|
Załącznik nr 4 do protokółu nr XXXV/2006 z sesji Rady Miejskiej w Suszu z dnia 19 stycznia 2006 r. |
Uchwała Nr XXXV/208/2006
Rady Miejskiej w Suszu
z dnia 19 stycznia 2006 r.
w sprawie budżetu na rok 2006
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 165, art. 184, ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2005 r., Nr 249, poz. 2104) Rada Miejska uchwala co następuje:
§ 1. 1. Uchwala się dochody budżetu gminy w wysokości 28.655.274 zł, zgodnie z zał. nr 1.
2. Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust. 1 obejmuje w szczególności:
a) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 6.085.364 zł, zgodnie z zał. nr 3,
b) dotacje celowe na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 188.595 zł, zgodnie z zał. nr 4,
c) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 110.000 zł.
§ 2. 1. Uchwala się wydatki budżetu gminy w wysokości 32.353.476 zł, zgodnie z zał. nr 2.
2. Z wydatków, o których mowa w ust. 1 przeznacza się łącznie na:
1) wydatki bieżące kwotę 21.312.368 zł, w tym na:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 9.437.651 zł,
b) dotacje 396.700 zł,
c) wydatki na obsługę długu gminy 30.000 zł,
d) wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez gminę 40.000 zł,
2) wydatki majątkowe w 2006 r. w wysokości 11.041.108 zł,
a) wydatki inwestycyjne na 2006 r. w wysokości 10.632.238 zł, zgodnie z zał. nr 5,
3. Wydatki na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2006‑2008 16.725.910 zł, zgodnie z zał. nr 5. tj: 2006r.: 10.632.238 zł, 2007r.: 5.643.672 zł, 2008r.: 450.000 zł.
4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności (art. 184 ust. 1 pkt. 6 ustawy o finansach publicznych), zgodnie z zał. nr 6.
5. Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje ponadto:
a) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 6.085.364 zł, zgodnie z zał. nr 3,
b) wydatki związane z realizacją zadań wspólnych zrealizowanych:
– porozumień zawartych z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 188.595 zł, zgodnie z zał. nr 4,
c) wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 110.000 zł,
§ 3. Źródłami pokrycia deficytu budżetu gminy w wysokości 3.698.202 zł są przychody pochodzące z:
a) pożyczek w kwocie 3.079.401 zł,
b) nadwyżki budżetu jednostki samorządu terytorialnego z lat ubiegłych w kwocie 782.173 zł.
§ 4 . 1. Prognozuje się łączną kwotę długu gminy na koniec 2006 r. w wysokości 3.401.503 zł, zgodnie z zał. nr 7.
2. Prognozuje się sytuację finansową gminy w latach spłaty długu, zgodnie z zał. nr 7a.
3. Uchwala się przychody w wysokości 3.861.574 zł i rozchody w wysokości 163.372 zł, stanowiące zał. nr 8.
§ 5. 1. Uchwala się plany przychodów i wydatków, zgodnie z zał. nr 9:
a) zakładów budżetowych: przychody w wysokości 1.300.000 zł; wydatki w wysokości 1.300.000 zł,
b) rachunku dochodów własnych: przychody w wysokości 311.470 zł; wydatki w wysokości 306.984 zł zgodnie z zał. Nr 9,
§ 6. Uchwala się dotacje dla:
a) samorządowych instytucji kultury w wysokości 230.700 zł, zgodnie z zał. nr 10,
b) podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych na zadania zlecone do realizacji w wysokości 85.000 zł, zgodnie z zał. nr 11,
c) inne w wysokości 81.000 zgodnie z zał. nr 12.
§ 7. Zatwierdza się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
- przychody – 40.000 zł,
- wydatki – 110.000 zł,
zgodnie z zał. nr 13.
§ 8. Tworzy się rezerwy:
1) ogólna w wysokości 20.000 zł,
2) celowe w wysokości 208.135 zł,
a) na fundusz zdrowotny nauczycieli – 2.000 zł,
b) na zakup samochodu bojowego – 30.000 zł.
c) na gospodarkę odpadami 176.135 zł.
§ 9. 1. Uchwala się limit zobowiązań
a) na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 650.000 zł,
b) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w wysokości 3.079.401 zł.
§ 10. Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego przejściowego deficytu do wysokości 650.000 zł,
2) dokonywania zmian w planie wydatków między rozdziałami i paragrafami z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
3) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
§ 11. 1. Uchwała obowiązuje w roku budżetowym 2006.
2. Burmistrz niezwłocznie ogłosi niniejszą uchwałę w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko‑Mazurskiego.
|
Przewodniczący Rady Miejskiej Krzysztof Pietrzykowski |