Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Suszu
ogłasza otwarty konkurs ofert na
"Organizację i prowadzenie Dziennego Środowiskowego Domu Samopomocy dla osób dorosłych z zaburzeniami psychicznymi" w Suszu.
Na podstawie art. 28 ust. 1 i 2 w związku z art. 18 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity: Dz. U. z 2008 r. Nr 115, poz. 728) oraz w związku z art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 roku o ochronie zdrowia psychicznego (Dz.U. Nr 111, poz. 535 z późniejszymi zmianami), ogłasza się otwarty konkurs ofert dla podmiotów wymienionych w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy o pomocy społecznej tj.:
-
Organizacje pozarządowe prowadzące działalność w zakresie pomocy społecznej.
-
Osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancji wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy społecznej.
I. Rodzaj zadania.
Organizacja i prowadzenie Dziennego Środowiskowego Domu Samopomocy dla osób dorosłych z zaburzeniami psychicznymi w Suszu dla 30 osób, w okresie od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2013 r.
Środowiskowy Dom Samopomocy powinien być prowadzony zgodnie z przepisami zawartymi z ustawie o pomocy społecznej oraz obowiązującymi standardami.
Przedmiotem konkursu jest wyłonienie podmiotu, któremu zostanie zlecone wykonanie zadania publicznego wraz z udzieleniem dotacji na jego sfinansowanie.
II. Wysokość dotacji na realizacje zleconego zadania.
Na realizację objętego niniejszym konkursem zadania z zakresu pomocy społecznej przeznaczono kwotę 380.000 zł w 2009 roku.
W następnych latach środki finansowe na realizację ww. zadania uzależnione będą od decyzji Wojewody Warmińsko-Mazurskiego określającej kwotę przyznanej dotacji.
III. Warunki przyznania dotacji.
Warunkiem przyznania dotacji będzie zawarcie umowy w formie pisemnej pomiędzy Kierownikiem Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Suszu (podmiot zlecający), a podmiotem wyłonionym w drodze konkursu (podmiotem uprawnionym).
Umowa określi:
-
Szczegółowy opis zadania i termin jego realizacji.
-
Dotację celową należną podmiotowi realizującemu zadanie i tryb płatności.
-
Tryb kontroli realizacji zadania.
-
Sposób rozliczenia udzielonej dotacji i zasady zwrotu niewykorzystanej części dotacji
IV. Termin i warunki realizacji zadania.
Zadanie będzie realizowane w okresie od podpisania umowy do 31 grudnia 2013 roku. Szczegółowe warunki realizacji zadania określi umowa sporządzona w oparciu o Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 4 kwietnia 2005 roku w sprawie określenia ramowego wzoru umowy o realizację zadania z zakresu pomocy społecznej (Dz.U. Nr 61, poz. 545 z późn. zm.).
Dzienny Środowiskowy Dom Samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi powinien funkcjonować 5 dni w tygodniu po 8 godzin dziennie i realizować zadania w następującym zakresie:
Zapewnić miejsca dla 30 osób z zaburzeniami psychicznymi. Przez osoby z zaburzeniami psychicznymi należy rozumieć osoby przewlekle psychicznie chore, osoby upośledzone umysłowo w stopniu znacznym lub umiarkowanym oraz osoby z lekkim upośledzeniem umysłowym, gdy jednocześnie występują inne zaburzenia, zwłaszcza neurologiczne, osoby wykazujące inne przewlekłe zaburzenia czynności psychicznych, które zaliczane są do zaburzeń psychicznych z wyłączeniem osób uzależnionych od środków psychoaktywnych. Rodzaj schorzenia powinien określić lekarz psychiatra i potwierdzić stosownym zaświadczeniem.
W ramach realizacji zadania "Organizacja i prowadzenie Dziennego Środowiskowego Domu Samopomocy dla osób dorosłych z zaburzeniami psychicznymi w Suszu," miesięcznie dla 30 osób, powinny być prowadzone zajęcia terapeutyczne dzięki, którym będą nabywane, rozwijane i podtrzymywane umiejętności niezbędne do w miarę samodzielnego funkcjonowania osób upośledzonych umysłowo, prowadzenie treningów w zakresie umiejętności społecznych, zapewnienie rehabilitacji ruchowej i gimnastyki ogólnorozwojowej, prowadzenie terapii psychologicznej, integracji z lokalną społeczności, odciążenie w opiece i udzielenie wsparcia psychologicznego rodzinom osób niepełnosprawnych.
V. Termin składania ofert.
Oferty należy składać osobiście w terminie do dnia 17 grudnia 2008 roku do godz. 14.00 w siedzibie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Suszu, ul. Wybickiego 6, pokój nr 7 lub nadesłać pocztą (decyduje data wpływu oferty do siedziby zamawiającego) w zamkniętych kopertach z napisem „ Otwarty konkurs ofert na utworzenie oraz prowadzenie na terenie Gminy i Miasta Susz Dziennego Środowiskowego Domu Samopomocy dla osób dorosłych z zaburzeniami psychicznymi”.
Oferty, które wpłyną po terminie zamieszczonym w ogłoszeniu nie będą objęta procedurą konkursową.
VI. Termin, tryb i kryteria stosowane przy wyborze oferty.
Oferty należy składać na formularzu załącznika do Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 8 marca 2005r. w sprawie określenia wzoru oferty podmiotu uprawnionego (Dz. U. Nr 44, poz. 427) wraz z następującymi dokumentami:
-
sprawozdanie finansowe i merytoryczne z działalności podmiotu za ubiegły rok lub w przypadku dotychczasowej krótszej działalności – za okres tej działalności,
-
aktualny odpisu potwierdzający wpis do właściwej ewidencji lub rejestru dotyczącego statusu
-
szczegółowy zakres rzeczowy proponowanego do realizacji zadania zawierający opis planowanego działania,
-
informacje o terminie i miejscu realizacji zadnia,
-
kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania,
-
informacje o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających realizację zadania,
-
informacje o wysokości środków finansowych własnych albo pozyskanych z innych źródeł na realizację danego zadania,
-
statut podmiotu uprawnionego oraz projekt statutu Dziennego Środowiskowego Domu Samopomocy dla osób dorosłych z zaburzeniami psychicznymi.
-
projekt regulaminu organizacyjnego DŚDS.
-
informacja o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie
Otwarcie ofert oraz rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w dniu 19 grudnia 2008 roku. Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną podane do publicznej wiadomości na stronie internetowej : www.mgops.susz.pl, w dniu 22 grudnia 2008 roku.
Przy rozpatrywaniu ofert organ ogłaszający konkurs:
-
Dokona oceny zgłoszonych możliwości realizacji zadania przez podmioty uprawnione.
-
Uwzględni zadeklarowaną przez podmiot uprawniony jakość działania i kwalifikacje osób, przy udziale, których podmiot będzie realizował zadanie.
-
Dokona oceny przedstawionej w ofercie kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym w relacji do zakresu rzeczowego zadania.
-
Uwzględni zadeklarowany udział środków finansowych własnych albo pozyskanych z innych źródeł na realizację zadania.
-
Uwzględni analizę i ocenę realizacji zadań zleconych podmiotowi uprawnionemu w okresie poprzednim, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
-
Uwzględni wysokość dotacji, która jest przeznaczona na realizację zadania.
Oferty sporządzone wadliwie albo niekompletne co do wymaganego zestawu dokumentów lub informacji pozostają bez rozpatrzenia.
VII. Informacja o realizacji zadania w bieżącym roku i w roku poprzednim oraz o koszcie jego realizacji
Zadanie polegające na utworzeniu oraz prowadzeniu na terenie gminy i miasta Susz Dziennego Środowiskowego Domu Samopomocy dla osób dorosłych z zaburzeniami psychicznymi nie było dotychczas realizowane.