logo
Wersja dla niedowidzących
  Gmina Susz
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 INFORMACJE OGÓLNE
minus Dane podstawowe
minus Ważniejsze Instytucje
 ORGANA WŁADZY
plus Rada Miejska
minus Burmistrz Susza
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Gminy Susz
plus Budżet
plus Uchwały Rady Miejskiej
plus Interpretacje przepisów
 URZĄD MIEJSKI
plus Organizacja urzędu
minus Godziny urzędowania
plus Praca w urzędzie
plus Rejestry, ewidencje i oświadczenia
minus Rejestr instytucji kultury
plus Ochrona Danych Osobowych
plus Załatwianie spraw obywateli
minus ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
   plus PLANY POSTĘPOWAŃ
   minus PLATFORMA PRZETARGOWA
   minus ARCHIWUM ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
      plus 2021 ZAM. PUBL.
      plus 2020 ZAM. PUBL.
      plus 2019 ZAM.PUBL.
      plus 2018 ZAM.PUBL.
      plus 2017 ZAM.PUBL.
      minus ARCHIWUM PRZETARGÓW DO 2016 roku
         plus PRZETARGI 2003
         plus PRZETARGI 2004
         plus PRZETARGI 2005
         plus PRZETARGI 2006
         plus Przetargi 2007
         plus PRZETARGI 2008
         minus PRZETARGI 2009
            plus Przetarg nieograniczony
            minus III przetarg ustny nieograniczony
            plus II przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus II przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            minus Przetarg nieograniczony
               minus 1. Wyjaśnienia do przetargu - odpowiedzi na pytania oferentów
               minus 2. Wyjaśnienia do przetargu - odpowiedzi na pytania oferentów
               minus 3. Wyjaśnienia do przetargu - odpowiedzi na pytania oferentów
               minus OGŁOSZENIE O WYBORZE OFERTY
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus III przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg ustny ograniczony
            plus Przetarg ustny ograniczony
            plus Przetarg ustny ograniczony
            plus Przetarg ustny ograniczony
            plus Przetarg ustny ograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony na udzielenie długoterminowego kredytu
            plus Przetarg ustny ograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus II Przetarg ustny nieograniczony
         plus PRZETARGI 2010
         plus PRZETARGI 2011
         plus PRZETARGI 2012
         plus PRZETARGI 2013
         plus PRZETARGI 2014
         plus PRZETARGI 2015
         plus PRZETARGI 2016
         minus Przetargi Zarządu Województwa Pomorskiego
      minus ZAMÓWIENIA PUBLICZNE PONIŻEJ 130.000 ZŁ
      minus ZMIANY OD 2021 R.
      minus PRZETARGI NIEOGRANICZONE
plus NIERUCHOMOŚCI
plus Łowiectwo
minus Wnioski - susza 2018
plus Ogłoszenia i informacje
plus Obwieszczenia urzędowe
plus Raporty
plus Zarządzenia Burmistrza Susza
plus Ochrona Środowiska
minus GOSPODARKA ODPADAMI
plus WYBORY - ogłoszenia - obwieszczenia
plus Petycje
minus Działalność lobbingowa
plus Dostępność
 INNE
plus Jednostki organizacyjne
plus Jednostki pomocnicze
plus Oświadczenia majątkowe
plus Programy i plany gminne
minus Redakcja Biuletynu
plus Instrukcja obsługi biuletynu
 ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
plus Programy współpracy Gminy Susz z organizacjami pozarządowymi
plus Ogłoszenia - informacje
minus Wzory dokumentów i informacje praktyczne
 Urzędy Centralne
minus Spis adresów
 Sprawy do załatwienia
 Podział administracyjny kraju
 Urzędy pracy w Polsce
 Urzędy skarbowe w Polsce
A A A


Susz dnia 12.05.2009 r.
 
 
Inw.341/IV/3/09
 
 
 
WYJAŚNIENIE
 
Wszyscy Oferenci
biorący udział w przetargu
 
dotyczy: postępowania przetargowego na wyłonienie wykonawcy zadania
              inwestycyjnego pod nazwą ,, Budowa Gminnego Centrum
              Zarządzania Kryzysowego w Suszu”
 
W związku z pytaniami  oferentów Zamawiający udziela odpowiedzi.
 
Pytanie:
1. Zgodnie z opisem pkt. 6.12 Projektu technicznego stolarkę okienną i drzwiową należy
     wykonać w dowolnej konstrukcji: PCV lub aluminiowe. Czy wariant ten należy również
      przyjąć do wyceny.
Odpowiedź:
Do wyceny należy przyjąć stolarkę okienną PCV i drzwiową - aluminiową; natomiast wrota jako kombinację stali i aluminium (proponowane wrota – TAP 40 wg oferty firmy HORMANN lub ,, równoważnej”).
 
2. Pt ( rys. elewacji) zakłada kolor czerwony stolarki okiennej i drzwiowej.
    Prosimy o uszczegółowienie koloru czerwieni poprzez nr RAL
Odpowiedź:
Kolor czerwony RAL 3020.
 
3. Poprzez kolor należy rozumieć okleinę stolarki czy uzyskanie koloru w masie.
Odpowiedź:
Poprzez kolor należy rozumieć uzyskanie koloru w masie w przypadku stolarki PCV natomiast w przypadku drzwi i wrót aluminiowych – nałożone powłoki w kolorze czerwonym.
 
4. Prosimy o uszczegółowienie czy kolor należy przyjąć jednostronnie czy dwustronnie ?
Odpowiedź:
Kolor należy przyjąć dwustronnie.
 
5. Prosimy o potwierdzenie czy do wyceny należy przyjąć bramy garażowe segmentowe.
Odpowiedź:
Do wyceny należy przyjąć bramy garażowe segmentowe.
 
6. Z jakiego materiału należy przyjąć wypełnienie bram- dwa razy pleksi czy szyba zespolona
    bezpieczna ?
Odpowiedź:
Jako wypełnienie bram należy przyjąć podwójną szybę z tworzywa sztucznego, przezroczystą 16 mm z ramą wykonaną z cynku odlewanego ciśnieniowo: 29 mm, do ramy przeszklenia z aluminium (profil izolowany termicznie) – wg oferty firmy HORMANN lub ,, równoważnej”.
 
7. Czy bramy należy wyposażyć w napęd elektryczny ?
Odpowiedź:
Bramy należy wyposażyć w napęd elektryczny.
 
8. Jakie rodzaj sterowania należy przyjąć przy bramach garażowych – pilot( jaka ilość) czy
    konsola sterownicza ?
Odpowiedź:
Sterowanie należy przyjąć jako konsolę sterowniczą.
 
9. Prosimy o podanie rodzaju parapetów wewnętrznych: PCV czy konglomerat żywiczny ?.
    Przedmiar robot zakłada parapety z PCV.
Odpowiedź:
Parapety wewnętrzne należy przyjąć wg przedmiaru – PCV.
 
10. W przedmiarach i PT przyjęto posadzki z płytek gres we wszystkich pomieszczeniach.
       Czy inwestor potwierdza ten rodzaj posadzek w pom. łazienek, sali konferencyjnej i pom.
       biurowych.
Odpowiedź:
Posadzki wg projektu budowlanego; w pomieszczeniach łazienek można zastosować terakotę
 
11. Czy w pom. garażowych należy przyjąć posadzki z płytek gres ?
Odpowiedź:
Dopuszcza się wykonanie posadzek z betonu uszlachetnionego powierzchniowo.
 
12. W opisie j.w zaleca się stosowanie okien wyposażonych w nawiewniki okienne. Prosimy
       o uszczegółowienie nawiewników jakie przyjąć do wyceny – mechaniczne czy
       higrosterowalne w ramie okiennej czy podokiennej typ N/A-1,5 ?
Odpowiedź:
Nawiewniki podokienne typu N/A-1,5 w sali konferencyjnej i w kotłowni wg projektu branży sanitarnej w ilości łącznie – 6 szt.; w pomieszczeniach biurowych i szatniach nawiewniki higrosterowalne w ramie okiennej co drugie okno.
 
13. Prosimy o podanie ilości w/w nawiewników.
Odpowiedź:
Ilości łącznie – 13 szt.
 
14.W przedmiarach nie ujęto ścian myjni gr. 38 cm z bloczków betonowych w ilości 7,80 m3
       Czy brakujący przedmiar ująć w ofercie ?
Odpowiedź:
Brakujący przedmiar ująć w ofercie.
 
15. W poz. 3.28 przedmiaru przyjęto 48,60 mb nadproży, a prawidłowa ilość to 148,80 mb.
       Którą ilość należy przyjąć do wyceny?
Odpowiedź:
Należy przyjąć ilość wykazaną w projekcie budowlanym
 
16. W przedmiarach przyjęto izolację fundamentów styropianem gr. 8,0 cm, PT zakłada 
      gr. 10 cm . Którą grubość przyjąć do wyceny ?
Odpowiedź:
Należy przyjąć grubość według projektu budowlanego.
 
17. Czy wykonanie napisu lub tablicy na elewacji budynku ,, Centrum Zarządzania
        Kryzysowego” należy do obowiązków Wykonawcy i czy koszt ten należy uwzględnić w
        ofercie ?
Odpowiedź:
Koszt napisu należy uwzględnić w ofercie.
 
18. Prosimy o uszczegółowienie która pozycja przedmiaru dotyczy:
      - wykonania ołacenia
      - wykonania kontrłat
      - wykonania deskowania
Odpowiedź:
Przedmiar należy traktować orientacyjnie. Podstawą wyceny jest projekt budowlany i specyfikacja techniczna.
 
19. Jaki rodzaj balustrad przyjąć przy drzwiach balkonowych ?
Odpowiedź:
Balustrada przy drzwiach balkonowych z wypełnieniem szkłem akrylowym w systemie LIGHTLINE wg oferty firmy ROBELIT lub ,, równoważnej”.
 
20. Czy w ofercie należy uwzględnić płotki przeciwśniegowe? Jeśli tak prosimy o podanie
      ilości.
Odpowiedź:
W ofercie należy uwzględnić drabinki przeciwśniegowe. Długość całkowita drabinek 52,80 mb.
 
21. Prosimy o podanie wymiarów i rodzaj daszków z poliwęglanu.
Odpowiedź:
Daszki z wypełnieniem ze szkła akrylowego, LIGHTLINE szczytowy, wg oferty firmy ROBELIT lub ,, równoważnej” o rozpiętości 2,48 m i głębokości 9,1 m.
 
22. Prosimy o podanie standardu skrzydeł wewnętrznych np. PORTA oraz czy skrzydła
       przyjąć płaskie czy tłoczone ?
Odpowiedź:
Skrzydła wewnętrzne według zestawienia stolarki. Standard dopuszczony do stosowania w budownictwie posiadający aprobatę techniczną.
 
23. Czy w ofercie należy uwzględnić opaski drzwiowe obustronne ?
Odpowiedź:
Należy uwzględnić opaski drzwiowe obustronnie.
 
24. Czy należy przyjąć ościeżnice regulowane czy zwykłe przy montażu skrzydeł
      drzwiowych ?
Odpowiedź:
Ościeżnice przyjąć regulowane.
 
25.Czy w ofercie przyjąć balustrady zewnętrzne, jeśli tak prosimy o podanie rodzaju.
Odpowiedź:
Poza balustradą przy drzwiach balkonowych w projekcie nie są przewidziane balustrady zewnętrzne.
 
26. Jaki standard przyjąć przy robotach wykończeniowych komina – wyprawa elewacyjna czy
      płytki ceramiczne ?
Odpowiedź:
Komin – wyprawa elewacyjna.
 
27. Czy w cenie przyjąć wycieraczki stalowe zewnętrzne ?
Odpowiedź:
Przyjąć wycieraczki stalowe zewnętrzne.
 
28. Czy doliczyć półpostumenty do umywalek ? Jeśli tak prosimy podać przedmiar.
Odpowiedź:
Należy doliczyć półpostumenty pod umywalki w ilości - 15 szt.
 
29. Czy doliczyć szafki pod zlewozmywaki? Jeśli tak prosimy podać przedmiar.
Odpowiedź:
Do zlewozmywaków należy doliczyć szafki w komplecie – 6 szt.
 
30. Przedmiar robót zwiera trzy brodziki i trzy baterie natryskowe. Czy w ofercie doliczyć
      kabiny natryskowe ?
Odpowiedź:
W ofercie należy doliczyć:
  • na parterze w pom. 12 „Łazienka” kabinę natryskową z brodzikiem emaliowanym blaszanym oraz baterię jako komplet
  • na piętrze w pom. nr 105 „Umywalnia” drzwi na ramie z poliwęglanu alt. aluminiowej ze szkłem mlecznym w ilości 2 kpl
 
31. W przedmiarze robot sanitarnych nie policzono bruzd oraz zamurowań. Czy liczyć je przy
       sporządzaniu oferty, jeśli tak prosimy o podanie ilości.
Odpowiedź:
Przy sporządzaniu oferty należy liczyć w instalacji kanalizacji sanitarnej wykonanie bruzd ściennych. Przyjąć wskaźniki , które znajdują się w KNR 2-15 „Założenia ogólne” pkt. 2.4.6. oraz poprzez analogię pkt. 2.4.8. a) tablica 9901
 
32. W PT i przedmiarach brak punktu poboru wody przy myjni samochodowej. Czy należy
     liczyć w ofercie, jeśli tak prosimy o podanie przedmiaru.
 
Odpowiedź:
Podłączenie urządzenia przenośnego typu „karcher” lub ,, równoważnej” do zaworu ze złączką do węża usytuowanego w pom. nr 3 „Magazyn”
 
33. W PT i przedmiarach brak punktu poboru energii przy myjni samochodowej. Czy należy
     liczyć w ofercie, jeśli tak prosimy o podanie przedmiaru.
Odpowiedź:
Nie doliczać zasilania myjni. Urządzenia przenośne myjni zasilane będą z gniazd wtykowych w garażu.
 
34. W PT i przedmiarze robot brak oświetlenia terenu. Jeżeli należy je ująć w ofercie prosimy
       podać przedmiar wraz z PT.
Odpowiedź:
Oświetlenie zewnętrzne jest ujęte w kosztorysie jako oświetlenie naścienne.
 
35. W przedmiarze brak centrali telefonicznej. Jeżeli należy doliczyć do oferty prosimy o
      podanie typu.
Odpowiedź:
Nie należy doliczać do oferty centrali telefonicznej.
 
36. Brak przedmiarów i PT przyłącza telefoniczne i telewizyjne. Czy inwestor wykona to we
      własnym zakresie ?
Odpowiedź:
Nie ujęto w kosztorysie. Do wykonania według odrębnego opracowania lub do określenia przez inwestora.
 
37. W przedmiarach robót nie ma instalacji logicznej komputerowej wraz z osprzętem tj.
      dwukomorową listwą ochronną. Czy należy w/w instalację ująć w ofercie jeśli tak
      prosimy podanie przedmiaru.
Odpowiedź:
W kosztorysie ujęto tylko gniazdo zasilania komputerów. Wykonanie instalacji komputerowej w zakresie własnym inwestora.
 
38. W przedmiarze brak wentylatorów łazienkowych. Czy należy je liczyć w ofercie jeśli tak
      prosimy o podanie ilości ?
Odpowiedź:
Należy uwzględnić 4 szt. wentylatorów w pomieszczeniu na piętrze budynku jako wspomaganie wentylacji grawitacyjnej.
 
39. Informujemy , że wersja elektroniczna PT branży sanitarnej jest niedostępna – po
     otwarciu folder jest pusty.
Odpowiedź:
Wersja elektroniczna branży sanitarnej jest udostępniona na stronie internetowej Zamawiającego http:/bip.susz.sisco.info/
 
40. Z uwagi na w/w rozbieżności wymagające uszczegółowienia oraz krotki termin składania
      ofert przez dostawców materiałów prosimy o przedłużenie terminu składania oferty.
Odpowiedź:
Termin składania ofert został zamieszczony na stronie internetowej Zamawiającego, przedłużony do 21.05.2009 r. do godz. 830, otwarcie przetargu nastąpi 21.05.2009 r. o godz. 900
41. Specyfikacje techniczne budowy przyłącza kanalizacji sanitarnej, wodociągowej,
       kanalizacji deszczowej, instalacji sanitarnej, wewnętrznej instalacji wodociągowej,
       instalacji centralnego ogrzewania wykonane w listopadzie 2007 r. przez Biuro
      Projektowe ,, Kanet” w stopce na str. 2 i następnych informuje, że dokumenty dotyczące
       rozbudowy świetlicy wiejskiej w miejscowości Chrośle. Proszę o odpowiedź na
       następujące pytanie:
       Czy załączona do SIWZ specyfikacja budowy przyłączy i instalacji jest właściwa.
 
Odpowiedź:
Załączona specyfikacja technicznego wykonania robót jest właściwa. Autor dokumentacji w stopce na str. 2 mylnie ujął nazwę zadania.
 
42. W załączniku Nr 8 do SIWZ zamawiający poinformował, że zmienił zapis w przedmiarze
       robót dotyczących kotła i określił warunki dostawy kotła. Zamawiający oczekuje, że
      dostarczony kocioł będzie przystosowany do opalania różnym paliwem tj. miałem węgla
      kamiennego, ekogroszkiem i biomasą, a paliwo będzie dostarczane do kotła za
      pośrednictwem podajnika.
      Warunki jakie Zamawiający określił są ze sobą sprzeczne. Konstrukcyjnie kocioł opalany
      miałem różni się od kotła opalanego ekogroszkiem i kotła opalanego biomasą.
1.      Proszę o doprecyzowanie, jakie paliwo będzie paliwem podstawowym.
2.      Proszę o podanie rodzaju biomasy, stopnia rozdrobnienia i wilgotności
 
Odpowiedź:
Zamawiający informuje, że anuluje postanowienia zawarte w załączniku Nr 8 SIWZ należy dokonać wycenę na podstawie projektu budowlanego w branży sanitarnej i przedmiaru robót
/ przedmiar robót w branży sanitarnej poz. 85 str. 7 jest aktualny/
Kocioł wraz z wyposażeniem i zbiornikami buforowymi dostarczy Inwestor.   
Burmistrz Gminy i Miasta Susz
Jan Sadowski
 

Ilość odwiedzin: 7288
Nazwa dokumentu: 2. Wyjaśnienia do przetargu - odpowiedzi na pytania oferentów
Skrócony opis: Wyjaśnienia z dnia 12.05.2009 - przetarg na budowę GCZK w Suszu
Osoba, która wytworzyła informację: Inw.
Osoba, która odpowiada za treść: Inw.
Osoba, która wprowadzała dane: Administrator
Data wytworzenia informacji: 2009-05-13 11:00:00
Data udostępnienia informacji: 2009-05-13 12:01:52
Data ostatniej aktualizacji: 2009-05-13 12:18:04

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner