Pod internetowym adresem
http://cu.warmia.mazury.pl zostaje uruchomiona Elektroniczna Skrzynka Powdawcza umożliwiająca doręczanie pism w formie dokumentów elektronicznych
Doręczanie korespondencji w formie elektronicznej przez portal internetowy Cyfrowy Urząd (CU)
Cyfrowy Urząd to portal internetowy, którego przeznaczeniem jest zdalna obsługa interesantów w zakresie:
- przesyłania nowych pism w formie Elektronicznych Wniosków,
- śledzenia toku postępowania zarejestrowanej sprawy od momentu złożenia pisma do momentu otrzymania decyzji.
Do Urzędu można złożyć wniosek za pomocą portalu internetowego pod adresem www.cu.warmia.mazury.pl za pomocą formularzy elektronicznych.
Podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego musi być opatrzone:
- bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, przy zachowaniu zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym
- uznanym za równoważny podpisowi elektronicznemu certyfikatem.
System umożliwia na bieżąco sprawdzanie stanu zarejestrowanej sprawy. Ta funkcja systemu dostępna jest po założeniu konta osoby fizycznej lub prawnej na portalu
www.cu.warmia.mazury.pl. Na wskazany adres klienta podczas zakładania konta przesłany zostanie urzędowy identyfikator (login) oraz hasło do systemu.