Cyfrowy Urząd to portal internetowy, którego przeznaczeniem jest zdalna obsługa interesantów w zakresie:
- przesyłania nowych pism w formie Elektronicznych Wniosków,
- śledzenia toku postępowania zarejestrowanej sprawy od momentu złożenia pisma do momentu otrzymania decyzji.
Do Urzędu można złożyć wniosek za pomocą portalu internetowego pod adresem www.cu.warmia.mazury.pl za pomocą formularzy elektronicznych.
Podanie wniesione w formie dokumentu elektronicznego musi być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, przy zachowaniu zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym.
Po złożeniu wniosku klient otrzyma na wskazany przez siebie adres email urzędowe poświadczenie odbioru, które jest generowane automatycznie przez system po zarejestrowaniu korespondencji w skrzynce podawczej. Poświadczenie zawierać będzie pełną nazwę Urzędu, datę i czas doręczenia dokumentu oraz datę i czas wytworzenia urzędowego poświadczenia odbioru.
System umożliwia na bieżąco sprawdzanie stanu zarejestrowanej sprawy. Ta funkcja systemu dostępna jest po założeniu konta osoby fizycznej lub prawnej na portalu
www.cu.warmia.mazury.pl. Na wskazany adres klienta podczas zakładania konta przesłany zostanie urzędowy identyfikator (login) oraz hasło do systemu.
W przypadku załączenia plików w formie załączników do wniosku dopuszcza się następujące elektroniczne formaty danych zgodne z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. Nr 212 poz. 1766):
a) dane zawierające informacje tekstowe:
- .txt
- .pdf
- .doc
- .docx
- open document
- .xls
- .xlsx
b) dane zawierające informacje graficzne:
- .jpg
- .gif
c) dane skompresowane:
- .zip
Zaleca się aby większą liczbę dokumentów skompresować w jeden plik i opatrzyć podpisem elektronicznym.