logo
Wersja dla niedowidzących
  Gmina Susz
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 INFORMACJE OGÓLNE
minus Dane podstawowe
minus Ważniejsze Instytucje
 ORGANA WŁADZY
plus Rada Miejska
minus Burmistrz Susza
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Gminy Susz
plus Budżet
plus Uchwały Rady Miejskiej
plus Interpretacje przepisów
 URZĄD MIEJSKI
plus Organizacja urzędu
minus Godziny urzędowania
plus Praca w urzędzie
plus Rejestry, ewidencje i oświadczenia
minus Rejestr instytucji kultury
plus Ochrona Danych Osobowych
plus Załatwianie spraw obywateli
minus ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
   plus PLANY POSTĘPOWAŃ
   minus PLATFORMA PRZETARGOWA
   minus ARCHIWUM ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
      plus 2021 ZAM. PUBL.
      plus 2020 ZAM. PUBL.
      plus 2019 ZAM.PUBL.
      plus 2018 ZAM.PUBL.
      plus 2017 ZAM.PUBL.
      minus ARCHIWUM PRZETARGÓW DO 2016 roku
         plus PRZETARGI 2003
         plus PRZETARGI 2004
         plus PRZETARGI 2005
         plus PRZETARGI 2006
         plus Przetargi 2007
         plus PRZETARGI 2008
         plus PRZETARGI 2009
         plus PRZETARGI 2010
         minus PRZETARGI 2011
            plus Przetarg nieograniczony
            plus II przetarg ustny nieograniczony
            plus Zapytanie ofertowe o cenę wykonania robót
            minus Przetarg nieograniczony
               minus Wyjaśnienia - odpowiedzi na pytania oferentów
               minus Ogłoszenie o wyborze ofert
            minus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg ustny ograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            minus I przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            minus II przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            minus Przetarg nieograniczony
            minus Przetarg nieograniczony
            minus Przetarg nieograniczony
            minus Przetarg nieograniczony
            minus Przetarg nieograniczony
            minus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            minus III przetarg ustny nieograniczony
            minus Przetarg nieograniczony
            minus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus I przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus I przetarg ustny nieograniczony
         plus PRZETARGI 2012
         plus PRZETARGI 2013
         plus PRZETARGI 2014
         plus PRZETARGI 2015
         plus PRZETARGI 2016
         minus Przetargi Zarządu Województwa Pomorskiego
      minus ZAMÓWIENIA PUBLICZNE PONIŻEJ 130.000 ZŁ
      minus ZMIANY OD 2021 R.
      minus PRZETARGI NIEOGRANICZONE
plus NIERUCHOMOŚCI
plus Łowiectwo
minus Wnioski - susza 2018
plus Ogłoszenia i informacje
plus Obwieszczenia urzędowe
plus Raporty
plus Zarządzenia Burmistrza Susza
plus Ochrona Środowiska
minus GOSPODARKA ODPADAMI
plus WYBORY - ogłoszenia - obwieszczenia
plus Petycje
minus Działalność lobbingowa
plus Dostępność
 INNE
plus Jednostki organizacyjne
plus Jednostki pomocnicze
plus Oświadczenia majątkowe
plus Programy i plany gminne
minus Redakcja Biuletynu
plus Instrukcja obsługi biuletynu
 ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
plus Programy współpracy Gminy Susz z organizacjami pozarządowymi
plus Ogłoszenia - informacje
minus Wzory dokumentów i informacje praktyczne
 Urzędy Centralne
minus Spis adresów
 Sprawy do załatwienia
 Podział administracyjny kraju
 Urzędy pracy w Polsce
 Urzędy skarbowe w Polsce
A A A


Susz dnia 01.03.2011 r.
Inw.270.1.2011 

 Wszyscy Oferenci
 biorący udział w przetargu
 
WYJAŚNIENIE
 
dotyczy:  przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej budowy sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w gminie Susz
 
W związku z zapytaniami oferentów Zamawiający udziela odpowiedzi:
 
Pytanie:
 
1. Prosimy o dokonanie zmiany w § 11 z ,, termin usunięcia wad ustala się do siedmiu dni, licząc od dnia odesłania dokumentacji technicznej” na termin usunięcia wad ustala się do  siedmiu dni, licząc od dnia otrzymania przez Wykonawcę odesłanej przez Zamawiającego dokumentacji technicznej”
 
Odpowiedź:
W załącznikach Nr 2 – wzór umowy zadań 1, 2, 3, 4, 5 wprowadza się zmianę brzmienia § 11 i otrzymuje brzmienie:
 
W przypadku stwierdzenia wad w dokumentacji technicznej Zamawiający odsyła projekty Wykonawcy celem usunięcia wad. Termin usunięcia wad ustala się do siedmiu dni, licząc od dnia otrzymania dokumentacji technicznej. Koszty usunięcia wad obciąża wykonawcę.
  
 Pytanie:
 
2. Prosimy o potwierdzenie, że przedmiot zamówienia nie obejmuje uzyskania projektanta zgód na zajęcie działek na cele budowlane
 
Odpowiedź:
Zgodnie z zakresem opracowania dokumentacji określonym w SIWZ § IV Wykonawca ma uzyskać wszelkie konieczne uzgodnienia wymagane prawem , umożliwiające uzyskanie decyzji pozwolenia na budowę. Dotyczy to również uzyskania zgody na przejście zaprojektowanej sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej przez działki należące stanowiące własność właścicieli.
 
Pytanie:
3.  Ile czasu Zamawiający przewidział na dokonanie akceptacji przedłożonej koncepcji przebiegu sieci ? Prosimy o wpisanie czasu  uzgodnienia do umowy ?
 
Odpowiedź:
Zamawiający dokonana akceptacji przedłożonej koncepcji przebiegu sieci w terminie 5 dni, licząc od dnia otrzymania koncepcji od Wykonawcy
W załącznikach Nr 2 – wzór umowy zadań 1, 2, 3, 4, 5 wprowadza się zmianę brzmienia § 4 ust. 1 wprowadza się lit. b i otrzymuje brzmienie:
 
b/ ,, Zamawiający akceptuje przedłożoną koncepcję w terminie 5 dni, licząc od
       dnia otrzymania koncepcji od Wykonawcy”
 
Pytanie:
 
4. Prosimy o wniesienie modyfikacji SIWZ w zakresie terminów realizacji zamówienia?
Koncepcja przebiegu sieci powinna zostać poprzedzona wykonaniem mapy do celów projektowych i uzyskaniem wypisów i wyrysów z rejestru gruntu. Koncepcja przebiegu sieci wymaga akceptacji Zamawiającego. Wykonanie w/w zakresu dla kanalizacji o dł. np. 1800 m( etap I) w przewidzianym czasie ( do 15.05) bez narzucenia ograniczenia czasu dokonujących uzgodnienia jest dla Wykonawcy obarczone wysokim ryzykiem. Ponadto zwracam uwagę, że akceptacja koncepcji przebiegu sieci jest podstawa do kontynuowania prac projektowych. Czyli de facto rozpoczęcie prac II etapu rozpoczyna się 15 maja 2011 a zakończenie umowy przewidywane jest 15.08.2011 r. Zamawiający na uzyskanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych( brak terminów administracyjnych), lokalizacji celu publicznego( do 60 dni), nieprawomocnego pozwolenia na budowę ( 65 dni) i inne uzgodnienia, przewidział ok. 90 dni. Należy także zauważyć, że decyzje środowiskowe, lokalizacji celu i pozwolenia na budowę zgodnie z prawem następują po sobie.
Biorąc pod uwagę powyższe Wykonawca jest właściwie skazany na wykonanie zamówienia przekraczając termin umowy, chyba że posiada dane i opracowania w chwili obecnej , które wchodzą w zakres przedmiotu zamówienia, których inni wykonawcy nie posiadają, co narusza zasadę konkurencyjności.
Proponujemy zatem aby Zamawiający zmodyfikował SIWZ określając termin realizacji umowy np. w oparciu o terminy kodeksu postępowania administracyjnego. Brak modyfikacji SIWZ może spowodować odwołania Wykonawców lub unieważnienie postępowania z art. 39 PZP lub ustawie o ochronie konkurencji i konsumentów.
 
Odpowiedź:
Zamawiający zmienia treść SIWZ w § VII i otrzymuje brzmienie:
Termin rozpoczęcia – po podpisaniu umowy
Wymagany termin wykonania zamówienia - do 30.11.2011 r.
 
Pytanie:
 5. Czy Zamawiający w paragrafie VII ust. 2 litera a) tj. 5 lat stażu pracy zawodowej  projektanta w specjalności rozumie ogólny staż pracy w całym dorobku osoby  projektującej czy 5 lat stażu pracy po dacie wydania decyzji o nadaniu uprawnień budowlanych?
Odpowiedź:
Ogólny staż pracy zawodowej projektującego w wymaganej specjalności.
 
Pytanie:
6. Czy projektowane sieci będą przebiegały przez tereny Lasów Państwowych, PKP, tereny
    zamknięte ?
Odpowiedź:
Projektowane sieci nie będą przebiegały przez wyżej wymienione tereny
 
Pytanie:
7. Czy w obszarze projektu występują cieki wodne ?
 
Odpowiedź:
W zadaniu Nr 1 występuje rów melioracyjny szczegółowy.
 
Pytanie:
8. Czy Zamawiający przewiduje przesunięcie terminu realizacji zadania w przypadku  przedłużających się terminów wydania decyzji i uzgodnień ?
 
Odpowiedź:
Zamawiający przedłużył termin wykonania zadań do 30.11.2011 r.
 
Pytanie:
9. Czy dla obszaru objętego projektom należy wykonać aktualizację map czy nowy pomiar  geodezyjny ?
 
Odpowiedź:
Należy wykonać aktualizację map do celów projektowych.
 
Pytanie:
10. Czy na obszarze objętym zamówieniem występują obiekty objęte ochroną konserwatora zabytków ?
 
Odpowiedź:
Na obszarze objętym zamówieniem nie występują obiekty objęte ochroną konserwatora zabytków ?
 
Pytanie:
11. Czy Zamawiający wymaga dokumentacji geotechnicznej określającej warunki gruntowo- wodne?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wymaga dokumentacji geotechnicznej.
 
Jednocześnie informujemy na podstawie art. 38 ust. 4a pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759) zamieszczono ogłoszenie o zmianie ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych.
 
 Gmina i Miasto Susz w związku z zapytaniami oferentów i zmianą treści SIWZ oraz ogłoszenia na podstawie art. 38 ust. 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2010 r. Nr 113 poz. 759) zawiadamia o przedłużeniu terminu składania ofert do 10.03.2011 r. do godz. 830
Termin otwarcia ofert w dniu 10.03.2011 r. godz. 900
Burmistrz Gminy i Miasta Susz
                                                                                          Krzysztof Pietrzykowski
 

Ilość odwiedzin: 8185
Nazwa dokumentu: Wyjaśnienia - odpowiedzi na pytania oferentów
Skrócony opis: Inw.270.1.2011 - wyjaśnienia do przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej budowy sieci kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w gminie Susz.
Osoba, która wytworzyła informację: Inw.-Zdzisław Tur
Osoba, która odpowiada za treść: Inw.-Zdzisław Tur
Osoba, która wprowadzała dane: Inf.-Dariusz Dańczyszyn
Data wytworzenia informacji: 2011-03-02 12:00:00
Data udostępnienia informacji: 2011-03-02 13:05:50
Data ostatniej aktualizacji: 2011-03-07 09:50:21

Wersja do wydruku...

Rejestr zmian...

corner   corner