|
Załącznik nr 14 do protokółu nr XXV/2005 z sesji Rady Miejskiej w Suszu z dnia 28 kwietnia 2005 r. |
Uchwała Nr XXV/165/2005
Rady Miejskiej w Suszu
z dnia 28 kwietnia 2005 r.
w sprawie ustalenia wysokości i zasad otrzymywania diet przez radnych oraz sposobu ustalenia należności z tytułu kosztów podróży służbowych radnych Rady Miejskiej w Suszu.
Na podstawie art.25 ust.4,6,8 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (j.t.z 2001r.Nr 142 poz.1591 z późniejszymi zmianami) i w związku z § 3 pkt 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000r. w sprawie maksymalnej wysokości diet przysługujących radnemu gminy (Dz.U.Nr 61 poz.710) oraz rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2000r.w sprawie sposobu ustalania należności z tytułu kosztów podróży służbowych radnych gminy (Dz.U.Nr 66 poz.800 z późniejszymi zmianami) uchwala się , co następuje:
§ 1. Ustala się , że radnym przysługuje miesięczna dieta za udział w pracach Rady i jej organów.
Wysokość miesięcznej diety określa się następująco:
1. Przewodniczący Rady Miejskiej – 75% kwoty bazowej
2. Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej – 41% kwoty bazowej
3. Przewodniczący Komisji Rady Miejskiej – 41% kwoty bazowej
4. Radni – 32% kwoty bazowej.
§ 2. 1. Podstawą naliczenia wysokości diet jest wysokość kwoty bazowej określonej w ustawie budżetowej dla osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe na podstawie przepisów ustawy z dnia 23 grudnia 1999r.o kształtowaniu wynagrodzeń w państwowej sferze budżetowej oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz.U.Nr 110 poz.1255 z późniejszymi zmianami).
2. Wysokość diety będzie ulegała zmianie z początkiem każdego roku po ogłoszeniu w ustawie budżetowej kwoty bazowej , o której mowa w § 2 pkt 1 uchwały.
§ 3. Radnemu przysługuje prawo do jednej najkorzystniejszej diety bez względu na ilość funkcji sprawowanych w Radzie Miejskiej.
§ 4. Dieta , o której mowa w § 1 uchwały za dany miesiąc nie przysługuje jeżeli radny nie uczestniczył w sesjach Rady Miejskiej odbytych w danym miesiącu, posiedzeniach komisji czy też innych spotkaniach w których zobowiązany był wziąć udział i do ostatniego dnia każdego m-ca nie złożył Przewodniczącemu Rady Miejskiej pisemnego usprawiedliwienia przyczyny swojej nieobecności.
§ 5. 1. Ustala się ,że na wniosek radnego Przewodniczący Rady Miejskiej może wyrazić zgodę na przejazd w podróży służbowej pojazdem samochodowym niebędącym własnością gminy. W takim przypadku radnemu przysługuje zwrot kosztów przejazdu według stawki za 1 km przebiegu w wysokości 0,7846 zł.
2. Radnemu z tytułu podróży służbowej przysługują diety i zwrot kosztów podróży na zasadach określonych w rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2000r. (Dz.U.Nr 66 poz.800 z późniejszymi zmianami) w sprawie sposobu ustalania należności z tytułu zwrotu kosztów podróży służbowych radnych gminy.
§ 4. Traci moc uchwała Nr XXIII/197/2000 Rady Miejskiej w Suszu z dnia 7 grudnia 2000r. w sprawie ustalenia wysokości i zasad otrzymywania diet przez radnych Rady Miejskiej w Suszu i członków komisji spoza Rady oraz ustalenia należności z tytułu zwrotu kosztów podróży służbowych dla radnych.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2005r.
|
Przewodniczący Rady Miejskiej Krzysztof Pietrzykowski |