Wpływająca do Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Suszu korespondencja oraz podania przyjmowana jest w pokoju nr 7 i po otwarciu przekazywana kierownikowi do rozpisania. Korespondencja po przejrzeniu i rozpisaniu przekazywana jest na odpowiednie stanowiska pracy. Wpływające podania o pomoc są rejestrowane komputerowo i przekazywane do odpowiednich pracowników obsługujących dany rejon.
Sprawy wpływające do M-GOPS są załatwiane "od ręki" lub korespondencyjnie.
Forma "od ręki" jest szybkim sposobem załatwienia sprawy. Polega ona na tym, że pracownik, jeżeli jest to możliwe, udziela informacji ustnie lub telefonicznie zainteresowanemu, zamieszczając informacje o tym w aktach sprawy.
Korespondencyjny sposób załatwienia sprawy wymaga sporządzenia przez pracownika zajmującego się sprawą odpowiedzi na piśmie i po podpisaniu przez przełożonego przesłanie jej do zainteresowanych lub zainteresowanego.
Rozpatrywanie podań dotyczących pomocy. Po otrzymaniu podania pracownik socjalny bez zbędnej zwłoki nie dłużej jednak niż w ciągu 14 dni udaje się na wywiad środowiskowy pod wskazany na wniosku adres. Po przeprowadzeniu wywiadu środowiskowego akta sprawy wraz z propozycją pomocy przekazywane są kierownikowi. Kierownik podejmuje decyzję w sprawie pomocy. Decyzja wydawana jest w ciągu miesiąca od złożenia podania a w sprawach szczególnie skomplikowanych w ciągu dwóch miesięcy. Jeżeli załatwienie sprawy w terminie nie jest możliwe należy postąpić ze sprawą zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi terminów, ze szczególnym uwzględnieniem Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
Jeżeli podanie, wniosek zawiera błędy formalne wzywa się wnoszącego do ich usunięcia w terminie siedmiu dni. Jeżeli usunięcie braków nie nastąpi rozpatrzenie sprawy pozostaje bez rozpoznania.
|