prosimy podać przedmiar.
Odpowiedź:
Do zlewozmywaków należy doliczyć szafki w komplecie – 6 szt.
30. Przedmiar robót zwiera trzy brodziki i trzy baterie natryskowe. Czy w ofercie doliczyć
kabiny natryskowe ?
Odpowiedź:
W ofercie należy doliczyć:
-
na parterze w pom. 12 „Łazienka” kabinę natryskową z brodzikiem emaliowanym blaszanym oraz baterię jako komplet
-
na piętrze w pom. nr 105 „Umywalnia” drzwi na ramie z poliwęglanu alt. aluminiowej ze szkłem mlecznym w ilości 2 kpl
31. W przedmiarze robot sanitarnych nie policzono bruzd oraz zamurowań. Czy liczyć je przy
sporządzaniu oferty, jeśli tak prosimy o podanie ilości.
Odpowiedź:
Przy sporządzaniu oferty należy liczyć w instalacji kanalizacji sanitarnej wykonanie bruzd ściennych. Przyjąć wskaźniki , które znajdują się w KNR 2-15 „Założenia ogólne” pkt. 2.4.6. oraz poprzez analogię pkt. 2.4.8. a) tablica 9901
32. W PT i przedmiarach brak punktu poboru wody przy myjni samochodowej. Czy należy
liczyć w ofercie, jeśli tak prosimy o podanie przedmiaru.
Odpowiedź:
Podłączenie urządzenia przenośnego typu „karcher” lub ,, równoważnej” do zaworu ze złączką do węża usytuowanego w pom. nr 3 „Magazyn”
33. W PT i przedmiarach brak punktu poboru energii przy myjni samochodowej. Czy należy
liczyć w ofercie, jeśli tak prosimy o podanie przedmiaru.
Odpowiedź:
Nie doliczać zasilania myjni. Urządzenia przenośne myjni zasilane będą z gniazd wtykowych w garażu.
34. W PT i przedmiarze robot brak oświetlenia terenu. Jeżeli należy je ująć w ofercie prosimy
podać przedmiar wraz z PT.
Odpowiedź:
Oświetlenie zewnętrzne jest ujęte w kosztorysie jako oświetlenie naścienne.
35. W przedmiarze brak centrali telefonicznej. Jeżeli należy doliczyć do oferty prosimy o
podanie typu.
Odpowiedź:
Nie należy doliczać do oferty centrali telefonicznej.
36. Brak przedmiarów i PT przyłącza telefoniczne i telewizyjne. Czy inwestor wykona to we
własnym zakresie ?
Odpowiedź:
Nie ujęto w kosztorysie. Do wykonania według odrębnego opracowania lub do określenia przez inwestora.
37. W przedmiarach robót nie ma instalacji logicznej komputerowej wraz z osprzętem tj.
dwukomorową listwą ochronną. Czy należy w/w instalację ująć w ofercie jeśli tak
prosimy podanie przedmiaru.
Odpowiedź:
W kosztorysie ujęto tylko gniazdo zasilania komputerów. Wykonanie instalacji komputerowej w zakresie własnym inwestora.
38. W przedmiarze brak wentylatorów łazienkowych. Czy należy je liczyć w ofercie jeśli tak
prosimy o podanie ilości ?
Odpowiedź:
Należy uwzględnić 4 szt. wentylatorów w pomieszczeniu na piętrze budynku jako wspomaganie wentylacji grawitacyjnej.
39. Informujemy , że wersja elektroniczna PT branży sanitarnej jest niedostępna – po
otwarciu folder jest pusty.
Odpowiedź:
Wersja elektroniczna branży sanitarnej jest udostępniona na stronie internetowej Zamawiającego http:/bip.susz.sisco.info/
40. Z uwagi na w/w rozbieżności wymagające uszczegółowienia oraz krotki termin składania
ofert przez dostawców materiałów prosimy o przedłużenie terminu składania oferty.
Odpowiedź:
Termin składania ofert został zamieszczony na stronie internetowej Zamawiającego, przedłużony do 21.05.2009 r. do godz. 830, otwarcie przetargu nastąpi 21.05.2009 r. o godz. 900
41. Specyfikacje techniczne budowy przyłącza kanalizacji sanitarnej, wodociągowej,
kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej, wewnętrznej instalacji wodociągowej,
instalacji centralnego ogrzewania wykonane w listopadzie 2007 r. przez Biuro
Projektowe ,, Kanet” w stopce na str. 2 i następnych informuje, że dokumenty dotyczące
rozbudowy świetlicy wiejskiej w miejscowości Chrośle. Proszę o odpowiedź na
następujące pytanie:
Czy załączona do SIWZ specyfikacja budowy przyłączy i instalacji jest właściwa.
Odpowiedź:
Załączona specyfikacja technicznego wykonania robót jest właściwa. Autor dokumentacji w stopce na str. 2 mylnie ujął nazwę zadania.
42. W załączniku Nr 8 do SIWZ zamawiający poinformował, że zmienił zapis w przedmiarze
robót dotyczących kotła i określił warunki dostawy kotła. Zamawiający oczekuje, że
dostarczony kocioł będzie przystosowany do opalania różnym paliwem tj. miałem węgla
kamiennego, ekogroszkiem i biomasą, a paliwo będzie dostarczane do kotła za
pośrednictwem podajnika.
Warunki jakie Zamawiający określił są ze sobą sprzeczne. Konstrukcyjnie kocioł opalany
miałem różni się od kotła opalanego ekogroszkiem i kotła opalanego biomasą.
1. Proszę o doprecyzowanie, jakie paliwo będzie paliwem podstawowym.
2. Proszę o podanie rodzaju biomasy, stopnia rozdrobnienia i wilgotności
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że anuluje postanowienia zawarte w załączniku Nr 8 SIWZ należy dokonać wycenę na podstawie projektu budowlanego w branży sanitarnej i przedmiaru robót
/ przedmiar robót w branży sanitarnej poz. 85 str. 7 jest aktualny/
Kocioł wraz z wyposażeniem i zbiornikami buforowymi dostarczy Inwestor.
Burmistrz Gminy i Miasta Susz
Jan Sadowski