logo
Wersja dla niedowidzących
  Gmina Susz
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 INFORMACJE OGÓLNE
minus Dane podstawowe
minus Ważniejsze Instytucje
 ORGANA WŁADZY
plus Rada Miejska
minus Burmistrz Susza
 PRAWO LOKALNE
minus Statut Gminy Susz
plus Budżet
plus Uchwały Rady Miejskiej
plus Interpretacje przepisów
 URZĄD MIEJSKI
plus Organizacja urzędu
minus Godziny urzędowania
plus Praca w urzędzie
plus Rejestry, ewidencje i oświadczenia
minus Rejestr instytucji kultury
plus Ochrona Danych Osobowych
plus Załatwianie spraw obywateli
minus ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
   plus PLANY POSTĘPOWAŃ
   minus PLATFORMA PRZETARGOWA
   minus ARCHIWUM ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
      plus 2021 ZAM. PUBL.
      plus 2020 ZAM. PUBL.
      plus 2019 ZAM.PUBL.
      plus 2018 ZAM.PUBL.
      plus 2017 ZAM.PUBL.
      minus ARCHIWUM PRZETARGÓW DO 2016 roku
         plus PRZETARGI 2003
         plus PRZETARGI 2004
         plus PRZETARGI 2005
         plus PRZETARGI 2006
         plus Przetargi 2007
         plus PRZETARGI 2008
         plus PRZETARGI 2009
         minus PRZETARGI 2010
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            minus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus II przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus II przetarg ustny nieograniczony
            plus III przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Zapytanie ofertowe o cenę wykonania robót
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            minus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus II przetarg ustny nieograniczony
            plus III przetarg ustny nieograniczony
            plus IV przetarg ustny nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus III przetarg ustny nieograniczony
            plus II Przetarg nieograniczony
            minus Przetarg nieograniczony
               minus Wyjaśnienia - odpowiedzi na pytania oferentów
               minus OGŁOSZENIE O WYBORZE OFERTY
            plus Przetarg ustny ograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            minus Przetarg nieograniczony
            plus Przetarg nieograniczony
            minus Przetarg ograniczony
            plus I przetarg ustny nieograniczony
            plus III przetarg ustny nieograniczony
         plus PRZETARGI 2011
         plus PRZETARGI 2012
         plus PRZETARGI 2013
         plus PRZETARGI 2014
         plus PRZETARGI 2015
         plus PRZETARGI 2016
         minus Przetargi Zarządu Województwa Pomorskiego
      minus ZAMÓWIENIA PUBLICZNE PONIŻEJ 130.000 ZŁ
      minus ZMIANY OD 2021 R.
      minus PRZETARGI NIEOGRANICZONE
plus NIERUCHOMOŚCI
plus Łowiectwo
minus Wnioski - susza 2018
plus Ogłoszenia i informacje
plus Obwieszczenia urzędowe
plus Raporty
plus Zarządzenia Burmistrza Susza
plus Ochrona Środowiska
minus GOSPODARKA ODPADAMI
plus WYBORY - ogłoszenia - obwieszczenia
plus Petycje
minus Działalność lobbingowa
plus Dostępność
 INNE
plus Jednostki organizacyjne
plus Jednostki pomocnicze
plus Oświadczenia majątkowe
plus Programy i plany gminne
minus Redakcja Biuletynu
plus Instrukcja obsługi biuletynu
 ORGANIZACJE POZARZĄDOWE
plus Programy współpracy Gminy Susz z organizacjami pozarządowymi
plus Ogłoszenia - informacje
minus Wzory dokumentów i informacje praktyczne
 Urzędy Centralne
minus Spis adresów
 Sprawy do załatwienia
 Podział administracyjny kraju
 Urzędy pracy w Polsce
 Urzędy skarbowe w Polsce
A A A


Susz, dn. 14 lipca 2010r.

    
WYJAŚNIENIA - odpowiedzi na pytania oferentów
 
Nr sprawy: Sek.341/I/10
 
             DOTYCZY: przetargu nieograniczonego na udzielenie i obsługę długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 9.000.000 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie planowanego w 2010 roku deficytu budżetu Gminy i Miasta Susz.
 
 
         Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2007r. Nr 223 poz. 1655 z późn. zm.) zamawiający przesyła odpowiedzi na zapytania  dotyczące w/w postępowania.
 
 
Pytanie 1
Opinia RIO do projektu budżetu na 2010r. w sprawie sfinansowania deficytu w 2010r. oraz w sprawie prognozy kwot długu w 2010r. oraz opinii RIO z wykonania budżetu za 2009r.
Odpowiedź 1
Opinia RIO do projektu budżetu na 2010r. w sprawie sfinansowania deficytu oraz w sprawie prognozy kwoty długu został zamieszczony na stronie Zamawiającego – BIP http://bip.susz.sisco.info/?id=1536, a opinia RIO z wykonania budżetu za 2009r. umieszczona jest na stronie BIP http://bip.susz.sisco.info/zalaczniki/1515/261.pdf 

 Pytanie 2

Udostępnienie ostatniej zmiany do budżetu na 2010r. wraz z załącznikami.
Odpowiedź 2
 
Pytanie 3
Załączniki nr 1,2 i 3 do SIWZ w formie pliku WORD ( przeznaczonego do edycji).
Odpowiedź 3
Załączniki nr 1,2 i 3 do SIWZ w formie pliku WORD przesłano na adres e`mail oferenta.
 
Pytanie 4
Jakie należy przyjąć wysokości miesięcznych rat spłacanych w latach 2011-2013? Łączna wysokość rat w poszczególnych latach to 500.000zł spłacanych w miesięcznych ratach, po podzieleniu łącznej kwoty przez 12 m-cy wychodzi kwota miesięcznej raty w wysokości ok. 41.666,67
Odpowiedź 4
Spłata kredytu w latach 2011 – 2013 następować będzie w równych ratach miesięcznych tj. pierwsza rata wyrównawcza w wysokości 41.550zł a pozostałe 35 rat po 41.670 zł

 

Pytanie 5
Jaki dzień spłaty rat kredytu należy przyjąć do wyliczenia ceny? Czy ma być to faktyczny ostatni dzień roboczy, czy może przyjąć ostatni dzień miesiąca? Przyjęcie przez Wykonawców dowolnych terminów spłaty kredytu, będzie skutkować różnicami w wyliczeniu ceny i może skutkować brakiem możliwości poprawnej oceny oferty.
Odpowiedź 5
Do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć tylko następujące kryteria:
WIBOR na 31.07.2010r. – X%
Marża – Y%
Cena kredytu = 9.000.000,00PLN x X% x 4 + 9.000.000PLN x Y% x 4
 
Pytanie 6
Jakie należy przyjąć terminy i kwoty wykorzystania kredytu do obliczenia ceny? Przyjęcie przez Wykonawców dowolnych terminów i kwot wykorzystania kredytu, będzie skutkować różnicami w wyliczeniu ceny i może skutkować brakiem możliwości poprawnej oceny oferty.
Odpowiedź 6
Patrz odpowiedz 5.
 
Susz dnia 14.07.2010  r.
Zastępca Burmistrza Gminy i Miasta Susz 
Damian Paszynin


 



Susz, dn. 02 sierpnia 2010r.

                                                                                                                      
WYJAŚNIENIA – odpowiedzi na pytania oferentów
 
Nr sprawy: Sek.341/I/10
DOTYCZY: Przetargu nieograniczonego na udzielenie i obsługę długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 9.000.000 zł. z przeznaczeniem na dofinansowanie planowanego w 2010 roku deficytu budżetu Gminy i Miasta Susz.
Na podstawie art. 38 ust. 2 ustawy z 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223 poz. 1655 z późn. zm.) zamawiający przesyła odpowiedzi na zapytania dotyczące w/w postępowania.

I. Dokumenty:
2. Dokumenty w załączeniu: powołanie skarbnika, zaśw wybór burmistrza.
3. Opinia RIO  n.t. wykonania budżetu za 2008r.
Opinia RIO  n.t. wykonania budżetu za 2009r.
4.  Rb-Z - sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji.
dokumenty w załączeniu
5. Wykaz instytucji powiązanych kapitałowo (również poniżej 100%) i organizacyjnie z podaniem nr Regon i NIP.
Instytucja powiązana kapitałowo i organizacyjnie
A.       Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o.
NIP 744-170-05-23      Regon 280052586
6. Sprawozdanie opisowe z wykonania budżetu za 2008r
7. Sprawozdanie Rb - NDS za I i II kwartał 2009r.
W załączeniu
8. Sprawozdania Rb-Z, Rb-N, Rb-NDS, Rb-27S, Rb-28S za II kwartał 2010r.
W załączeniu
9. Pierwotna uchwała budżetowa na rok bieżący wraz z załącznikami oraz prognoza łącznej kwoty długu JST
opinia RIO dotyczącymi możliwości sfinansowania deficytu budżetowego oraz prawidłowości prognozy kwoty długu
10. Ostatnia uchwała budżetowa na rok bieżący wraz z załącznikami
11. Wieloletni Plan Inwestycyjny stanowi zał. Nr 3 do uchwały budżetowej z dnia 27.05. 2010 r. ( patrz odpowiedź 10).

II. Pytania:

Pytanie
1. Czy w poszczególnych latach spłaty kredytu raty kapitałowe mają być równe? Jeżeli tak prosimy o  podanie wysokości rat miesięcznej w latach 2011-2013.
Odpowiedź 1
Spłata kredytu w latach 2011-2013 następować będzie w równych ratach miesięcznych tj. pierwsza rata wyrównawcza 41.550zł a pozostałe 35 rat po 41.670zł.

Pytanie 2
. W związku z § XVI SIWZ prosimy o potwierdzenie czy Zamawiający wyklucza możliwość wskazania prowizji od udzielenia kredytu jako części składowej ceny oferty.
Odpowiedź 2
Do wyliczenia ceny oferty należy przyjąć tylko: WIBOR 3M powiększony o stałą marżę.

Pytanie 3.
W związku z § IV pkt 8 oraz § XVI i § XVII prosimy o zmianę daty notowań stawki WIBOR 3M z      31.07.2010 r.9 (dzień wolny od pracy) na 30.07.2010 r.
Odpowiedź 3
W celu złożenia oferty należy przyjąć WIBOR 3M na dzień 30.07.2010r.

Pytanie 4.
Prosimy o ujednolicenie podanych w SIWZ terminów spłat rat kapitałowych: §IV SIWZ pkt 4 podaje ostatni dzień roboczy miesiąca, natomiast wg. ust. 2 projektu umowy kredytowej jest to ostatni dzień miesiąca.
Odpowiedź 4
Termin spłat rat kapitałowych jest to ostatni dzień miesiąca.

Pytanie 5.
Czy podana we wzorze umowy kredytowej ( §10 ust.3) stawka WIBOR 3M ma obowiązywać przez okres kwartału kalendarzowego a ostatni dzień miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy ma być ostatnim dniem roboczym poprzedzającym kwartał?
Odpowiedź 5
Oprocentowanie kredytu oparte będzie na podstawie stawki WIBOR 3M notowanej ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego okres obrachunkowy.

Pytanie 6.
Czy skarbnik dokona kontrasygnaty na wekslu ( zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym)?
Odpowiedź 6
Tak Skarbnik dokona kontrasygnaty na wekslu In blanco stanowiącym zabezpieczenie spłaty kredytu.

Pytanie 7
. Czy Zamawiający w uchwale budżetowej na 2010 r. uwzględnił skutki możliwego obniżenia dochodów z tytułu podatków od osób fizycznych i prawnych?
Odpowiedź 7
Nie uwzględniono skutków możliwego obniżenia dochodów z tytułu podatków od osób fizycznych i prawnych.

Pytanie 8.
Czy Zamawiający posiada faktycznie zapewnione źródła finansowania zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji w roku bieżącym w postaci podpisanych umów o dotacje, lub w inny sposób? Jeżeli tak to jakie? ( prosimy o wyszczególnienie nazwy zadania, źródła finansowania – w przypadku środków z UE lub finansowania z budżetu państwa prosimy o informacje: data zawarcia umowy lub datę przyznania dofinansowania i kwota dofinansowania).
Odpowiedź 8
Źródła finansowania inwestycji mają być zapewnione z przedmiotowego kredytu. Ponadto gmina ma podpisane umowy na współfinansowanie inwestycji ze środków funduszy strukturalnych dla n/w zadań:
1)       „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowościach Piotrkowo, Emilianowo, Michałowo i Olbrachtówko oraz rozbudowa Stacji Uzdatniania wody w Januszewie”. Umowa zawarta z dnia 19 stycznia 2010r. na kwotę 4.000.000,- (PROW na lata 2007 – 2013).
2)       „Budowa świetlicy i biblioteki z wyposażeniem w Redakach”. Umowa zawarta 9 listopada 2009r. na kwotę – 366.119,- (PROW na lata 2007 – 2013|).
3)       „Przebudowa świetlicy wiejskiej w Jawtach Wielkich”. Umowa zawarta 18 maja 2010r. na kwotę – 219.000,- (PROW na lata 2007 – 2013)

Pytanie 9
. Jaka była wysokość dochodów własnych Zamawiającego w latach 2008-2009, w I kwartale 2010 r. ( jeżeli Zamawiający dysponuje danymi za II kwartał 2010 r. prosimy o ich przesłanie w miejsce danych za I kwartał br.) oraz jaka będzie ich prognozowana wysokość za 2010 r.
Odpowiedź 9
Wysokość dochodów własnych w latach 2008 – 2009 i I kwartale 2010r.
2008 rok – 10.781.556,08
2009 rok – 10.172.743,84
I kwartał 2010r. – 2.296.447,22
 
Pytanie 10. Czy Zamawiający podpisze oświadczenie o poddaniu się egzekucji jako oddzielny dokument?
Odpowiedź 10
Tak zamawiający podpisze oświadczenie o poddaniu się egzekucji jako oddzielny dokument .
Pytanie 11. Czy Zamawiający wyrazi zgodę na poddanie się egzekucji do wysokości wynikającej z wewnętrznych regulacji Wykonawcy?
Odpowiedź 11
Nie.
Pytanie 12. Czy Zamawiający posiada umowy o wykupie wierzytelności? Jeżeli tak z jaką instytucją, na jaki okres i jaką kwotę?
Odpowiedź 12
Zamawiający nie posiada umów na wykup wierzytelności.
 

 

Susz dnia 02.08.2010  r.
Burmistrz Gminy i Miasta Susz 
Jan Sadowski

 



 

Nazwa dokumentu: Wyjaśnienia - odpowiedzi na pytania oferentów
Skrócony opis: Sek.341/I/10- Wyjaśnienia do przetargu na udzielenie i obsługę długoterm. kredytu bankowego w wys.9 mln zł z przeznaczeniem na dofinansowanie planowanego w 2010 roku deficytu budżetowego GiM Sus
Osoba, która wytworzyła informację: Sek. Ewa Wiśniewska
Osoba, która odpowiada za treść: Sek. Ewa Wiśniewska
Osoba, która wprowadzała dane: Administrator
Data wytworzenia informacji: 2010-07-14 11:55:00
Data udostępnienia informacji: 2010-07-14 11:55:00
Data ostatniej aktualizacji: 2010-08-03 07:53:19

Wersja do wydruku...

corner   corner