Aktualne deklaracje podatkowe na 2010 rok
Uchwała RM w Suszu nr XXXVII/231/2009 z 12.11.09 w sprawie stawek podatku od nieruchomości (PDF)
Wpływająca do Urzędu korespondencja oraz podania, wnioski itp. przyjmowana jest w sekretariacie /pokój nr 101 - I piętro/ i po otwarciu przekazywana Burmistrzowi lub jego Zastępcy do rozpisania. Korespondencję przejrzaną i rozpisaną sekretariat dzieli zgodnie z dyspozycją Burmistrza i za pokwitowaniem w dzienniku korespondencyjnym przekazuje na odpowiednie stanowisko pracy.
Sprawy wpływające do Urzędu załatwiane są odręcznie lub korespondencyjnie.
Forma odręczna jest szybkim sposobem załatwienia sprawy. Polega ona na tym, że pracownik, jeżeli jest to możliwe udziela odpowiedzi przy pomocy telefonu lub w bezpośredniej rozmowie z zainteresowanym, spisując odręczną notatkę służbową lub odnotację na aktach.
Korespondencyjny sposób załatwienia sprawy wymaga sporządzenia przez pracownika zajmującego się sprawą odpowiedzi na piśmie i po podpisaniu przez przełożonego przesłanie jej do zainteresowanego lub zainteresowanych.
Sprawy w Urzędzie załatwiane są według kolejności ich wpływu lub stopnia ważności.
Jeżeli załatwienie sprawy w terminie nie jest możliwe, należy postapić ze sprawą zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi terminów, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
Rozpatrzenie podania, dokonanie czynności urzędowych, a także wydanie zaświadczenia lub zezwolenia podlegającego opłacie skarbowej uzależnione jest od uiszczenia tej opłaty w stosownej wysokości.
Jeżeli podanie, wniosek itp. zostało wniesione bez opłaty, pracownik wzywa osobę zobowiązaną do uiszczenia opłaty skarbowej z pouczeniem, że w razie niewykonania tego obowiązku, podanie, wniosek itp. zostanie pozostawione bez odpowiedzi.
Burmistrz Gminy i Miasta Susz przyjmuje interesantów w każdą środę w godzinach 10:00-14:00.