Zał. nr ...2.. do protokółu nr IV)2003
z sesji Rady Miejskiej w Suszu
z dnia 30 stycznia 2003 r
U c h w a ł a Nr IV)27)2003
Rady Miejskiej w Suszu
z dnia 30 stycznia 2003 r
w sprawie budżetu na 2003 rok
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4, ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
( tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz.1591 z póżniejszymi zmianami) oraz art. 109 , 124 , ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych ( Dz.U. z 1998r ,Nr 155 poz.1014 z póź. zm.)
Rada Miejska uchwala co następuje :
§ 1
1. Uchwala się dochody budżetu gminy w wysokości 15.900.967,- zł. zgodnie z zał. Nr 1
2. Ogólna kwota dochodów , o której mowa w ust. 1 obejmuje:
a) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 2.148.247,- .zł. zgodnie z zał.nr 3,
b) dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań własnych gminy w wysokości 26.045,- zł.
c)dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 110.000,- zł.
§ 2
1. Uchwala się wydatki budżetu gminy w wysokości 16.612.024,- zł zgodnie z zał.nr 2.
2. Z wydatków , o których mowa w ust. 1 przeznacza się łącznie na:
1) wydatki bieżące kwotę 13.938.024 zł, w tym na:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 7.646.895,- zł,
b) dotacje 344.000,-.zł,
c) wydatki na obsługę długu gminy 24.000 .zł
2) wydatki majątkowe 2.674.000,- zł, w tym:
a) wydatki inwestycyjne na rok budżetowy 2.024.000,-.zł, zgodnie z zał. nr 4,
3.Wydatki na wieloletnie programy inwestycyjne 8.372.000,- zł, zgodnie z zał. nr 4
4. Kwota wydatków określona w ust.1 obejmuje ponadto:
a) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 2.148.247,- .zł, zgodnie z zał. nr 3
b) wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych 110.000 zł
§ 3.
1. Źródłami pokrycia deficytu budżetu gminy w wysokości – 1.005.383,- Zał. Nr 5 są:
a) wolne środki z lat ubiegłych w wysokości – 910.000,-
b) kredyt w kwocie – 95.383,-
2. Zestawienie przychodów i rozchodów budżetu gminy , o których mowa w ust.1 zawiera zał.nr 5
3. Z dochodów planuje się spłatę rat pożyczki zaciągniętej w roku ubiegłym w wysokości – 294.326,- .
Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec roku budżetowego zgodnie z zał. nr 6
§ 4.
1. Uchwala się plany przychodów i wydatków:
a) zakładów budżetowych,
b) gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych,
c) środków specjalnych
zgodnie z załącznikiem nr 7
§ 5.
Uchwala się dotacje dla :
a) samorządowych instytucji kultury w wysokości 244.000 zł, zgodnie z zał. nr 8
b) podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych na zadania zlecone do
realizacji w wysokości 70.000 .zł, zgodnie z zał. nr 9
§ 6.
1. Uchwala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej , zgodnie z zał. nr 10
§ 7.
Tworzy się rezerwy :
1) ogólna w wysokości - 20.000 zł,
2) celowe w wysokości - 140.500,-
§ 8.
Upoważnia się Burmistrza do zaciągania długu publicznego oraz do spłat zobowiązań
do wysokości 100.000,-
§ 9.
Ponadto upoważnia się Burmistrza :
1) dokonywania zmian w planie wydatków z wyłączeniem przeniesień wydatków między
działami,
2) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach
niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 10.
1.Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Woj. WARMIŃSKO-
MAZURSKIEGO i obowiązuje w roku budżetowym 2003.
PRZEWODNICZĄCY RADY
Krzysztof Pietrzykowski