logo
Wersja dla niedowidzących
  Gmina Susz
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 INFORMACJE OGÓLNE
minus Dane podstawowe
minus Ważniejsze Instytucje
 ORGANA WŁADZY
plus Rada Miejska
minus Burmistrz Susza
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Gminy Susz
plus Budżet
plus Uchwały Rady Miejskiej
plus Interpretacje przepisów
 URZĄD MIEJSKI
plus Organizacja urzędu
minus Godziny urzędowania
plus Praca w urzędzie
plus Rejestry, ewidencje i oświadczenia
minus Rejestr instytucji kultury
plus Ochrona Danych Osobowych
plus Załatwianie spraw obywateli
plus ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
plus NIERUCHOMOŚCI
plus Łowiectwo
minus Wnioski - susza 2018
plus Ogłoszenia i informacje
plus Obwieszczenia urzędowe
plus Raporty
plus Zarządzenia Burmistrza Susza
plus Ochrona Środowiska
minus GOSPODARKA ODPADAMI
plus WYBORY - ogłoszenia - obwieszczenia
plus Petycje
minus Działalność lobbingowa
plus Dostępność
 INNE
plus Jednostki organizacyjne
plus Jednostki pomocnicze
plus Oświadczenia majątkowe
plus Programy i plany gminne
minus Redakcja Biuletynu
plus Instrukcja obsługi biuletynu
 ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
plus Programy współpracy Gminy Susz z organizacjami pozarządowymi
plus Ogłoszenia - informacje
minus Wzory dokumentów i informacje praktyczne
 Urzędy Centralne
minus Spis adresów
 Sprawy do załatwienia
 Podział administracyjny kraju
 Urzędy pracy w Polsce
 Urzędy skarbowe w Polsce
A A A


Spis dokumentów:
1. Informacja o wynikach konkursu

Kierownik Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Suszu
ogłasza otwarty konkurs ofert na

"
Organizację i prowadzenie Dziennego Środowiskowego Domu Samopomocy dla osób dorosłych z zaburzeniami psychicznymi" w Suszu.


Na podstawie art. 28 ust. 1 i 2 w związku z art. 18 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tekst jednolity: Dz. U. z 2008 r. Nr 115, poz. 728) oraz w związku z art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 roku o ochronie zdrowia psychicznego (Dz.U. Nr 111, poz. 535 z późniejszymi zmianami), ogłasza się otwarty konkurs ofert dla podmiotów wymienionych w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy o pomocy społecznej tj.:

  1. Organizacje pozarządowe prowadzące działalność w zakresie pomocy społecznej.

  2. Osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancji wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy społecznej.

I. Rodzaj zadania.

    Organizacja i prowadzenie Dziennego Środowiskowego Domu Samopomocy dla osób dorosłych z zaburzeniami psychicznymi w Suszu dla 30 osób, w okresie od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2013 r.

    Środowiskowy Dom Samopomocy powinien być prowadzony zgodnie z przepisami zawartymi z ustawie o pomocy społecznej oraz obowiązującymi standardami.

    Przedmiotem konkursu jest wyłonienie podmiotu, któremu zostanie zlecone wykonanie zadania publicznego wraz z udzieleniem dotacji na jego sfinansowanie.

II. Wysokość dotacji na realizacje zleconego zadania.

Na realizację objętego niniejszym konkursem zadania z zakresu pomocy społecznej przeznaczono kwotę 380.000 zł w 2009 roku.

W następnych latach środki finansowe na realizację ww. zadania uzależnione będą od decyzji Wojewody Warmińsko-Mazurskiego określającej kwotę przyznanej dotacji.

III. Warunki przyznania dotacji.

Warunkiem przyznania dotacji będzie zawarcie umowy w formie pisemnej pomiędzy Kierownikiem Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Suszu (podmiot zlecający), a podmiotem wyłonionym w drodze konkursu (podmiotem uprawnionym).

Umowa określi:

  1. Szczegółowy opis zadania i termin jego realizacji.

  2. Dotację celową należną podmiotowi realizującemu zadanie i tryb płatności.

  3. Tryb kontroli realizacji zadania.

  4. Sposób rozliczenia udzielonej dotacji i zasady zwrotu niewykorzystanej części dotacji

IV. Termin i warunki realizacji zadania.

Zadanie będzie realizowane w okresie od podpisania umowy do 31 grudnia 2013 roku. Szczegółowe warunki realizacji zadania określi umowa sporządzona w oparciu o Rozporządzenie Ministra Polityki Społecznej z dnia 4 kwietnia 2005 roku w sprawie określenia ramowego wzoru umowy o realizację zadania z zakresu pomocy społecznej (Dz.U. Nr 61, poz. 545 z późn. zm.).

Dzienny Środowiskowy Dom Samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi powinien funkcjonować 5 dni w tygodniu po 8 godzin dziennie i realizować zadania w następującym zakresie:

Zapewnić miejsca dla 30 osób z zaburzeniami psychicznymi. Przez osoby z zaburzeniami psychicznymi należy rozumieć osoby przewlekle psychicznie chore, osoby upośledzone umysłowo w stopniu znacznym lub umiarkowanym oraz osoby z lekkim upośledzeniem umysłowym, gdy jednocześnie występują inne zaburzenia, zwłaszcza neurologiczne, osoby wykazujące inne przewlekłe zaburzenia czynności psychicznych, które zaliczane są do zaburzeń psychicznych z wyłączeniem osób uzależnionych od środków psychoaktywnych. Rodzaj schorzenia powinien określić lekarz psychiatra i potwierdzić stosownym zaświadczeniem.

W ramach realizacji zadania "Organizacja i prowadzenie Dziennego Środowiskowego Domu Samopomocy dla osób dorosłych z zaburzeniami psychicznymi w Suszu," miesięcznie dla 30 osób, powinny być prowadzone zajęcia terapeutyczne dzięki, którym będą nabywane, rozwijane i podtrzymywane umiejętności niezbędne do w miarę samodzielnego funkcjonowania osób upośledzonych umysłowo, prowadzenie treningów w zakresie umiejętności społecznych, zapewnienie rehabilitacji ruchowej i gimnastyki ogólnorozwojowej, prowadzenie terapii psychologicznej, integracji z lokalną społeczności, odciążenie w opiece i udzielenie wsparcia psychologicznego rodzinom osób niepełnosprawnych.

V. Termin składania ofert.

Oferty należy składać osobiście w terminie do dnia 17 grudnia 2008 roku do godz. 14.00 w siedzibie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Suszu, ul. Wybickiego 6, pokój nr 7 lub nadesłać pocztą (decyduje data wpływu oferty do siedziby zamawiającego) w zamkniętych kopertach z napisem „ Otwarty konkurs ofert na utworzenie oraz prowadzenie na terenie Gminy i Miasta Susz Dziennego Środowiskowego Domu Samopomocy dla osób dorosłych z zaburzeniami psychicznymi”.

Oferty, które wpłyną po terminie zamieszczonym w ogłoszeniu nie będą objęta procedurą konkursową.

VI. Termin, tryb i kryteria stosowane przy wyborze oferty.

Oferty należy składać na formularzu załącznika do Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 8 marca 2005r. w sprawie określenia wzoru oferty podmiotu uprawnionego (Dz. U. Nr 44, poz. 427) wraz z następującymi dokumentami:

  • sprawozdanie finansowe i merytoryczne z działalności podmiotu za ubiegły rok lub w przypadku dotychczasowej krótszej działalności – za okres tej działalności,

  • aktualny odpisu potwierdzający wpis do właściwej ewidencji lub rejestru dotyczącego statusu

  • szczegółowy zakres rzeczowy proponowanego do realizacji zadania zawierający opis planowanego działania,

  • informacje o terminie i miejscu realizacji zadnia,

  • kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania,

  • informacje o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających realizację zadania,

  • informacje o wysokości środków finansowych własnych albo pozyskanych z innych źródeł na realizację danego zadania,

  • statut podmiotu uprawnionego oraz projekt statutu Dziennego Środowiskowego Domu Samopomocy dla osób dorosłych z zaburzeniami psychicznymi.

  • projekt regulaminu organizacyjnego DŚDS.

  • informacja o wcześniejszej działalności podmiotu składającego ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie

Otwarcie ofert oraz rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w dniu 19 grudnia 2008 roku. Wyniki otwartego konkursu ofert zostaną podane do publicznej wiadomości na stronie internetowej : http://bip.susz.sisco.info/?id=1183  oraz www.mgops.susz.pl, w dniu 22 grudnia 2008 roku.

Przy rozpatrywaniu ofert organ ogłaszający konkurs:

  1. Dokona oceny zgłoszonych możliwości realizacji zadania przez podmioty uprawnione.

  2. Uwzględni zadeklarowaną przez podmiot uprawniony jakość działania i kwalifikacje osób, przy udziale, których podmiot będzie realizował zadanie.

  3. Dokona oceny przedstawionej w ofercie kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym w relacji do zakresu rzeczowego zadania.

  4. Uwzględni zadeklarowany udział środków finansowych własnych albo pozyskanych z innych źródeł na realizację zadania.

  5. Uwzględni analizę i ocenę realizacji zadań zleconych podmiotowi uprawnionemu w okresie poprzednim, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość oraz sposób rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.

  6. Uwzględni wysokość dotacji, która jest przeznaczona na realizację zadania.


Oferty sporządzone wadliwie albo niekompletne co do wymaganego zestawu dokumentów lub informacji pozostają bez rozpatrzenia.


VII. Informacja o realizacji zadania w bieżącym roku i w roku poprzednim oraz o koszcie jego realizacji

Zadanie polegające na utworzeniu oraz prowadzeniu na terenie gminy i miasta Susz Dziennego Środowiskowego Domu Samopomocy dla osób dorosłych z zaburzeniami psychicznymi nie było dotychczas realizowane.

Ilość odwiedzin: 11865
Nazwa dokumentu: rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w dniu 19 grudnia 2008 roku.
Osoba, która wytworzyła informację: Dariusz Rynkowski
Osoba, która odpowiada za treść: Dariusz Rynkowski
Osoba, która wprowadzała dane: Dariusz Rynkowski
Data wytworzenia informacji: 2008-11-17 13:41:58
Data udostępnienia informacji: 2008-11-17 13:41:58
Data ostatniej aktualizacji: 2008-11-17 14:17:00

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner